דלקת גידים בכתף

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/11/2002 | 13:59 | מאת: יואב

דוקטור צהריים טובים, אני בן 26 ומתאמן בחד"כ כבר שנה וחצי, לפני חצי שנה סבלתי מאוד מדלקת באחד הגידים בכתף (שהייתה מגבילה את יכולתי להרים דברים קדימה ואף להחזיק את ההגה בשעת נהיגה, אני מקווה שזה נתן לך מושג על איזה גיד מדובר). טופלתי ב VIOXX והכאב עבר לחלוטין והמשכתי להתאמן בצורה אינטנסיבית בחצי שנה שעברה מאז. לפני מספר ימים שמתי לב שהכאב חוזר באותה הכתף ובאותו מקום. שאלתי היא, האם עדיף יהיה לקבל זריקת סטרואידים לכתף, שמעתי ממתאמנים אחרים שזה מעלים לחלוטין את הבעיה תוך שעות ספורות. האם זה יעיל? גם לטווח הארוך? ישנם סיכונים כלשהם? האם אני צריך להפסיק להתאמן לתקופה מסויימת כדי לאפשר החלמה מלאה לגיד? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

גםזריקת קורטיזון לכתף אינה אלא מתן של תרופה נגד דלקת . יתרונה בריכוז המקומי הגבוה אך אם ויוקס נותן השפע הכה טובה שווה לנסותו שנית. בכל מקרה עליך להבין שהסיבה למחלה היא בין השאר אופי הפעילות שלך וכאן נכנס הגורמם היותר חשוב והוא מניעה. עליך לבחון את התנהגותך כלומר התנועות שאתה עושה ולהמנע מאותן תנועות המועדות לגרימת המחלה. ומדובר בתנועה שבה מרימים את המרפק הצידה כאשר כף היד פונה כלפי מטה.

05/11/2002 | 02:35 | מאת: יואב

תודה תודה תודה חבל מאוד שכל אלה שנתנו לי עצות (כולל הרופאים) לא אמרו לי ממה להימנע. יש בפירוש תרגיל מסויים שבו אני מרים מוט עם משקולות כלפי מעלה כשהמרפקים אמורים להיות גבוהים מכפות הידיים ואמורים לעלות אל מעל לכתפיים (זה מפתח ספציפית את הטרפזים). שוב תודה. דרך אגב, יש לי vioxx שנשאר לי מהפעם הקודמת, אני יכול לקחת את זה לבד באותו המינון כלומר אחד בבוקר ואחד בערב למשך שבוע? או שאני צריך ללכת לקבוע תור לרופא כלשהו וסתם להאריך את תהליך ההחלמה?

מנהל פורום אורתופדיה