גנגליון

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/07/2003 | 21:49 | מאת: גיתית

בעבר אובחן בשורש כף ידי גנגליון , אשר גרם לי לכאבים , ועברתי ניתוח להסרתו. כיום לאחר שנתיים הגנגליון חזר בדיוק באותו מקום והוא בגודל 2 סנטימטר ומפריע לי מאד מבחינה אסטטית וכן אני מרגישה כאבים בעיקר בהרמת דברים ותנועות סיבוב מפרק שורש כף היד. ביקרתי אצל אורטופד שהסביר לי כי זוהי בעצם מחלה תורשתית - ראומטיזם וכי לא ניתן למנוע את הופעת הגושים וחזרתם לאחר ניתוח. הוא הציע לנסות לשאוב בעזרת מזרק וטיפול בלחץ אך אין שום הבטחות כיצד ישפיע. האם באמת לא ניתן למנוע את הופעתם בשנית? ומה אחוזי ההצלחה בהזרקה? (אני מעדיפה להמנע שוב מניתוח) לאחרונה התחילו לי כאבים גם במפרק כף היד השניה, אשר אובחנו גם שם כהתחלה של גנגליון. האם לא אוכל לטפל בצורה כל שהיא כדי למנוע או לעכב את גדילתו ביד השניה? אודה לך ואשמח לקבל תשובות לשאלותי וכן עזרה בקבלת מידע מרחיב יותר בנושא.

לקריאה נוספת והעמקה

גנגליון אינו מחלה ראומטית ובמרבית הגדול השל המקרים לא חלה הישנות של הגנגליון אחר ניתוח. גםבמקרה שלך הטיפול היותר מוצלח הוא בניתוח

06/07/2003 | 23:12 | מאת: גיתית

הנני מודה לך מאד כי השבת לשאלותי. חשוב לי לדעת, האם אכן לא ניתן למנוע את גדילת הגנגליון בצורה כל שהיא (כפי שרשמתי בהודעה הראשונית, מתפתח לי ככל הנראה נוסף ביד השניה, כרגע אני סובלת רק מהכאבים, אסטטית לא רואים כלום). האם לא עדיף לנסות להזריק לפני שמנתחים? מה אחוזי ההצלחה בטיפול בהזרקה הנוזל החוצה?

מנהל פורום אורתופדיה