הקשר בין מחלת הנשיקה למחלות ממאירות
דיון מתוך פורום רפואת משפחה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ידוע לי כי קיים קשר (ככל הנראה נדיר) בין מחלת הנשיקה לבין הופעת מחלות ממאירות, אולי כתוצאה מירידת המערכת החיסונית. האם ניתן להגדיר מהו קשר זה?
נראה לי שזה כמו הקשר בין מחלות ממאירות לכל מחלה. אין קשר כזה, בכל מחלה זמנית המערכת החיסונית אינה בעלת נוגדנים למחלה, היא באה במגע עם גורם המחלה, ואז יש יצירת נוגדנים, וכמובן בדרך כלל מלווה בהרגשת חולי. במקרה של ממאירות הבעיה היא יותר כרונית, אם ישנו נזק קבוע ומתמשך, של חומרים מסרטנים, או קרינה מיננת, או פגיעה בחומר הגנטי של התא, והגוף כבר לא מתקן את כל הנזק, כיון שהוא נזק מצטבר רב - עלולה להופיעה מחלה ממאירה.כמובן שהחלשות מערכת חיסונית לא מועילה לענין. לפעמים ממאירות נצפית בכמות גדולה יותר, אצל אנשים בעלי מערך כרומוזומים לא נורמאלי, כמו כרומוזום נוסף, כרומוזום שבור וכד'
שלום ת אכן נמצא קשר בין הויורס המחולל את מחלת הנשיקה, לבין הופעה של סרטן הדם (לימפומה מסוג נון-הודג'קין). הקשר אינו חד משמעי אך הוא הוכח במספר מחקרים שנעשו בנושא, בעיקר ביבשת אפריקה. מקוה שעזרתי במעט איתי