כאבים במפרק הירך

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

22/07/2003 | 00:58 | מאת: mokka

יש לי מזה כשנה כאבים פנימיים במפרק ירך ימין שנובעים ממצבים שונים ומגוונים, כגון סחיבת משקל רב, ישיבה ממושכת או שכיבה על הצד הנגדי למשל. כרגע אני מטופל בפיזיוטרפיה, וכנראה נמצא קשר בין מתיחות שרירי הגב, שמקרינים כאב לירך. את זה אני יכול להבין אך איני מבין למה אין לי כאבים באיזורים אחרים בירכיים, אלא רק בעומק המפרק, בנקודה די ממוקדת? שמעתם אולי על מצב דומה לשלי?

לקריאה נוספת והעמקה

אני לא מבין מה אתה מבין ובודאי מה אתה לא מבין. שהרי אין לך כאב גם בידיים ובאזניים ובראש האם את זה את המבין. זאת ועוד מוחנו בנוי כך שאנחנויכולי לזהות כאב באזור גוף מסויים ולהבחין בין כאב שנגרם עקב חום או דקירה לכאב שמקורו בלחץ נאו מתח של רקמות . אין לנו במוח יצוג של העצמות או המפרקים ולכן אינך יכול לדעת אם הכאב מקורו במפרק הירך או בעצם הסמוכה לו או בשרירים או בכלל בעמוד השדרה. מה שאתה מזהה כמקום הכאב אינו אלא בדמיונך ולכן כל עניין ההבנה הוא מופרך.

22/07/2003 | 23:54 | מאת: mokka

אתה מתכוון לומר לי שמה שאני חש לא בהכרח מייצג את הבעיה הרפואית (במידה והיא קיימת) אלא יכול להיות שהכאב הוא בכלל באיזור אחר, ושאני רק מדמה את מקום הכאב בנקודה המסויימת? הסיבה שאני חוקר את העניין היא שיש לי "עבר עשיר" (בעיקר מהצבא) של מאמצים קשים באיזור הרגליים והגב התחתון, ונראה לי שהמטפלים בי לא מתייחסים כלל לאפשרות של שחיקת סחוסים למשל.האם כאבי שחיקת סחוסים דומים לכאבי מתיחת שרירים? בתודה mokka

מנהל פורום אורתופדיה