זקוקה לעזרה בבקשה!מרגישה חסרת אונים!

דיון מתוך פורום  אונקולוגיה גינקולוגית

10/01/2018 | 07:36 | מאת: מרגישה חסרת אונים!

שלום,פרופסור בן אריה! אני פונה אליך ,כי זקוקה להכוונה.קראתי את תשובותך בפורום ואני מרגישה שאתה מתייחס לחולים באופן אנושי ומקווה שתקרא את פנייתי בסבלנות ואקבל את תשובתך. אני עושה מעקב גינקולוגי כבר 23 שנה בשל רחם שרירני.כל חצי שנה אני נבדקתי. כבר שנה אין לי מחזור,אך גם אין לי סימני גיל מעבר.אני בת 55,נשואה+1 לפני 4 חודשים התחילו לי כאבי בטן תחתונה ימנית.נבדקתי ע''י רופאת נשים במיון ולא התגלה ממצא חריג(עובי הרירית 5-6 מ''מ,רירית סדירה,רחם שרירני,הגדול 6 ס''מ,השחלות לא נצפו,כי באולטרסאונד וגינלי תמיד לא רואים אותן אלא אך ורק בחיצוני).נשלחתי לכירורג והוא שלח אותי לסיטי בטן. בפיענוח לא היה זכר לשחלות,לגבי הרחם רשום שהמבנה שלו לא סדיר ,אך גודלו קטן יחסית לסיטי של לפני 4 שנים.מכיוון שהכאבים נמשכו נבדקתי עוד שלוש פעמים בבדיקה גינקולוגית:פעם ע''י הטכנאית שלא הצליחה לראות את השחלות,אך התרשמה שהרירית דקה וסדירה.במיון-אותה התוצאה.לעומת זאת הרופאה המטפלת בי הצליחה לראות את הרירית שהייתה סדירה ובעובי זהה למה שהיה לי שנים...5-6 מ''מ. מכיוון שלא נמצאה בעיה גינקולוגית,שוב נשלחתי לכירורג ומכיוון שהבעיה היחידה שיש לי באיזור הוא בקע,הוצע לי לנתח אותו.כבר נקבע התור ואז...!!!ביום חמישי שעבר התחיל לי דימום חלש מאוד.ביום שישי נלקחה בדיקת פיפל ונאמר לי שהרירית 11 מ''מ והשרירן 6 ס''מ.ביום שישי ושבת הדימום נעשה חזק מאוד וביום ראשון רצתי שוב למרפאה.הייתה רופאה תורנית בבוקר .בבדיקתה עובי הרירית הייתה 8 מ''מ,רירית לא סדירה והשרירן 7 ס''מ.הפעם נעשה אולטראסאונד חיצוני ובו ליד הרחם מצד שמאל ציסטה פשוטה 3-4 ס''מ.הלכתי הביתה,אך בערב מכיוון הדימום היה חזק ,שוב התקשרתי למרפאה והציעו לי להגיע לרופאה המטפלת שלי שבדקה אותי והרירית כבר הייתה 6 מ''מ ,אך השרירן 8-9 ס''מ והעיקר הרירית סדירה וחלקה!!! כרגע,הדימום נפסק,אך אני בחרדה איומה ואשמח,אם תוכל לענות על שאלותיי: 1. האם יתכנו שינויים כאלה בעובי וסדירות הרירית? 2. האם יתכנו כאלה שינויים בגודל השרירן? בחודש אוגוסט עשיתי בדיקות הורמונוליות ורמת אסטרדיול הייתה פחות מ-70. ביום ראשון על רקע הדימום עשיתי בדיקות והפעם אסטרדיול הוא 740!!! אני יודעת שהתשובה של הביופסיה תיהיה עוד חודש ובנתיים ניתן להשתגע מהמחשבות והתחושה שפספסו אותי. בני ,חייל,בן 21,עוד זקוק לי לכמה שנים טובות... תודה על סבלנותך. אשמח לקבל את תגובתך. יום מקסים!

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית לא נראה לי שפספסו משהו שצריך להדאיג אותך ואני בטוח שתלווי את בנך לעוד הרבה שנים טובות בדיקות הדם שלך, השינויים בעובי הרירית והשרירן והדימום כנראה מצביעים על כך שעדיין יש פעילות של השחלה שמסבירים את הכל כמובן שליתר ביטחון צריך להמתין לתשובת הפיפל ואז להחליט איזה טיפול צריך ואם כאבי הבטן נמשכים איזה בירור נוסף או טיפול דרושים בהצלחה

12/01/2018 | 06:20 | מאת: מעודדת!

בוקר טוב,פרופסור! תודה על היחס שלך ועל הסבלנות ,ועל העידוד.זה לא מובן מאליו.מרכז רפואי קפלן מזמן זקוק לרופאים ולמנהלים כמוך-מקצועיים,איכפאתיים ואנושיים! מאחלת לך הצלחה רבה בתפקידך. שבת שלום!

מנהל פורום אונקולוגיה גינקולוגית