כאבים בברכיים .

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

30/07/2003 | 03:11 | מאת: דני.

לכבוד: ד"ר לב אל אסא . ד"ר- אני בחור בן35 בריא ללא בעיות רפאיות . לאחרונה יש לי כאבים בברך-ימיןובברך שמאל, אני מרגיש כאב חד שמופיע פיתאום ללא מאמץ מיוחד או פעילות גופנית .הכאב צץ ומופיע - ביום יום לדוגמה:כשאני בדרכי לסידורים יושב או שוכב - הכאב מיתקד במקום אחד ולאחר מ'ס שניות נחלש אבל מורגש כשתחושת כובד מתלוה *עשיתי צילום בברכיים -והרופא לא מצא - משהוא חריג-והמליץ לגשת לפיזיותרפיה .?- ד'ר- אשמח לישמוע את דעתך -ואיך עלי לטפל בנושא . בתודה-ובברכה , -דני .

לקריאה נוספת והעמקה

ניתן לתת טיפול הגיוניכשמבינים מה הבעיה. הדרך הטובה ביותר היא קודם כל לעשות בדיקה גופנית טובה ולענות על השאלות: מהו טווח התנועה . מה מצב היציבות של הברך. האם יש נפיחות האם יש נוזל , האם יש רגישות ממוקמת. מה התגובה למבחנים פרובוקטיביים . עם תשובות לשאלות אלו ניתן יהיה לנחש בצורה אינטילגנטית מה הבעיה שלך.

30/07/2003 | 23:32 | מאת: בר.

ד"ר- חבל שבתשובתך יש נימה פוגעת ומזלזלת -בי ,כאדם . לא סיימתי לימודי רפואה -אין לי מוסג באורתופדיה ,מה שכן אני יודע זה שיש לי כאבים בברכיים - ולא - עזרתה לי כלל. -קבל היתנצלות - שביזבזתי מזמנך .

02/08/2003 | 12:12 | מאת: עזרא סזר לוי-פיזותרפיסט מומחה

שלום דני כאבים כפי שאתה מתאר לרוב נובעים ממיקום לא תקין של עצם הפיקה. עצם הפיקה נעה על החלק המרוחק של עצם ה Femur ( העצם בין הירך לברך ). כאשר ישנה בעיה במבנה כפות הרגליים או מבנה הרך או אי איזון שרירים מסביב לשרירים הקשורים לברך הפיקה מוסטת ממסלולה ומתחילה שחיקת סחוס הדרגתית. ותוך הנתונים הלא מספקים שמסרתה זוהי האפשרות הסבירה ביותר והיא אכן ניתנת לטיפול מלא. ברוב המקרים כאשר יש כאבי ברכיים שאינם נובעים מטראומה, אין צורך להתנפל על הברכיים. לרוב מקור הבעיה הינו ביומכאני בירך או הכף הרגל. הברך היא זו ש"משדרת " את הכאב. אם לא תיפתר הבעיה הביומכאנית תונצח הבעיה וטיפולי אלקטרותרפיה יהיו בבחינת "אקמול".גם חיזוק שרירים לא יתן מענה סופי לבעיה אם לא נרד לשורש הבעיה בכף הרגל או בירך בברכה עזרא סזר לוי מומחה בפיזיותרפיה אורטופדית

מנהל פורום אורתופדיה