כתף - חבלה בנפילה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

20/01/2003 | 18:53 | מאת: שירי

לפני כשבוע נפלתי ונחבלתי בכתף. בצילום רנטגן התברר כי אין שבר, רופא רחד טען כי יש תזוזה מהמקום (של המפרק) ורופא שני טען שאין תזוזה. המקום נפוח מטופל באמצעות שקית קרח וכדורים נגד כאבים בלבד. יש שיפור ביכולת התנועה ביד. כמו כן ישנם כאבים בנשימה, אשר הוסברו (ע"י רופא) כי מקורם בשטף דם פנימי אשר "יורד" לכיוון בית החזה וגורם לכאב. א. האם השיפור ביכולת התנועה מעיד כי אין תזוזה מהמקום ב. האם נראה כי יש צורך בטיפול נוסף מעבר ל"זמן" וכדורים נגד כאב ג. האם בד"כ פגיעות מסוג זה יוצרות נזק קבוע או חוזר ד. מהו פרק זמן משוער להחלמה.

לקריאה נוספת והעמקה

התשובות שתקבלי מהרופא שבעד תזוזה יהיו שונות מאלו של זה שנגדה. במיעלי לבחור? ובכלל על איזה מפרק מדובר ? מפרק הכתף, מפרק אקרומיוקלויקולרי , מפרק סטרנוקלויקולרי?.

21/01/2003 | 18:17 | מאת: שירי

הבעיה היא שאינני יודעת האם יש תזוזה מהמקום או לא - שכן קיבלתי שתי תשובות שונות משני רופאים. אולם שניהם חשבו שאין מה לעשות מלבד להמתין לירידת הנפיחות. כפי שציינתי קודם לכן, ישנו שיפור ביכולת התנועה עם היד ובמשך הזמן יורדת הנפיחות, ויש שיפור בכאב, אם כי עדיין קיים. המדובר בחיבור היד לכתף (לצערי איני יודעת את המינוחים המקצועיים).

מנהל פורום אורתופדיה