כף רגל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

21/11/2002 | 09:15 | מאת: ש.ב.

בקר טוב לך ד"ר אסא אתמול בערב ביצעתי בדיקת אולטראסאונד על מנת לבדוק את פשר הכאבים אשר יש לי בכף הרגל וזאת לאחר שהרופא לאור בדיקות קודמות ויותר נכון לאחר ששמע את הסיפור שלי על אופי הכאבים ומיקומם חושב לכיוון נוירומה, אבל על מנת למקם את מיקומה הוא ביקש לבצע בדיקת אולטראסאונד בכדי שידע היכן לנתח. ואני מבקשת ממך אם תוכל לעזור לי בפיענוח התוצאה כיוון שיש לי אליו תור רק בעוד שבועיים אך קצרה נפשי מלחכות. והרי הממצא: הודגם בין המטהטרסיאן הראשון והשני כ1 ס"מ מתחת לאפיפיזה פרוקסימלי מדיאלי לעורק דורסלי ספדיס גוש בגודל כ 3 מ"מ אובלי היפואקוגני. גוש הוא תת עורי כ 3 מ"מ מהעור. יתכן שמדובר על נאורומה. בבקשה ממך הסבר לי את כל המלים "הקשות" וכן את חוות דעתך על הממצא. כפי שאני הבנתי מהרופא המטפל לפי הסיפור הקליני שלי הכיוון הוא כאב עצבי שמקורו בנוירומה. האם יתכן שגודל כזה של ממצא יכול לגרום לכאבים שפשוט מוציאם אותי מדעתי , המקום מאוד רגיש לכל מגע , תחושה של חום פנימי והרגשה שמשהו מבעבע בפנים , אי שקט פנימי ברגל וכאבים שמתחילים באמצע כף הרגל אך שולחים כאבים מסביב כמו עץ ששולח ענפים לכל הכיוונים. אני מקווה שאתה מבין על מה אני מדברת. כי נואשתי מהמצב. אציין שאני לפני שנה וחצי ויותר ביצעתי ניתוח הלוקס ולגוס. האם יש קשר? שכן הכאבים היו עוד קודם אך לדעתי הם החמירו לאחר הניתוח. נא תשובתך בהקדם.

לקריאה נוספת והעמקה

כל מה שנאמר הוא שהוגדם גוש סגלגל באורך של3 מ"מ מתחת לעור בגב כף הרגל . גוש כזה יכול להיותגם נוירומה שזה התעבות של עצב הקיפי. אשר לקשר להלוקס ולגוס, יתכן שיש קשר. זה תלוי בסוג הניתוח שעברת ומיקום החתכים.

21/11/2002 | 13:00 | מאת: ש.ב.

תודה רבה לך על התשובה שנתת לי אך עדיין נשארה לי שאלה כי גם בתשובתך אינך אומר חד משמעית שמדובר בנוירומה . האם יתכן שמדובר במשהו חמור יותר כלומר האם יש מקום לדאגה. מה הכוונה גוש סגלגל ? והאם לכשיתברר בסופו של דבר שזה נוירומה האם יש אפשרות להתפטר ממנה בניתוח בפעם אחת ולגמור עם כל הסבל שכרגע אני עוברת. והאם ניתוח שכזה הוא מסובך. ומהם ההשלכות לעתיד על כף הרגל. תודה ולהתראות

מנהל פורום אורתופדיה