מחלת ראות
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
מהי מחלת אינפזמה?
לקריאה נוספת והעמקה
אמפיזמה (EMPHYSEMA) היא מחלת ריאות כרונית, בד"כ של מעשנים. באופן נדיר המצב נגרם בגלל חסר באנזים מסויים בגוף (אלפא-1-אנטיטריפסין). במחלה הזו הבועיות הקטנות של הריאה נפגעות ובמקום בועיות קטנטנות שמקיימות קשר ישיר עם נימי הדם ומעבירות להן חמצן ולוקחות פחמן דו חמצני, נוצרים איחודים של בועיות לבועות יותר גדולות ולפעמים ממש "בלונים" של אויר. לכן יש פגיעה בחילוף הגזים בריאה והוא פחות יעיל (שטח הפנים הכללי של המגע בין אויר לדם קטן). זה כמובן גורם לקושי בנשימה.