דלקת שרירים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

02/08/2003 | 18:51 | מאת: רונית

מזה זמן רב אני סובלת לעיתים תכופות מכאבי צוואר. בייחוד כאשר אני יושבת מול המחשב, הכאב ממוקד בעורף, בכלל שרירי הצוואר, הצדיים, האחוריים, ואף הקדמיים (לצד הגרון). לעיתים כאשר כואב לי אני אף סובלת מסחרחורות וכאבי ראש. הייתי אצל האורטופד, הוא ביצע לי צילום רנטגן של הצוואר, ואמר כי הצוואר נראה בסדר גמור, ושלח אותי לפיזיוטרפיה. בפיזיוטרפיה ביצעו לי בדיקות של הזזת השרירים, תנועות , ושימוש בכח (בדיקה עצבית) והוחלט כי שריר הטרפלזיוס (שרירי השכמה) הינם ארוכים וחלשים ולכן נוצר לחץ על הצוואר ושרירי הצוואר והכתפיים. הטיפול אשר קיבלתי מהרופא הינו ויוקס, והפזיוטרפיסטית נתנה לי מספר תרגילים אשר יקצרו ויחזקו את השכמות וכך יקלו על חוסר האיזון שיש בשרירים. אני בדילמה קשה, מכיוון שכבר שבועיים אני עושה פיזיוטרפיה ולוקחת תרופות. הייתי בביקור חוזר אצל האורטופד (שנחשב לאורטופד מצויין בהדסה) , והוא אמר לי שני דברים: 1. לנסות לא לעשות תנועות שכואבות לי כי אז זה לא מסייע בהצלחת הטיפול. 2. להמשיך בפיזיוטרפיה, הפיזיוטרפיה גורמת לי לכאבים- עושים לי שם מתיחות עם המיטה שמותחת את הצוואר (מה שמקל על הכאב), עושים לי עיסוי במקום ( מה שגם כן מקל), אך התרגילים של קיצור השרירים הורגים אותי מכאבים!!!). ראשית כל רציתי לדעת מה לדעתך כדאי לילעשות לגבי הכאבים. שנית- יש לי לעיתים (בייחוד כאשר אני שוכבת במיטה) תחושה של כבדות ביד (כאשר אני שוכבת על הצד). כאשר אני מעסה את השרירים אני חשה שהם כואבים אף הם. האם יש קשר לדלקת? ממה נובעת דלקת שרירים שכזו? מה עוד כדאי לעשות בשביל לחסוך את הסבל הנורא הזה שמקשה עליי את התפקוד. תודה רבה מראש. רונית.

לקריאה נוספת והעמקה

הסיבה העיקרית לכאב צואר היא מחלה של הדיסקוס בין החוליות. לא ניתן לאבחן זאת על סמך צילום רנטגן. אין הגיון לבצע תרגילים הגורמים לכאב שכן אי אפשר להשיג את מטרת התרגיל אם ביצועו מלווה כאב. אין כאן שום עניין של דלקת של שריר המחלה כאמור קרוב לודאי היא בין חוליות הצואר והיא תתגלה באמצעות CT או מ.ר.י יחד עם זתא אין צורך למהר לבצע בדיקות אלו שכן עפ"ר המחושים שאת מתארת חולפים מאליהם בלי קשר לטיפול שאת מקבלת .

02/08/2003 | 23:41 | מאת: רונית

האם המיחושים שאני מתארת מאפיינים את המחלה הזו? מהי המחלה?, וכיצד ניתן למנוע אותה? ממה היא נובעת? (האם תורשתי?) אם הכאבים בדר"כ כאשר אני במצב של ישיבה ממושכת מול המחשב/ קריאה/כתיבה עם ראש מורכן מעידים על התופעה של המחלה? מה עליי לעשות? תודה על התשובה המהירה. רונית.

מנהל פורום אורתופדיה