תשובה שקיבלתי mri אשמח להסבר

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

01/01/2019 | 00:34 | מאת: שמחה.ש

לסיכום: 1 .הממצאים ברצועת ה- ATFL וקדמת הפיבולה כמתואר, יכולים להתאים לשבר תלישה תת חריף, באבחנה מבדלת יש לכלול SUBFIBULARE OS עם נזק כרוני משני ברצועת ה- ATFL . 2 .וריאנט אנטומי בטלוס עם רושם לתפס אחורי מינימלי. 3 .נוזל מוגבר במעטפת גיד ה- FHL ,ללא הדגמת קרע בגידים.

לקריאה נוספת והעמקה

הבאת את הסיכום בלבד בלי הפרוט בנוס חסר לי הרקע עקליני. בכל מקרה הסיכום הוא: שיש שינויים שתוארו קודם במפורט, שינוי םאלו יכולים להיות תוצאה של שבר תלישה ( שבר אינו יכול להיו תת חריף ") ישן .יתכן שישי ממצ של סיסי עצם ישן בין קצה הפטישון החיצוני לגוף התלוס . ממצא כזה קרוי OS SUBFIBULARE והוא תוצאה של פגיעה ישנה בקרסול. בנוסף יש ממצא ש מתוא רכוריאנט אנאטומי בלי לתארו. לבסוף יש גם ריבוי נוזל במעטפהגיד ריבוי נוזל במעטפת הגיד המכופף הארוך של הבהן.

01/01/2019 | 18:21 | מאת: שמחה.ש

זה הפרירוט המלא. לפני חודשים נקעתי את הרגל בכדורסל. מאז כואב לי. עשיתי אולטראסאונד עם. ממצאים: סימני מתיחה בatfl. לא ניתן לשלול שבר תלישה באזור. אורטופד שלח אותי לmri מצאים: TRIGONUM OS עם שינויים תגובתיים קלים במפרק המדומה ונוזל מוגבר בריצס האחורי. ללא הדגמת נזק אוסטאוכונדרלי בכיפת הטלוס ובפלפונד. מודגמת בצקת לשדית קלה בראש הפיבולה עם פרגמנט גרמי קטן מנותק בקדמת הראש בקוטר עד 7.0 ס"מ. רצועת ה- ATFL מעובה, אך רציפה, נראית ונאחזת חלקית אל הפרגמנט המנותק. שאר הרצועות שמורות. ללא עדות לקרע בגידים, אך מודגם נוזל מוגבר במעטפת גיד ה- FHL בלבד. מודגם מבנה שמור של התעלה הטרסלית, של סינוס הטרסי ושל הפסיה הפלנטרית. לסיכום: 1 .הממצאים ברצועת ה- ATFL וקדמת הפיבולה כמתואר, יכולים להתאים לשבר תלישה תת חריף, באבחנה מבדלת יש לכלול SUBFIBULARE OS עם נזק כרוני משני ברצועת ה- ATFL . 2 .וריאנט אנטומי בטלוס עם רושם לתפס אחורי מינימלי. 3 .נוזל מוגבר במעטפת גיד ה- FHL ,ללא הדגמת קרע בגידים.

מנהל פורום אורתופדיה