תסמונת ריי
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, הייתי רוצה לדעת יותר על תסמונת ריי, למה היא מופיעה, תסימנים, תופעות לוואי, תווך ארוך וכו' תודה
טלי שלום תסמונת ריי היא מחלה ילדים נדירה מאד ומסוכנת - עד סכנת חיים, היא מופיעה לאחר מחלות זיהומיות שונות, וסיבתה לא ידועה. נמצא בעבר שלקיחת אספירין להורדת החום בילדים העלה את הסיכון למחלה ולכן מזה שנים רבות אנו לא נוטלים אספירין להורדת חום ובכך הפכה המחלה לנדירה עוד יותר. המלה מתאפיינת בנזק לכב ובפגיעה במוח היא מסוכנת ומחייבת אשפוז וטיפול צמוד בבית חולים מקווה שעניתי לשאלתך לפחות באופן חלקי[
שלום רב, הייתי רוצה להודות לך על תשובתך המהירה, הייתי רוצה לדעת עם ישנם תופעות המופיעות בשלב מאוחר יותר, בבגרותו של אדם אשר חלה במחלה בתור ילד, ואם תוכל גם להפנות אותי אל ספרות רלוונתית אשר תוכל להבהיר יותר פרטים בדבר המחלה. בתודה מראש, טלי.