פענוח בדיקת ct עמוד שדרה צווארי

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

24/05/2019 | 11:20 | מאת: אורית

שלום דוקטור אשמח לפענוח הבדיקה. מה זה בלט דיסק אחורי הלוחץ על השק התקאלי? מה התסמינים? האם זה קשור לחוליות העליונות/התחתונות? 2- מה זה שינויים דיסקוגניים רב גבהיים? 3- מה הטיפול? 4- נשלחתי לבדיקה בגלל כאב ראש כרוניים 25 שנה ללא הפסקה. האם הממצאים יכולים להסביר את הכאבים? תודה רבה להלן ממצאי סריקה טומוגרפית ממוחשבת של עמ"ש צווארי-גבי c1-d1 הסריקה בוצעה במנח אקסיאלי ושחזור קורנלי וסגיטלי סיבת פניה: בשאלה של דיסקופטיה ממצאים: c1-2 : ללא בלט דיסק. התעלה הגרמית תקינה. הנקבים הבינחולתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. c2-3 :ללא בלט דיסק. התעלה הגרמית תקינה. הנקבים הבינחולתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. c3-4 :ללא בלט דיסק. התעלה הגרמית תקינה. הנקבים הבינחולתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. c4-5: בלט דיסק אחורי הלוחץ על השק התקאלי. התעלה הגרמית תקינה. הנקבים הבינחולתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. c5-6: בלט דיסק אחורי הלוחץ על השק התקאלי. התעלה הגרמית תקינה. הנקבים הבינחולתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. c6-7 בלט דיסק אחורי הלוחץ על השק התקאלי. התעלה הגרמית תקינה. הנקבים הבינחולתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. c7-d1- ללא בלט דיסק. התעלה הגרמית תקינה. הנקבים הבינחולתיים חופשיים. מבנה גרמי תקין. סיכום: שינויים דיסקוגניים רב גבהיים.

לקריאה נוספת והעמקה

בלט דיסק הנו ממצא בט"מ או בב"ם שבו רואים ששולי הדיסק מתבלטים בדר כלל אחרוה. ממצ אזה הנו שכיח מאד ולעיתים קרובות אינו מלווה כלל בכאב אלא מהווה ממצא מיקרי שהוא חלק מהשינויים הניווניים המתרחשים עם העליה בגיל. לא מטפלים ב,"בלט דיסק" אלא מטפללם בבן אדם הסובל מכאב. במקרה שלך איני רואה קשר בין מחושיך לבין הממצאים בט"מ.

24/05/2019 | 20:17 | מאת: אורית

תודה רבה על התשובה המהירה!!! הבעיה ש כואב לי העורף המון שנים. מרגישה שקשה לי "להחזיק" את הראש. מעבר לזה יש לי זרמים באצבעות ידיים ורגליים ותחושת שריפה בכפות רגליים. האם הממצא יכול להסביר את המיחושים הללו? שוב המון תודה דר יקר על התשובה המהירה!

הסבר קלוש.

מנהל פורום אורתופדיה