ללכת למרות הכאב?

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

26/11/2002 | 23:59 | מאת: elena

לדר' אסא, שלום! קראתי המון מאמרים בהם ממליצים על הליכה, דוקא בגלל אוסטאוארטריטיס, לא בגלל בעיות לב. יש לי בעיה "כואבת" מאוד: בראש ה- femur, ברגל ימין בלבד, יש לי דלקת כרונית בגלל היעדר סחוס. גם במצב כזה זה בריא ללכת? לעשות מאמץ בכל זאת? הכאבים הם נוראים וכבר ניסיתי הכל - ( כדורים שונים, פיזיוטראפיה) - חוץ מניתוח, דבר שלא אמהר לעשות כעת. יש לי עודף משקל, דבר שההליכה היומית הייתה יכולה לעזור. אבל, כפי שכבר שאלתי: למרות הכאב הכל כך חזק: ללכת? האם ההליכה תטיב עם המצב או יהיה יותר גרוע, בגלל החיכוךבראש עצם הירך? דרך אגב, אני בת 64. תודה רבה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

שווה לנסות הליכה אך כמובן מפרק שגמר את חייו לא יאפשר לך ללכת. אם אמנם מצב המפרק כה גרוע לא נותר לך אלא לבחור בין ישיבה או ניתוח.

27/11/2002 | 05:15 | מאת: Elena

לדר' אסא: תודה על תשובתך ותשומת הלב. לא השארת לי הרבה תקוות, אבל אתה לא אשם... :-) Elena

כשמדברים על הליכה כפעילות ברוכה ומועילה מדובר על הליכה במשך של כ40 דקות למרחק של כ 3 ק"מ . מדבריך אני מתרשם שאת רחוקה מלהיות מסוגלת לעשות זאת ולכן אין על מה לדבר . עדיף שתחפשי פעילות אארובית שאת מסוגלת לעשותה כגון שחיה או אולי רכיבה על אופני כשר ( או ספינינג).

28/11/2002 | 09:43 | מאת: Elena

תודה לדוקטור אסא על העצות! שחייה כן בא בחשבון, ואשתדל ללכת לבריכת שחיה מקורה בחורף. אבל אופני כושר? הרי זה מפעיל ועוד איך מפעיל את החיבור של עצם הירך למותן: איך אוכל להזיז את הרגל על הדוושות? זאת בדיוק הבעיה שלי, וזו נקודת התורפה! .... או שאתה מתכוון שדווקא כן אפעיל את המקום, לא על ידי הליכה אלא על הפדלים? אולי לא הבנתי נכון... סליחה על השאלות המרובות, אבל זה כל כך חשוב לי!! שוב תודה, אני מודה לך מאוד מאוד על ההתייחסות. Elenaדר' אסא לב-אל כתב/ה: > > כשמדברים על הליכה כפעילות ברוכה ומועילה מדובר על הליכה במשך > של כ40 דקות למרחק של כ 3 ק"מ . מדבריך אני מתרשם שאת רחוקה > מלהיות מסוגלת לעשות זאת ולכן אין על מה לדבר . עדיף שתחפשי > פעילות אארובית שאת מסוגלת לעשותה כגון שחיה או אולי רכיבה על > אופני כשר ( או ספינינג).

מנהל פורום אורתופדיה