זללנית

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

16/07/2002 | 14:51 | מאת: חדוה

שלום, שאלה קצת מוזרה ובכל זאת - כאשר אני עצבנית/לא רגועה/מדוכאת הדבר היחיד שאני מסוגלת לעשות הוא לאכול. בשבועיים האחרונים אני מרגישה לא טוב (מנטלית), הייתה לי אכזבה והתוצאה היא דיכאון קל. אני לא מרוכזת וכל מה שאני עושה זה לחשוב על המקרה וכפיצויי אני זוללת. כבר 5 ימים שאני לא מפסיקה את הזלילה. מה אפשר לעשות? האם יש איזשהוא חומר כדי לדכא את התיאבון?

לקריאה נוספת והעמקה

חדוה היקרה, את לא לבד. אנשים רבים משתמשים באוכל כנחמה כאשר יש צרכים רגשיים. זה נובע מכך שבינקות יחד עם האוכל הגיע טיפול אימהי ונחמה ונועם והקישור הזה נשאר במעמקי התת מודע. מה לעשות עכשיו זו השאלה? נוגד תיאבון אינו הפתרון, כי במניעת האוכל תקחי מעצמך את הנחמה היחידה שיש לך כרגע ומה אז? לאחר שתצאי מהמצב הזמני בו את נתונה (או אפילו תוך כדי) כדאי לחפש מסגרת שתסייע לך ללמוד לטפל במצבים רגשיים אחרת - כלומר לא בעזרת אוכל. יש מסגרות שזו התמחותן. אם את רוצה, כתבי לי היכן את גרה ואשתדל להעביר לך פרטים.

16/07/2002 | 15:42 | מאת: חדוה

ד"ר רוזן, שלום תודה רבה על המענה המהיר. את הקשר הפסיכולוגי, ידעתי והכרתי עוד קודם (ככה זה לאחר שני תארים בפסיכו-סוציו) הבעיה היא מה עושים כרגע, היום. מסגרות טיפוליות כמו אכלנים כפייתים אינן נראות לי הולמות כי הבעיה היא המצב המנטלי... לכן, רציתי טיפול נקודתי ומהיר. (עם המצב הנפשי אתמודד). שוב, תודה

מנהלי פורום תזונה קלינית