פריצת סידק - כאבי גב

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/10/2002 | 10:09 | מאת: דליה נ.

בעקבות כאבי גב ממשוכים בחלק התחתון של עמוד השדרה, נערכה לי סריקת CT בבית החולים תל-השומר. להלן התשובה: טומוגרפיה ממוחשבת לע"ש מותני LS-S1: L5-S1: בלט דיסק מרכזי ומשמאל עם לחץ על השק הדורלי ועל השורש. L3-L4: בלט דיסט דיפוזי עם לחץ על השק הדורלי. יתר המרווחים תקינים. במבנה גרמי מודגמים שינויים ניוונים, בעיקר במפרקים הפסטרים. סיכום: בלט דיסק ושינויים דיוונים. הנני מודעת לכך שישנה פריצת דיסק בשתי חוליות, אחת בעצם הזנב ואחת מעליה. האם זה נכון? מה ניתן לעשות כדי לשפר את מצבי הבריאותי, במיוחד שהיום אני מוגבלת בעשיית הרבה דברים, והכאבים חזקים במיוחד כאשר אני נמצאת ממצב ישיבה למצב עמידה. מה הן הפרוצדורות שניתן לעשות במקרה כזה? מה הסיכונים בפרוצדורות שישנן? אשמח לקבל את תשובתך בהקדם תהייה אשר תהייה.

לקריאה נוספת והעמקה

ובכן ראשית על פי הכתוב בכתב פענוח הט.מ אין לך פריחה אלא בלט של דיסקוס. האם ההבדל משמעותי ובכן זה תלוי. כמה עובדות : ב50 %מבני אנוש שאין להם כלכאב גב מוצאים במ.ר.י בלט של דיסק. בכ 30% של בני המין הנ"ל שאין להם כאבים מוצאם "פריצת דיסק" אז מה זה אומר? זה אומר שהממצא הרנטגני (ט.מ במקרה שלך ) חשיבותו נמצאית רק במקום שהוא מתאים לממצאים הקליניים. על הממצאים הקליניים לא ספרת ולו מאומה. בכל מקרה כ 80-90% מן הסובלים מכאב גב מתלימים לא כל כך חשוב מה הטיפול שהם מקבלים. גורמים המזרזים את השיקום של חולים אלו הנם חזרה מוקדמתלעבודה ופעילות גופנית במיוחד חיזוק שרירי הגוו( לא רק הגב). יש מגוון של טיפולים כמו כירופרקטיקה פיסיותרפיה אוסתאופתיה וכו'. יש גם טיפולים כמו זריקות אפידורליות שלסטרואידים וחימום של הדיסקוס (IDET=INTRADISCAL ELECTROTHERMY ) . עלהאחרון תוכלי לשמוע בפורום כאבי גב ובעיות ע"ש.

14/10/2002 | 22:15 | מאת: דוד

אני סבלתי לפני כ 4 שנים מפריצת דיסק ב L3-L4 במשך כ 9 חודשים ,כל הטיפולים לא הועילו לאחר שנואשתי החלטתי לבצע סידרה של טיפולים כרופרקטים לאחר 12 טיפולים חלפו הכאבים כלו היו. חזרתי לתפקד כרגיל ללא שום מגבלות .

14/10/2002 | 22:16 | מאת: דוד

אני סבלתי לפני כ 4 שנים מפריצת דיסק ב L3-L4 במשך כ 9 חודשים ,כל הטיפולים לא הועילו לאחר שנואשתי החלטתי לבצע סידרה של טיפולים כרופרקטים לאחר 12 טיפולים חלפו הכאבים כלא היו. חזרתי לתפקד כרגיל ללא שום מגבלות .

מנהל פורום אורתופדיה