מה זה כיליטיס בשפתיים ? ? ?

דיון מתוך פורום  רפואת משפחה

07/09/2011 | 09:15 | מאת: אורטל

שלום, מזה כחצי שנה אפילו קצת יותר, יש לי מין יובש וסדקים בשפה העליונה לא הבנתי מה זה וחשבתי שזה הרפס (כי יש לי הרפס בעונות מעבר ובדיוק זה היה בסתיו שעבר) מרחתי על השפתיים "זובירקס" או "V - RAL" אחרי כיומיים שלושה השפתיים הראו סימני החלמה ( מהיובש ומין שלפוחיות קטנטנות ) הפסקתי למרוח את המשחה והשפתיים היו "חלקות" מיבשושיות. אתמול הייתי אצל רופא עור ושאלתי אותו איך יש לי הרפס בשפתיים שלא עוזב אותי כבר מעל חצי שנה??! הוא אמר שזה לא נראה לו הרפס אלא "כיליטיס" הוא דיבר קצת מהר אז לא הבנתי מה זה ? למה זה ? מה גורם לזה ? זה יעלם אי פעם ? מה התופעות ? איך מטפלים ? הוא רשם במרשם אקווה ושמן זית ועוד מרכיב שניים נדמה לי, על מנת שיכינו לי קרם / משחה בקיצור אשמח אם מישהו יסביר לי את כל הפרטים ושאני יבין בבירור תודה רבה מראש!!

לקריאה נוספת והעמקה
07/09/2011 | 11:34 | מאת: ד"ר אהוד הר-שמש

כיליטיס הוא שם כללי של תופעת סדקים- בדרך כלל בשפה התחתונה, לעיתים בזויות הפה. הסיבות יכולות להיות רבות= למשל חשיפה לשמש (בד"כ שפה תחתונה), תגובה לשפתון, תגובה ליובש (הרגל של ליקוק שפתיים ויובש אח"כ), תגובה למתכת- למשל סתימה בשן או עגיל בלשון או שפה, לעיתים חוסר ויטמינים (בזוית הפה)- אבל הרבה פעמים אי אפשר למצוא סיבה ברורה. אם זה חצי שנה ולא עובר, מציע ייעוץ גם של אופא שיניים או פה ולסת- צריך לראות מה יש שם על מנת לומר לך מה הלאה. מציע לך לנסות במפגש עם רופא מהיר דיבור (או כל אדם אחר) נסי את המשפט- "סליחה דוקטור, לא הצלחתי לעקוב אחרי ההסבר שלך, אבל מאוד חשוב לי להבין. תוכל להסביר לי לאט יותר בבקשה?"

07/09/2011 | 11:42 | מאת: אורטל

הכיליטיס שלי הוא בשפה העליונה, אין לי עגיל או סתימה בשנה שעברה עשיתי שתל בשן קידמית אולי זה קשור? השאלה שלי היא איך אני מחלימה מזה?? זה נשאר כל החיים?? אני צריכה לעשות בדיקות דם ? איזה משחה או כדור יכולים לעזור?

מנהל פורום רפואת משפחה