בכצ'ט
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני יותר מעשר שנים אובחנתי כחולת בכצ'ט (נערכו בדיקות סיווג רקמות). אני נוטלת באופן קבוע פרדינזון וקולכצין. לפני כחודש הלכתי למומחה בתחום והוא שלח אותי לבצע שוב את הבדיקות. התוצאות הן : סיווג רקמות=========== HLA-B27 לא נמצא הגן B27 הבדיקה מבוצעת בשיטה מולקולרית .(SSOP) HLA-B5 לא נמצא הגן B5 HLA-B5 הבדיקה מבוצעת בשיטה מולקולרית .(SSOP) האם זה אומר שני לא סובלת בכלל מבכצ'ט?
המחלה אובחנה לראשונה ב-1924. אז לא בדיוק ידעו למצוא אנטיגנים של סידרת HLA. צו"ב קישור לדף ויקיפדיה, בו יש גם הקריטריונים לאבחנה, ותראי ש-HLA אינו קריטריון לאבחנה, אלא רק עדות תומכת. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%AA_%D7%91%D7%9B%D7%A6'%D7%98