משלימים עם הקנדידה?

(4)
לדרג

פטריית הקנדידה ורפואה משלימה, ידה בכל ויד כל בה - מה ניתן לעשות על מנת לטפל בבעיה הנפוצה כל כך? הגידו כן לקנדידה

מאת: הרפואה הקונבנציונלית התפתחה בעשורים האחרונים בצורה מדהימה ואפשרויותיה מכסות מגוון רחב של בעיות רפואיות. ובכל זאת ישנם בעיות שאולי קשה להגדירם כבעיה רפואית קלאסית, אלא הם יותר תוצאה ישירה של אורח החיים "המודרניים" וטעויות בהנהגה היום יומית כגון: תזונה לא נכונה,STRESS , שימוש לא הכרחי ובתדירות...

בשמונה השנים האחרונות התמחתי בזיהוי ובטיפול בקנדידה. בנוסף למרפאה שלי שבה אני עובדת למעלה מעשר שנים הקמתי יחד עם צוות מומחים מעבדה לבדיקה ואבחון של קנדידה, הממוקמת בבית חולים אלישע בחיפה. במשך השנים בצענו אלפי בדיקות וטיפלנו בהצלחה במאות מטופלים, שלא מצאו פתרון ברפואה הקונבנציונלית ושבעיותיהם היו תוצאה של זיהום פטרייתי.

מהי הקנדידה?

קנדידה היא פטרית שמר שעקב זיהום סביבתי והשפעות שונות של "החיים המודרניים" יכולה להופיע בחלק גדול של האוכלוסיה בפלורת המעיים.
כיום מוכרים מעל 100 סוגים של קנדידה שמהם כ-20 עלולים לגרום למחלות שונות. עצם המצאותה של הקנדידה מצביעה על חולשה או הפרעה עמוקה יותר העלולה לפגוע בבריאותנו.
כל אדם יכול להתמודד עם כמות קטנה של הקנדידה בהתאם למבנה ובחוזק האישי שלו, אך המצאותה בריכוז גבוה יכולה בסופו של דבר להביא למחלות ותופעות שונות.

במצב תקין הקנדידה לא שייכת לפלורת המעיים כשם שהיא לא שייכת לציפורניים או לנרתיק. התרבות הפטריה במעיים עלולה לגרום לבעיות שונות ובמקרים מסוימים לחדור את דפנות המעי, להכנס למערכת הלימפה, לנדוד בגוף ולהתישב באיברים שונים כגון: ריאות, אזניים, אף, דרכי השתן, נרתיק האשה ובמקרים מסוימים לפלוש גם לדם. הפגיעה בדפנות המעיים גורמת גם לכניסה של מזון מעוכל חלקית למערכת הלימפה (תסמונת המעי הדולף), תופעה המחוללת אלרגיות, רגישויות שונות ובעיות אוטואימוניות.
בקיצור רואים שהפטריה שמקורה במעיים יכולה לגרום גם לסימפטומים במקומות אחרים בגוף.
אני יודעת, שלכמה רופאים בארץ הנושא עדיין חדש או אפילו לא ממש מוכר, אבל ההתיחסות של רופאים ומומחים בינלאומיים בתחום מראה שגם בישראל בעתיד הקרוב יהיו שינויים משמעותיים בהתיחסות לקנדידה.
אין ספור מחקרים, כתבות וחוות דעת מקצועיות בנושא הזה מהרפואה הקונבנציונלית הבינלאומית מוכיחים שהקנדידה לא רק באמת קיימת, אלא שגם מאחורי מגוון רחב של סימפטומים לא מאובחנים מסתתרת פטרית הקנדידה.

חולשה.. עייפות...

יש הרבה סיבות לעייפות כרונית, כמו למשל: תת פעולה של בלוטת התריס, חסר B12, חסר ברזל, מחלת הנשיקה , אלרגיה למזון, מתח נפשי (STRESS) מתמשך ועוד.
אני מניחה, שבדקת כבר הכל, אבל יש סיבה נוספת, עייפות כרונית וחוסר אנרגיה הם סימפטומים קלאסיים של זיהום פטרייתי במעיים.
"אין לי כח"
"אני קמה בבוקר גמורה כאילו לא ישנתי"
"אני בקושי מתפקדת"
"פעם הייתי פצצת אנרגיה"
"היום אני בקושי זזה"
"זה לא אני"
"אני חוזרת הביתה ואין לי כח לעשות כלום"...
אלו חלק מהמשפטים שאני שומעת מהמטופלות שפנו אלי לעזרה, למרות שכל הבדיקות השיגרתיות יצאו תקינות, הן נראות חיוורות עם עיגולים שחורים מתחת לעניים ומקרינות כבדות וחוסר חיות.

"אם הכל בסדר, למה אני מרגישה גמורה", באה השאלה, במקרים אלו החשד לזיהום פטרייתי גבוה והעצה הטובה ביותר היתה לערוך בדיקת קנדידה.
ובאמת ברוב המקרים התברר שמאחורי כל התלונות האלו עומד זיהום פטרייתי.

הטיפול בקנדידה שכולל דיאטה אנטיפטרייתית, ניקויים, שיקום פלורת המעיים, תרופות אנטיפטרייתיות וכו' בסופו של דבר הוא הפתרון האמיתי והמוצלח ביותר.

לאחר הטיפול רוב המטופלות לא מוכנות לחזור לאורח החיים הקודם, הן מרגישות מלאי חיות ואנרגיה, תחושה שאבדה להן לזמן רב. הן לא רק מרגישות הרבה יותר טוב, הן גם נראות הרבה יותר טוב, יותר שמחות, יותר בריאות,הפתרון הוא לפעמים הרבה יותר פשוט ונגיש ממה שאנו חושבות.


איך זה נראה?

בדרך כלל התהליך הקלאסי נראה כך:
הפטריות מתפרצות. את הולכת לרופא, מקבלת טיפול, הבעיה נעלמת לשמחתך ולאחר זמן מה היא שוב חוזרת לצערך ואת מוצאת את עצמך שוב אצל הרופא, מתוסכלת כמוהו.
מצב זה עלול לגרום מעבר לאי הנוחות הכללית גם למתחים בחיי הזוגיות ומעגל קסמים של תסכול וחוסר אונים.המצב הופך להיות כרוני ועלול להתמשך לאורך שנים.
מוכר?
יכול גם להיות שיש לך עוד כמה הפרעות, שאת כבר בכלל לא מזכירה, כי למדת לחיות איתן בלית ברירה כמו: בטן נפוחה, בעיות עיכול, עייפות, חולשה, אולי משיכה חזקה למתוק ודברי מאפה, פה ושם גם כאב ראש, אל נשירת השיער כבר התרגלת וחוסר שקט פנימי לא מוגדר שמלווה אותך במשך היום.

מה קורה פה?

התשובה: סביר להניח שאת לא רק סובלת מזיהום פטרייתי בנרתיק, אלא גם ובעיקר במעיים ואז כמובן כל ההפרעות שלך מקבלות משמעות אחרת ואכן אצל רוב הנשים שסבלו מזיהום כרוני בנרתיק ונבדקו אצלנו במעבדה מצאנו המצאות של קנדידה גם במעיים.

מה זה אומר?

ששורש הבעיה לא אובחון ולא טופל. הטיפול הסימפטומטי בנרתיק עזר לזמן קצר אך הבעיה שוב חזרה.
המקור לפטריה הוא במעיים (ולכן גם הבטן הנפוחה) והפטריה, שככל השמרים היא "חיה" על סוכרים ופחמימות (זאת הסיבה גם לכמיהה למתוק ולדברי מאפה) היא מפרישה קנדי טוקסינים שזה סוג של רעלנים שמעמיס על הכבד (וזאת הסיבה גם לעייפות עם עיגולים שחורים מתחת לעיניים).

טיפול סימטומטי בנרתיק באמצעות נרות ומשחות בלבד יכול לעזור לפעמים באופן זמני, אבל כל עוד שאת לא שומרת גם על דיאטה אנטיפטרייתית (ללא סוכר, שמרים וקמח לבן) ואת לא לוקחת משהו לשיקום פלורת המעיים ותרופה אנטיפטרייתית, את נדבקת שוב ושוב דרך הרקטום.

מה עושים?

תנאי הכרחי לטיפול מוצלח הוא האבחון הנכון.

כדי לזהות זיהום פטרייתי נדרשת מיומנות גבוהה, בבדיקה הנערכת במרפאה ע"י הרופא על סמך מראה וריח בלבד ואפילו בדיקה מיקרוסקופית עלולה להביא לאבחון שגוי.

פרופ' ד"ר סובול - מומחה בעל שם עולמי למחלות זיהומיות בנרתיק - טוען שלמעלה מ-50% מהבדיקות מהסוג הזה שעורכים הרופאים במרפאותיהם הן שגויות ובהתאם לזאת 50% מהנשים מקבלות טיפול לא מתאים.
לכן, הצעד הראשון הוא בדיקה מעבדתית מכוונת שתתן לך את האבחון המדויק.

הצעד השני הוא טיפול הוליסטי אצל מרפא טבעי שמתמחה בקנדידה ומתיחס למכלול כל הסימפטומים ומשלבם בטיפול שלם אחד.

עבור המטופלות שלנו פיתחנו בנוסף לטיפול גם נרות טבעיים שעזרו גם במקרים "אבודים" . הטיפול נמשך בממוצע כשלושה חודשים ובעזרת השם, בדרך הזאת את לא רק תתרפאי מהפטריה בנרתיק, אלא גם תרגישי כוחות ואנרגיות מחודשות, הבטן תהיה שטוחה יותר, את תיראי טוב יותר ותרגישי שחזרת סוף סוף לעצמך, לשמחתך ולשמחת בן-זוגך.
בדרך הזאת הצלחתי כבר לעזור למאות מטופלות מיואשות עם דלקת וזיהום כרוני ואחדות מהן גילו לי "שהגניקולוג שלי רצה לדעת בדיוק מה עשיתי..."

הערה: תינוקות שנולדים לאמהות שבזמן הלידה סבלו מזיהום פטרייתי בנרתיק עלולים להדבק בלידה ולפתח בשבועות ובחודשים הראשונים לחייהם סימפטומים כגון: חוסר יכולת לעכל מזון או אפילו חלב אם, כאבי בטן, גאזים, בעיות עור, בעיות אף, אוזן ודרכי נשימה.
במקרים אלו מומלץ לערוך בדיקת קנדידה גם לתינוק.

קושי בהורדת משקל ובעיות פיריון

את אומרת " אני לא מבינה, כל הזמן אני בדיאטות ואני מורידה בקושי קילו אחד אחרי דיאטה של שבוע "כסאח" וזה חוזר מיד אחרי ארוחה טובה אחת, נוסף לזה, יש לי גם משיכה לפעמים בלתי נשלטת למתוק: שוקולד, 5-6 כוסות קפה או תה עם שתי כפיות סוכר כל פעם או עוגות, עוגיות או בכלל פסטה, לחם או בורקס. הבטן שלי נפוחה מאוד, שלפעמים חושבים שאני בהריון ובכלל, אין לי כח ואחרי האוכל אני עייפה"... גם במקרים כאלה אני ממליצה לבדוק, האם אין לך זיהום פטרייתי במעיים.

קושי לרדת במשקל, בטן נפוחה, פעם עצירות, פעם כמעט שלשול, משיכה למתוק... כל אלו הם גם סימנים קלאסיים להמצאות של קנדידה במעיים. כל זמן שהפטריה מפריעה לתיפקוד תקין של מערכת העיכול, הדיאטות שלך ישארו גם המקור לתיסכולים שלך. ברגע שתתפטרי מהזיהום הפטרייתי שלך תתפטרי גם מעודף המשקל שלך.

הירידה במשקל היא תופעת לוואי של הטיפול בקנדידה ועד היום כל מטופלת במקביל לטיפול ירדה במשקל בדרך אגב.
השיא היה במטופלת שירדה 17 ק"ג בחודשיים.
רק אל תנסי "להרעיב" את הפטריה, בדיאטה בלבד ללא תרופות אנטי פטרייתיות ושיקום המעיים היא עלולה להתחזק והמצב יחמיר.

לקושי שלך להרזות יש אולי סיבה אמיתית ושמה קנדידה
"עשינו את כל הבדיקות, איפוא עוד לא היינו ומה עוד לא ניסינו. כל הבדיקות יצאו תקינות ובכל זאת כבר שנים אני לא נכנסת להריון"
משפט זה שמעתי פעמים רבות מנשים מיואשות.
לא ידוע עדיין להרבה נשים, אבל רמה גבוהה של קנדידה במעיים יכולה להיות גם גורם לקושי להרות.
אני מדברת פה מנסיון ולא על סמך ידע תיאורטי ולא פעם ולא פעמיים קיבלתי שלושה חודשים אחרי הטיפול טלפון "אני בהריון".
עם עובדות קשה להתווכח ואלו הן העובדות.
לצערי בדיקת הקנדידה היא עדיין לא חלק מהבדיקות השגרתיות לחסר פוריות ולפעמים באות נשים רק אחרי בדיקה קשה כמו צילום רחם ודרך בדיקת צואה פשוטה הן מגלות שבעצם הן סובלות מזיהום פטרייתי.

אם יש לך עוד כמה סימנים קלאסיים שמצביעים על אפשרות של זיהום פטרייתי כדאי לך לעשות בדיקה לקנדידה

הטיפול בתזונה נכונה, ניקויים, חיזוקים וכו' הוא גם הכנה מצויינת להריון - זה אף פעם לא מאוחר, גם נשים אחרי גיל 40 נכנסו בדרך זו להריון.
אגב, נתקלתי גם במקרים של מטופלים גברים שאיכות הזרע שלהם השתפרה באופן משמעותי אחרי טיפול בקנדידה במעיים. בודאי שלא תמיד הקנדידה היא הבעיה, אבל לפעמים כן וזוהי עוד אפשרות שאולי עוד לא בדקת.

דלקות בדרכי השתן?

התמונה הקלאסית: צריבה, כאבים בזמן מתן שתן, דלקות חוזרות, חולשה כללית, הרבה ייאוש.
התרבית יוצאת נקיה אין חיידקים. אבל יש רגישות, יש צריבה, יש דלקות.
יכול להיות שזה פסיכולוגי? בוודאי שלא!

במקרים כאלו שפנו אלי הופתעתי לראות, שהגורם לאותן דלקות חוזרות ונשנות זה באמת לא חיידק, אלא פטריית שמר בשם קנדידה.

טיפול אנטיביוטי לא יעזור, להיפך, אבל טיפול אנטיפטרייתי יכול להביא את ה"ישועה".
הקנדידה יכולה לעבור מהמעיים לדרכי השתן ולכן צריך לבדוק גם את המעיים וגם את השתן ולהתאים טיפול אנטיפטרייתי בהתאם לתוצאה.
מטופלת אחת סבלה במשך שנים רבות מדלקת בדרכי השתן היא קיבלה 7 שנים רצופות יום יום אנטיביטיקה למניעת דלקת חריפה יותר. מצבה היה קשה ובנוסף לדלקת היו לה גם סימנים קלאסיים נוספים כגון: עייפות כרונית, חולשה , בטן נפוחה, מצבי רוח משתנים עד לדיכאון, נשירת שיער וקושי לתפקד בחיי היום יום.
בדקנו ומצאנו - קנדידה.

אין תוצאה בלי סיבה

אם את סובלת מדלקות כרוניות בדרכי השתן זמן רב, כדאי לך לבדוק מה קורה במעיים שלך, דרך בדיקת צואה פשוטה.
אם מדובר באמת בזיהום פטרייתי, את כבר עלית על הדרך הנכונה לבריאותך.
גם פה הטיפול הוא טיפול הוליסטי, שמאפשר ריפוי אמיתי כגון: תזונה אנטיפטרייתית, שיקום פלורת המעיים, תכשירים אנטיפטריתים וכו'. את תופתעי שלא רק הדלקות יעלמו אלא גם תסמינים רבים נוספים שהפריעו לך יעלמו.

לסיכום: כל מחלה, כל חסר איזון, יש לו סיבה ותפקידו של המרפא לגלות את הסיבה ולתקן אותה. אם אפשר להרוס, אפשר גם לתקן. ריפוי אמיתי הוא תיקון והשבת הבריאות לקדמותה. אני מקווה שכתבה זו נתנה לך כיוונים נוספים ופתחה לך דלתות חדשות בדרך לבריאות נכונה.


דניאלה שפי, נטורופתית ומומחית לאבחון קנדידה במרפאת "קנדידה סנטר ישראל".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום