מה נותנות לנו קופות החולים השונות וכמה זה עולה?

(0)
לדרג

איפה הכי משתלם לעבור בדיקות הריון? על מה אסור לוותר ועל מה כדאי לוותר? כל התשובות לשאלות

מאת: סמדר סלומון, "הורים וילדים"
קופת חולים לאומית

בדיקת טיי זקס: באחריות משרד הבריאות ובמימון ממשלתי.

בדיקות גנטיות לשלילת מומים מולדים: רשימת המחלות הגנטיות הכלולות בשירות הן סיסטיק פיברוזיס, איקס שביר, קנוון, גושה, מוטציית בלום, פנקוני, דיסאוטונומיה משפחתית, Mucolipidosis Type.4 , נשאות אטקסיה טלנגנטקזיה, Hieman Pick.

הקופה תשלם את עלות הבדיקה ישירות למכון ההסדר בכפוף להשתתפות עצמית. עמיתי "לאומית כסף" ישאו בהשתתפות עצמית בגובה 150 שקל עבור כל בדיקה, ועמיתי "לאומית זהב", ישאו בהשתתפות עצמית של 120 שקל עבור כל בדיקה. בנוסף, ישנם סדרים והנחות עבור סדרת בדיקות.

אולטרה סאונד טרימסטר ראשון: הקופה מאפשרת ביצוע שלוש בדיקות אולטרה סאונד במהלך ההריון, אחת בכל שליש.

CVS סיסי שליה: הקופה תשלם ישירות למכון שבהסדר פעם אחת בכל הריון ובכפוף להשתתפות עצמית. עמיתה של "לאומית כסף", תישא בהשתתפות עצמית של 500 שקל לבדיקה ועמיתה של "לאומית זהב", תישא בהשתתפות עצמית של 300 שקל לבדיקה.

שקיפות עורפית באולטרה סאונד: הקופה משתתפת בהוצאות כנגד הצגת קבלות מקוריות. ההשתתפות תהיה בשיעור 80 אחוז מההוצאות הממשיות שהוציא העמית עבור הבדיקה. ההשתתפות לעמיתה של "לאומית כסף", מגיעה עד תקרה של 100 שקל ולעמיתה של "לאומית זהב", עד תקרה של 300 שקל.

גילוי סוכרת הריון: הבדיקה כלולה בסל הבריאות.

חיסון לנוגדני Rh: ניתן לפי הצורך על חשבון הקופה.

סקר טרימסטר PAPP-A: הבדיקה כלולה בסל לנשים מגיל 35-55. לנשים מתחת לגיל 35 הבדיקה בהשתתפות עצמית: עמיתה ב"לאומית כסף/זהב" תשלם 25 שקל. נשים שאינן זכאיות יכולות לרכוש את הבדיקה תמורת 60 שקל.

סריקת מערכות מוקדמת מורחבת: עמיתה ב"לאומית כסף", זכאית לסקירת מערכות אחת בכל ההריון. עמיתה ב"לאומית זהב", זכאית לשתי סקירות, מוקדמת ומאוחרת. הקופה תשלם ישירות למכון הסדר עבור סריקה מוקדמת בכפוף להשתתפות עצמית (400 שקל לעמיתה ב"לאומית כסף", ו-200 שקל לעמיתה ב"לאומית זהב").

תבחין משולש (חלבון עוברי): הבדיקה כלולה בסל הבריאות על פי החוק בהשתתפות עצמית של 43 שקלים.

בדיקת מי שפיר: הבדיקה במימון סל הבריאות אם האישה מעל גיל 35, וכן במקרה שקיימת התוויה רפואית לפיה יש לשלול פתולוגיות גנטיות בעובר. במקרים אחרים, האישה תישא בהשתתפות עצמית של 500 שקל (עמיתה ב"לאומית זהב" תהיה פטורה מהשתתפות עצמית).

סריקת מערכות מורחבת: עבור סקירה מאוחרת הקופה תישא בהשתתפות של 380 שקל לעמיתה של "לאומית כסף", ו-200 שקל לעמיתה של "לאומית זהב".

מעקב גדילה: כלול בסל הבריאות.

קופת חולים מאוחדת

בדיקת טיי זקס: באחריות משרד הבריאות ובמימון ממשלתי.

בדיקות גנטיות לשלילת מומים מולדים: ניתנות במסגרת הסל הבסיסי לבעלי סיכון גבוה בבתי חולים הציבוריים, ללא השתתפות עצמית. מבוטחי "מאוחדת עדיף" ו"מאוחדת שיא", יכולים לעבור את הבדיקה בהשתתפות עצמית של 150 שקל. הבדיקות הניתנות לביצוע הן: X שביר, סיסטיק פיברוזיס, גושה, קאנאוון, תסמונת בלום, פנקוני, טלסמיה, דיסאוטונומיה משפחתית.

אולטרה סאונד טרימסטר ראשון: הקופה מאפשרת ביצוע שלוש בדיקות אולטרה סאונד במהלך ההריון, אחת בכל שליש.

CVS סיסי שליה: הבדיקה חינם לנשים מגיל 35 ומעלה ולבעלות התוויה רפואית. נשים בהריון בגילאים 31-35 המבוטחות ב"מאוחדת עדיף", זכאיות לבצע בדיקת מי שפיר בהסכם עם הקופה, אפילו אם הן חסרות נסיבות ומהוות גורמי סיכון, בהשתתפות עצמית של 500 שקל לבדיקה. מבוטחת שתבצע את הבדיקות באופן פרטי, תהיה זכאית להחזר בגובה 75 אחוז מהעלות ועד לסך של 1,080 שקל.

שקיפות עורפית באולטרה סאונד: הבדיקה כלולה בסל הבריאות במקרה של הריון מרובה עוברים. מבוטחות "מאוחדת שיא", זכאיות לקבל בדיקה זו גם בהריון עצמי, בהשתתפות עצמית של 85 שקל. על בדיקה פרטית מקבלים החזר של 75 אחוז מהעלות ועד תקרה של 375 שקל.

גילוי סוכרת הריון: כלולה בסל הבריאות.

חיסון לנוגדני Rh: כלול בסל הבריאות.

סקר טרימסטר PAPP- A: יש לברר בקופה.

סריקת מערכות מוקדמת מורחבת: מבוטחת "מאוחדת עדיף", זכאית לסקירת מערכות מורחבת, בהשתתפות עצמית של 200 שקל לבדיקה. מבוטחת "מאוחדת שיא", זכאית על פי בחירתה לסקירת מערכות מוקדמת (טרימסטר ראשון) בהשתתפות עצמית של 115 שקל. בדיקה פרטית תזכה את המבוטחת בהחזר של 50 אחוז מהעלות ועד לתקרה של 325 שקל.

תבחין משולש (חלבון עוברי): מבוצע בקופה תמורת תשלום אגרה רבעונית.

מי שפיר: כמו בסעיף סיסי שליה.

סריקת מערכות מורחבת: כמו בסעיף סקירת מערכות מוקדמת.

מעקב גדילה: כלול בסל הבריאות.

קופת חולים כללית

בדיקת טיי זקס: באחריות משרד הבריאות.

בדיקות גנטיות לשלילת מומים מולדים: בדיקות סיסטיק פיברוזיס, השביר, גושה וקאנאוון, ממומנות על ידי הקופה לנשאות או במקרים שקיים חשד למחלה. במסגרת "כללית מושלם" ניתן לבצע את הבדיקות הגנטיות במכוני ההסדר בהשתתפות עצמית של 114 שקל. (את פירוט הבדיקות יש לברר בקופת החולים).

אולטרה סאונד טרימסטר ראשון: בסל הבריאות כלולות שלוש בדיקות אולטרה סאונד שניתנות במהלך ההריון, אחת לכל שליש.

CVS סיסי שליה: הקופה מממנת את הבדיקה לנשים מתחת לגיל 35 העומדות בקריטריונים רפואיים מוגדרים, ובאחריות משרד הבריאות לנשים מעל גיל 35 במקרים הנדרשים. נשים מתחת לגיל 35 יכולות לבצע את הבדיקה במסגרת "כללית מושלם", בהשתתפות עצמית של 570 שקל. בדיקה פרטית תזכה בהחזר בשיעור 75 אחוז מההוצאה ועד לסך מרבי של 1,183 שקל. ניתן לבצע בדיקת מי שפיר או בדיקת סיסי שליה בלבד.

שקיפות עורפית באולטרה סאונד: הבדיקה ממומנת להריון מרובה עוברים בלבד. בהריון רגיל הבדיקה כוללת אולטרה סאונד בהשתתפות עצמית של 220 שקל ובדיקת דם בהשתתפות עצמית של 100 שקל. בבדיקה פרטית מאושר החזר רק לבדיקת דם בשיעור 50 אחוז מההוצאה ועד לסך 125 שקל.

גילוי סוכרת הריון: הבדיקה כלולה בסל הבריאות.

חיסון לנוגדני Rh: ניתן על פי הצורך, בתוך סל הבריאות.

סקר טרימסטר PAPP- A: מבוצע ביחד עם בדיקת שקיפות עורפית.

סריקת מערכות מוקדמת מורחבת: במסגרת "כללית מושלם", ניתן לבצע את הבדיקה במכון הסדר, בהשתתפות עצמית של 114 שקל לכל עובר. בדיקה פרטית מזכה בהחזר בגובה 50 אחוז ועד לסך מרבי של 504 שקל. ניתן לבצע סקירת מערכות אחת (מוקדמת או מאוחרת) לכל הריון.

תבחין משולש (חלבון עוברי): כלולה בסל הבריאות על פי החוק, בהשתתפות עצמית של 42 שקל.

מי שפיר: כמו בסעיף סיסי שליה.

סריקת מערכות מורחבת: כמו בסעיף סקירת מערכות מוקדמת.

מעקב גדילה: כלול בסל הבריאות.

קופת חולים מכבי

בדיקת טיי זקס: באחריות משרד הבריאות

בדיקות גנטיות לשלילת מומים מולדים: יש לברר בקופה.

אולטרה סאונד טרימסטר ראשון: הקופה מאפשרת ביצוע שלוש בדיקות אולטרה סאונד במהלך ההריון, אחת בכל שליש.

CVS סיסי שליה: הבדיקה נעשית על חשבון משרד הבריאות לנשים מעל גיל 35 או לנשים בעלות התוויה רפואית.

שקיפות עורפית באולטרה סאונד: הבדיקה ממומנת להריון מרובה עוברים בלבד. מבוטחות מכבי ומבוטחות "מגן כסף", יכולות לבצעה ללא תשלום במכוני הסדר. מבוטחות "מגן זהב", זכאיות לבצעה באופן פרטי ולקבל החזר של 210 שקל.

גילוי סוכרת הריון: הבדיקה כלולה בסל הבריאות.

חיסון לנוגדני Rh: ניתן על פי הצורך, כלול בסל הבריאות.

סקר טרימסטר PAPP- A: הבדיקה אינה כלולה בסל הבריאות וכרוכה בתשלום לכל מבוטחות מכבי, ללא יוצא מן הכלל.

סריקת מערכות מוקדמת מורחבת: למבוטחות מכבי ולמבוטחות "מגן כסף", הבדיקה אינה כלולה בסל. ניתן לבצעה בעלות של 980 שקל במרפאת רופא מכבי או ב"אסותא" מרכזים. מבוטחות "מגן זהב", יכולות לבצע את הבדיקה באופן פרטי בהחזר של 50 אחוז מהעלות ועד סך של 295 שקל.

תבחין משולש (חלבון עוברי): כלולה בסל הבריאות על פי החוק, בהשתתפות עצמית של 45 שקל.

מי שפיר: הבדיקה ממומנת על ידי משרד הבריאות לנשים שביום כניסתן להריון היו מעל גיל 35 ולנשים בעלות התוויה רפואית. מבוטחות "מגן זהב", שהתוצאות המשוכללות של התבחין המשולש אצלן הוא עד 1:500 (רמת סיכון משולבת של גיל ותוצאות הבדיקה), יכולות לבצע את הבדיקה אצל רופא פרטי ולקבל החזר בסך 1,888 שקל.

סריקת מערכות מורחבת: למבוטחות מכבי ולמבוטחות "מגן כסף", הבדיקה אינה כרוכה בסל וניתן לבצעה בעלות של 980 שקל במרפאת רופא מכבי או ב"אסותא" מרכזים. מבוטחות "מגן זהב", יכולות לבצע את הבדיקה ללא תשלום במכון הסדר על פי התוויה רפואית. כמו כן, ניתן לבצע את הבדיקה באופן פרטי בהחזר של 50 אחוז ועד לסך של 295 שקל.

מעקב גדילה: הבדיקה כלולה בסל הבריאות.

יש לציין כי כל הנתונים עדכניים וניתנו לצורך הכתבה באדיבות קופות החולים, יחד עם זאת, מומלץ לברר כל מקרה לגופו למניעת טעות כלשהי.

לעיון נוסף בנושא ראו באתר הורים וילדים

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה, בפורום אולטראסאונד במיילדות וגינקולוגיה ובפורום האשה והרחם - מיומות (שרירנים)

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום