"1 מ-3 סובל מיתר לחץ דם"

(0)
לדרג

נלחמים ב"רוצח השקט": החברה הישראלית ליתר לחץ דם, סופר פארם, קופות החולים וחברות התרופות יוצאים בשיתוף פעולה להגברת המודעות למדידת לחץ דם

מאת: מערכת zap doctors

אחד מכל שלושה מבוגרים בעולם סובל מיתר לחץ דם, ולמעלה ממיליון וחצי תושבי ישראל. יתר לחץ דם היא אחת המחלות השכיחות בעולם ובכלל זה ישראל, ואחד הגורמים המובילים לתחלואה ומוות בעולם.

ארגון הבריאות העולמי חישב כי יותר מ-700 מיליון איש סובלים מלחץ דם גבוה ולמעלה מ-7 מיליון איש מתים כל שנה מסיבוכי המחלה בשל חוסר טיפול נאות.

מדידה אחת בשנה זה כל מה שנדרש הציבור לעשות על מנת לעקוב אחרי לחץ הדם ולהיות מודע כי לחץ הדם התקין הוא 140/90. לקראת שבוע המודעות ללחץ דם יוצאים החברה הישראלית ליתר לחץ דם בשיתוף פעולה עם קופות החולים, חברות בתחום הבריאות ורשת סופר-פארם בדיוק לצורך מימוש מטרה זו.

שבוע המודעות יתקיים בין 14.5 ל-21.5, ובמהלכו במהלך השבוע יוצבו עמדות למדידת לחץ דם בבתי חולים מרכזיים בארץ. בבית המרקחת של רשת סופר-פארם יחולקו עלוני מידע וכן יינתנו הנחות מיוחדות על מוצרי לחץ דם ומכשירי מדידה. חברות התרופות וקופות החולים נרתמו אף הן למאמץ המשותף להעלאת המודעות ויסייעו בהפצת מידעונים וחשיפת הנושא כל אחת בתחומה.

לחץ דם גבוה לאורך זמן מגביר את הסכנה לשבץ מוחי, התקף לב, אי ספיקת לב, מפרצת בעורקים, נזק לכליות ואף עלול להיות קטלני. סיבות רבות תורמות לעליית לחץ הדם. אחת מהסיבות היא הרקע הגנטי, אדם שאחד מהוריו סובל מיתר לחץ דם עלול גם הוא לסבול מכך. אך גם אורח חיים, תזונה לקויה משפיעים כמו גם עצם העובדה שהגיל הממוצע ותוחלת החיים בעולם עולה ומביאה לשכיחות הגבוהה של המחלה.

פרופ' יהונתן שרעבי, מומחה ללחץ דם מבית החולים שיבא ויו"ר החברה הישראלית ליתר לחץ דם: "בשקט ובלי שנרגיש, יכול הרוצח השקט להתפתח בגופנו ולהביא למצב מסוכן ולעיתים קטלני של יתר לחץ דם. אם לא נבדוק לא נוכל לדעת שיש לנו לחץ דם גבוה שהוא גורם מרכזי היום לתחלואה של לב, מוח וכליות. עד שאין שבץ מוחי או התקף לב אפילו לא נדע שאנחנו סובלים מיתר לחץ דם. למרבית האנשים הסובלים מיתר לחץ דם אין סימפטומים נלווים, אם כי יש אנשים הסובלים מכאבי ראש, סחרחורת, טשטוש והפרעות בשיווי המשקל על רקע זה. אם לא מטפלים ביתר לחץ הדם, הוא עלול לגרום לסיבוכים ואף למוות. זו הסיבה שהוא מכונה "הרוצח השקט" ולכן חשובה מדידה קבועה אחת לשנה".

בואו לדבר על זה בפורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום