שאלה

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

24/05/2002 | 19:31 | מאת: זיוה

אני עומדת להתחיל בקרוב צום של 10 ימים (רק מים) בפיקוח רפואי. רציתי לדעת את עמדתך לגבי צום. וכן רציתי לשאול האם יש ירידה גדולה במשקל בתום צום כזה? (דווקא אינני רוצה לרדת במשקל) אני עושה את זה לניקוי הגוף.

זיוה שלום! קודם כל אני שמחה שאת מתייעצת לפני צעד כזה. לא ברור לי אם אכן קיבלת את ברכת הדרך גם מרופאך האישי ומיהי החסות הרפואית לטיפול זה. גם מבלי לדעת את גילך ומשקלך אני איני ממליצה על צעד זה. וודאי על פי תאוריות ניקוי הגוף (אשר איני מכירה או מאמינה בהן), ניתן יהיה להשיג אפקט גם בצום של יום עד 3 ימים. 10 ימים זה ממש מוגזם, ומשיג הרבה יותר נזק לגוף מאשר תועלת כל שהיא. למרות רצונך שלא לאבד משקל, את הולכת לאבד משקל והרבה! מה שחבל הוא שרוב המשקל שתאבדי יהיה מרקמת השריר של גופך (כי היא זמינה יותר במצבי דחק). יחד עם זאת, בימי הצום, גופך יעבור התייעלות מטבולית כזו שכאשר תחזרי למצב אכילה, הוא יזדקק לכל כך מעט קלוריות עד שרוב מה שתאכלי עלול להיות עודף קלוריות. עם עודף קלוריות הגוף יודע לעשות דבר אחד מתבקש - אגירה במאגרי השומן. בסיומו של תהליך, תהיי עם פחות רקמת שריר (הפחתה מיתרון בריאותי) ויותר רקמת שומן (עלייה בחיסרון בריאותי). כפי שסיכמתי - שום תועלת, רק נזק. אני מקווה שהצלחתי להיות ברורה. אל תהססי לפנות אם נותרו שאלות לא ברורות. נועה

25/05/2002 | 13:22 | מאת: זיוה

ואם תוך כדי הצום אני אעשה כל יום פעילות גופנית כמו הליכה - אז אני אאבד פחות רקמת שריר? ושאת אומרת שאני אאבד הרבה במשקל למה את מתכוונת? מה זה הרבה?

מנהלי פורום תזונה קלינית