הנקה וויטמינים

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

07/09/2002 | 12:42 | מאת: שושנה

שלום, בני בן שנה ו 10 חודשים, אוכל מזונות מגוונים וכן יונק לפני השינה (צהריים ולילה), אחרי השינה וכן מס' פעמים בלילה. מה % הויטמינים והמינרלים (ויטמין C, B12 ברזל, סידן וכו') שעוברים בהנקה? איך אדע אם קיבל את כל מה שהוא צריך ואם לא צריך להשלים במזונות נוספים עשירים בויטמינים?

לקריאה נוספת והעמקה
07/09/2002 | 23:45 | מאת: נטורופטית

אם תאכלי מספיק פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות וזרעונים, הרי שלילדך לא יחסר שכן הגוף מספק קודם את צרכי התינוק ושגופך מפריש בהנקה את החומרים במישרין לתזונתך שצריכה ליהיות עשירה כעת במיוחד בחומרים מזינים. בכל מקרה אנהי ממליצה על תוספת של מולטיויטמין ומינרל מיוחד לנשים הרות ומניקות כדוגמת ויטה-מאמי של חברת קל ופרנטל של חברת סולגאר. שני המוצרים מעולים ומאוזנים ואם אינך סובלת מבעיות מיוחדות הרי שהם מתאימים לך. בכל מקרה של בעיה ספציפית היוועצי באיש מקצוע למרות שלא אמורה ליהיות בעיה עם תכשירים אלו שכן המינונים בהם בטוחים.

שושנה שלום! אני חייבת להודות שהתשובה לשאלתך היא קצת מורכבת בגלל שאת עדיין מניקה די הרבה (5-4 פעמים ביום). ההמלצות להנקה אחרי גיל שנה הינן כלליות ביותר: "ככל שהילד והאם רוצים", כך על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים. אם זאת, ילד בגיל זה כבר אמור לאכול מגוון ביותר, מכל אבות המזון, כך שחלב האם אינו אמור להיות לו מקור מרכזי לויטמינים ומינרלים. בשלב זה אנו מנחים (ואף ממליצים), שחלב האם יבוא במקום ארוחות החלב (חלב פרה, מעדני חלב גבינות וכו'), כך שעדיין יש מקום בתפריטו של הילד לבשר, ירקות, פירות ופחמימות. אם הוא אוכל מגוון, אז הוא מקבל את כל הויטמנינם והמינרלים הדרושים לו. אין מספיק מחקרים לגבי הרכבו של חלב האם בגיל זה של הילד אבל ידוע לנו שתכולת חלק מהמרכיבים התזונתיים יורדת. לעומת זאת יש מרכיבים אשר אינם יורדים כמו סידן וברזל אבל אם את מתכננת הריונות נוספים, יש מקום לדאוג למילוי המאגרים שלך לקראתם ולכן לא מומלץ להמשיך הנקה של מעבר לפעם או פעמיים ביום. חשוב לי לציין שמשקלו של הילד, מהלך גדילתו, התפתחותו ובריאותו הכללית יהיו אינדיקציה טובה גם למצבו התזונתי. נועה

מנהלי פורום תזונה קלינית