בעיות עמוד שדרה תחתון

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

27/01/2003 | 21:07 | מאת: מח

לאור כאבים עזים ברגל ימין ( בהליכה ועמידה בלבד) בצעתי בדיקת MRI . התוצאות : L2-3 בלט דיסק דיפוזי מתון ללא הדגמת לחץ שורשי. L3-4 בלט דיסק דיפוזי עם מחיקת שומן דו צדדית סביב לשורשים L4-5 בלט דיסק דיפוזי עם מרכיב של בקע מרכזי, משיק לשורשים דו צדדית. L5-S1 הצרות הדיסק , בקע בדרגה של פרורוזיה ולחץ שורשי דו צדדי. מה זה מחיקת שומן סביב לשורשים? מה זה בקע בדרגה של פרוטזיה ? ובכלל האם התוצאות מצביעות על הבעיה? תודה על עזרתכם.

לקריאה נוספת והעמקה

הבעיה היא "כאבים עזים בעמידה והליכה" ואין היא זקוקה לתוצאות מ.ר.י שיצביעו עליה. ממצא המ.ר.י יכול להיות שימושי בכדי למקם את הבעיה ולנסות להתייחס אליה באופן מעשי. "מחיקת שומן....." הכוונה שלא רואים את מעטפת השומן שרואים כרגיל ומקומה תפוס לפחות מן הצד הקדמי בדיסקוס בולט. " בקע בדרגה של פרוטרוזיה" - זה משפט מעניין אב לא ממש מובן שכן בקע ופרוטרוזיה חד המה.

28/01/2003 | 16:41 | מאת: מח

בעיות של בקע ולחץ נתגלו אצלי לפני כ-9 שנים בבדיקת CT אך התופעות היו ברגל שמאל והיום הם ברגל ימין. מאז הובחנה אצלי ( לפני כשנתיים ) טרשת נפוצה. קצת מבלבל כאשר הכאבים הם רק ברגל ופוגעים באיכות חיי ( איני מסוגלת ללכת יותר מכמה מטרים ללא כאבים בלתי נסבלים) . רק בישיבה הכאב משתחרר עד לעמידה או להליכה הבאות. MRI בוצע עכב המצב המורכב . האם הכאבים יכולים לנבוע מדלקת בעצב? האם תוצאה של MS? האם ניתן לטפל בבעיה ( קיימת מספר חודשים אך החריפה לפני כחודש ) ? תוצאת לוואי ב-MRI רקמה מוגדלת באגן יש לבדוק חשד לשרירן רחמי . ללא כל תופעות לוואי מהספקטים נשיים. האם יתכן קשר לבעיה המתוארת ? נמאס לי להזרק מרופא מומחה אחד לאחר .

מנהל פורום אורתופדיה