קרסול

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

03/08/2003 | 00:22 | מאת: עליזה

2.8.03 שלום לדר' לב-אסא אני סובלת מזה 5 שנים מבעיות רסול ברגל ימין, הרגל ננעלת לי איני יכולה ללכת, עשתי צילום רנטגן ( האחרון בשנת 2000) והסתבר שיש לי דפורמציה של המליולס החיצוני ( לאחר שבר ישן מהעבר) שברתי את הקרסול בגיל 8 , שינויים אוסטיו- ארטרוטים בעיקר במפרק בין טיביה ופיבולה. אוסטיופיט אחורי של העקב. הפרק נראה תקין עם מרווח וגבולות העצמות תקינים. ביקרתי אצל מומחה ראשון לפני כ 4 וחצי שנים כמובן שהוצא לי ניתוח אני סרבתי והוא הציע לי אןפציה של זריקות מכרבול של תרנגול שלא עעזרו לי במיוחד קיבלתי שתי סדרות בהפרש של כמה חודשים. לאחר מכןביקרתי אצל מומחה נוסף לפני כ3 וחצי שנים והוא אומנם אישר שצריך ניתוח, אבל דחה על הסף משום שהוא טען שאני צעירה מדי ( אז הייתי בת 55) שזה ניתוח עם כרטיס לכיוון אחד הוא מחזיק בערך 15 שנה ולאחר מכן לא נותר אלא לכרות את הקרסול והוא לא רוצה לראות אותי בכיסא גלגלים , לכן נתן לי טיפול מניעה שהוא סד שנקר "סווידו" ומדרסים עם בולמי זעזועים. כעט מזה כ3 חודשים אני שוב סובלת עשיתי שוב צלום ביום חמישי והתוצאות מראות על עיוות בפטישון החיצוני ובחלל המפרק. מה המשמעות? האם בכל זאת לעבור ניתוח? האם אפשר להבטיח על איכות חיים יותר טובה לאחר הניתוח ומה משך ההחלמה? אני אשה מאד פעילה עוסקת בספורט נראית טוב לגיל המופלג (58), ופוחדת שלא אוכל לחזור לספורט, כיום הפסקתי צעדות אבל ממשיכה להתעמל ולשחות ופוחדת להשמין. בתודה מראש. עליזה

לקריאה נוספת והעמקה

מדבריך הבנתי שאת סובלת מאוסטאוארטריטיס של הקרסול. הטיפול באוסטאוארטיטיס באופן כללי נחלק לשתי קטגוריות האחת לא ניתוחית והשניה ניתוחית. נשמע לי מדברייך כי האופציה הלא ניתוחית מצתה את עצמה ( וכאן עלי להעיר שההחלטה שהאופציה אמנם מיצתה את עצמה היא שלך ושלך בלבד ). נותרת איפוא עם האופציה הניתוחית. אופציה זאת כוללתשני ניתוחם בעיקר. האחת איחוי של הקרסול והשניה החלפת הקרסולבמפרק מלאכותי. ניתוח האיחוי הנו ניתוח רב שנים והוא עדין נחשב כניתוח העיקרי . החלפת המפרק היה ניתוח גרוע עד לפני מספר שנים . כלכך גרוע שספרי האורתופדיה המוליכים היו מזכירים אותו כניתוח שלא צריךלעשותו. בעשור האחרון פותחו מספר משתלים של קרסול שנראים יותר טוב אך הנסיון עמם הוא עדיין קצר מועד והם לא עברו את מבחן הזמן. בארצנו הנסיון הוא ממש קטן . ניתוח האיחוי מאפשר הליכה בקצב רגיל ללא כאב אינו מאפשר ריצה ללא צליעה או דילוג. חסרונו העיקרי הוא העברת העומס למפרקים שמתחת לקרסול ולכן מומלץ מאד להשתמש בנעליים בולמות זעזועים וגמישות ולפחות כאן יש התפתחויות טכנולוגיות רבות וניתן להשיג נעליים מצויינות. ניתוח החלפת המפרק מאפשר תנועה חופשית של הקרסול אך כושר עמידתו לאורך זמן נתוןבסימן שאלה. המספר שהבאת 15 שנה אינו תקף לגבי משתל הקרסול.

03/08/2003 | 23:07 | מאת: עליזה

3.8.03 לדר' אסא לב-אל שלום רב! תודה על התייחסותך, היום ביקרתי אצל האורטופד להראות לו את הצילום והוא המליץ כרגע לדחות את הניתוח כמה שיותר רחוק( אפילו עם אפשר לעוד כמה שנים). ההסבר שלך מאד מפורט וזה הרבה יותר ממה שהוא פירט לי, הוא כלל לא סיפר ודיבר על מה שאתה הסברת. האם אפשר לדעת היכן אתה עובד?או מקבל ? קיבלתי המלצה מאד חמה על רופא בשם דר' צינמן חיים שעובד בבי'ח אלישע בחיפה, אני מהקריות ליד חיפה. ותודה שוב על תשומת הלב. עליזה.דר' אסא לב-אל כתב/ה: > > מדבריך הבנתי שאת סובלת מאוסטאוארטריטיס של הקרסול. הטיפול > באוסטאוארטיטיס באופן כללי נחלק לשתי קטגוריות האחת לא ניתוחית > והשניה ניתוחית. נשמע לי מדברייך כי האופציה הלא ניתוחית מצתה את > עצמה ( וכאן עלי להעיר שההחלטה שהאופציה אמנם מיצתה את עצמה היא > שלך ושלך בלבד ). נותרת איפוא עם האופציה הניתוחית. אופציה זאת > כוללתשני ניתוחם בעיקר. האחת איחוי של הקרסול והשניה החלפת > הקרסולבמפרק מלאכותי. > ניתוח האיחוי הנו ניתוח רב שנים והוא עדין נחשב כניתוח העיקרי . > החלפת המפרק היה ניתוח גרוע עד לפני מספר שנים . כלכך גרוע שספרי > האורתופדיה המוליכים היו מזכירים אותו כניתוח שלא צריךלעשותו. > בעשור האחרון פותחו מספר משתלים של קרסול שנראים יותר טוב אך > הנסיון עמם הוא עדיין קצר מועד והם לא עברו את מבחן הזמן. בארצנו > הנסיון הוא ממש קטן . ניתוח האיחוי מאפשר הליכה בקצב רגיל ללא > כאב אינו מאפשר ריצה ללא צליעה או דילוג. חסרונו העיקרי הוא > העברת העומס למפרקים שמתחת לקרסול ולכן מומלץ מאד להשתמש בנעליים > בולמות זעזועים וגמישות ולפחות כאן יש התפתחויות טכנולוגיות רבות > וניתן להשיג נעליים מצויינות. ניתוח החלפת המפרק מאפשר תנועה > חופשית של הקרסול אך כושר עמידתו לאורך זמן נתוןבסימן שאלה. המספר > שהבאת 15 שנה אינו תקף לגבי משתל הקרסול.

מנהל פורום אורתופדיה