ויטמין B5: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

העונה הקרה: להגן על עור התינוק

החורף בפתח ועמו טמפרטורות נמוכות ויובש, שפוגעים בעורם הרגיש של תינוקות וגורמים לגירויים. שמני אמבטיה, טמפרטורה מאוזנת וביגוד נושם יעזרו לשמור על הבייבי בריא עור התינוק זקוק להגנה מיוחדת ולטיפול בכל ימות השנה, ולדברי ד"ר הדס אבני, מומחית לרפואת ילדים ולרפואת ספורט, צורך זה מתחזק בתקופת החורף. "עור התינוק, כמו גם עורו של המבוגר, מאבד מהלחות שלו במזג אוויר יבש וקר, ולכן דורש טיפול קפדני יותר. החורף מתאפיין בטמפרטורות נמוכות וביובש רב לעומת הקיץ, ועלול להביא איתו פרט לגשם גם גירויים בעור התינוק. ילדים הסובלים ממחלות עור שונות (אטופיק דרמטיטיס, איכטיוזיס וכדומה) עלולים לסבול יותר מאשר אחרים מנזקי החורף".   החורף עלול להביא איתו גם גירויים בעור התינוק. צילום: שאטרסטוק   אילו בעיות עור שכיחות בקרב תינוקות? לדברי ד"ר אבני, תינוקות ופעוטות נוטים לסבול ממחלות ובעיות עור שונות, שחלקן חולפות עם השנים. מחלות העור השכיחות בילדים הן:   אריתמה...
ללמוד עוד על ויטמין B5
על הקשר בין מזון לאושר-תמונה

יכול להיות שהמפתח לאושר טמון בכלל בתזונה שלכם - במה לקצץ?...

מאת: מרגלית...
15/02/2006
מחלות כרוניות: ניתן לרפא-תמונה

20 ק"ג עודפים, דיכאון ונשירת שיער הובילו את דיאנה לרפואה...

מאת: מערכת zap...
10/01/2016
צרכנות רפואית מדור מס' 23-תמונה

מה חדש בבית? מה חדש על המדף? מה היה ומה יהיה; כל החדשות,...

מאת:
27/10/2005
העונה הקרה: להגן על עור התינוק-תמונה

החורף בפתח ועמו טמפרטורות נמוכות ויובש, שפוגעים בעורם הרגיש...

מאת: מערכת זאפ...
30/10/2012
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לויטמין B5?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

ויטמין B5: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום רב, אני נוטלת 15 מ"ג מטוטרקסט פעם בשבוע ויום למחרת חומצה פולית. זאת,עבור דלקת מפרקים. האם ניתן לקחת גם תוסף תזונה שיכולה לעזור נגד נשירת שיער? מדובר בתוסף בשם בי קומפלקס של ecosupp. החומרים שיש בתוסף הם כלידלקמן: מים מזוקקים, ויטמין C, ויטמין B12 (מתילקובלמין), חומצה פולית טבעית (L-5-methyltetrahydrofolate), ניאצין, B6 ויטמין, PABA – כולין, פאבה, B8 ויטמין, B5 ויטמין, ויטמין B3, ויטמין B2, תיאמין, ביוטין, קסיליטול, גליצרין צמחי, תמצית פירות יער טבעית, חומצת לימון. תודה רבה

שלום מכיון שתוסף התזונה מכיל חומצה פולית זה מפריע לפעילות המטוטרוקסט ועשוי להפוך אותו לבלתי יעיל .

נוטלת חומצה פולית מרגע שנכנסתי להריון. כרגע שבוע 9. אני שותה באופן קבוע רק ויטמינציק,( סירופ שמוהלים עם מים) כי קשה לי לשתות מים ובגלל המטומה חייבת לשתות הרבה. שמתי לב שיש בזה הרבה ויטמינים. ויטמין בי3 , 2.9 מג לכוס מוכנה ויטמין בי6 , 0.4 מג לכוס מוכנה. ויטמין בי12 0.4 מג לכוס מוכנה. חומצה פנטותנית 1.1 מג לכוס מוכנה . וסידן 171 מג לכוס מוכנה. בנוסף אני לוקחת פרנטל 1 ליום . ו 800 מיקרוגרם חומצה פולית. האם יש התנגשות בין החומצה הפולית לשתיה, אם לא עברו שעתיים בין לבין? יודעת שאסור עם חלב. האם גם אסור עם הויטמינים שבויטמינציק?

ויטמינים זה תמיד טוב, אם את רוצה יש מולטיויטמינים מסודרים להריון, לפי מה שאת מציינת יש מספיק חומצה פולית, אגב ההמלצה היא 3 חודשים לפני ההריון אבל תמשיכי עד סוף שליש שני

שלום. אני מבקשת לדעת מה המנה המומלצת ללקיחה יומית של ויטמין B5. שוטטתי בגוגל וראיתי בדו"ח ועדה רפואית שהמנה היומית המומלצת היא 5 מ"ג.הקפסולות שנמכרות הן של 250 מ"ג וההמלצה ע"ג האריזה היא לקחת קפסולה אחת. אני תוהה האם אין כאן משום הפרה רצינית של הנחיות רפואיות שעלולה אף לפגוע בבריאות? ואגב, זה נכון לגבי רוב הויטמינים שנמכרים, שאין כל התאמה בין המנה המומלצת על ידי החברות המייצרות לבין המנה המומלצת ע"י הרופאים. אם הצדק איתי, איך שמים לכך סוף? ברור לי שזה משרת את היצרניות. אודה לתשובתכם המלומדה.

שלום באופן כללי בנושא ויטמינים יש להבדיל בין המנה היומית המומלצת של ויטמין כל שהוא (שאפשר גם לקבל דרך תזונה ודייטה נכונה) לבין מצבים של חוסר ויטמין או מצב רפואי המחייב טיפול בוויטמין מסוים ואז המינון יהיה שונה. מבחינת המנה היומית המומלצת של ויטמין B5 לפי UPTODATE: Dietary adequate intake (AI) (IOM 1998): 1 to 6 months: 1.7 mg/day 7 to 12 months: 1.8 mg/day 1 to 3 years: 2 mg/day 4 to 8 years: 3 mg/day 9 to 13 years: 4 mg/day ≥14 years: 5 mg/day Pregnancy: 6 mg/day Lactation: 7 mg/day

כרגע אני מתאמן שלוש פעמים בשבוע אימון של כשעה(כלל 10-20 דקות חימום) ו פעמים בשבוע אני מתאמן באומנות לחימה(MMA) אימון של כשעה.. התפריט שבדרך כלל אני אוכל הוא: בוקר: - 2 פרוסות לחם מלא או לחמניית שיפון - 150 גרם קוטג' 3% - 60 גרם פייבר וואן עם חלב בין בוקר לצהריים - תפוח צהריים 150 גרם בשר (דג,חזה עוף) -2 מלפפונים -2 כוסות מדדיה של פחמימה (תפוחי אדמה,אורז מלא,פתיתים,מקרונים,קוסקוס וכו'..) בין צהריים לאימון -2 פרוסות לחם מלא או לחמניית שיפון -1 מלפפון - 60 גרם פסטרה 0.5% אחוז שומן לפני אימון -בננה או 2 תמרים אחרי אימון -בננה או 2 תמרים -3 ביצים או קופסאת טונה או גביע קוטג' -4 פרוסות לחם מלא או 2 לחמניות שיפון -2 מלפפונים - לאחורנה התחלתי להשתמש גם בשייק חלבונים. כללי -מידי פעם אני אוכל יוגורט יופלי 0 אחוז שומן. פרוט קלורי: אנרגיה (קלוריות) 2017.67 חלבונים (גרם) 137.6 פחמימות (גרם) 282.477 מתוכן סוכרים (גרם) 69.82 שומנים (גרם) 42.41 מתוכם שומן רווי (גרם) 11.88 מתוכם שומן טראנס (גרם) 1.99 כולסטרול (מ"ג) 193.2 נתרן (מ"ג) 3335.22 סיבים תזונתיים (גרם) 61.4 מים (גרם) 1142.87 ויטמין A (מק"ג) 35.61 סה"כ ויטמין B (מ"ג) 45.555 ויטמין B1 (מ"ג) 2.151 ויטמין B2 (מ"ג) 1.849 B3 - ניאצין (מ"ג) 32.002 ויטמין B5 (מ"ג) 5.641 ויטמין B6 (מ"ג) 3.453 חומצה פולית - B9 (מק"ג) 453.74 ויטמין B12 (מק"ג) 5.212 ויטמין C (מ"ג) 81.092 ויטמין D (מק"ג) 4.34 ויטמין E (מ"ג) 2.555 ויטמין K (מק"ג) 105.173 סידן (מ"ג) 1256.85 ברזל (מ"ג) 19.714 מגנזיום (מ"ג) 527.74 זרחן (מ"ג) 1138.29 אבץ (מ"ג) 14.289 אשלגן (מ"ג) 3553.32 חומצות שומן רב בלתי רוויות (גרם) 2.6 חומצה אלפא לינולנית-אומגה 3 (גרם) 0.24 חומצה לינולאית-אומגה 6 (גרם) 2.05 חומצות שומן חד בלתי רוויות (גרם) 4.85 חומצת שומן אולאית-אומגה 9 (גרם) 4.59 רציתי לדעת האם אני שומר על איזון נכון? האם צריך לשנות משהו בתפריט או במערך האימונים שלי?

שכחתי לציין שה3 אימונים שאני עושה זה אימוני משקולות

רק להבהיר את נושא תדירות האימונים. סה"כ לפי תאורך אתה מתאמן 5 פעמים בשבוע. אני צודק?

15/01/2013 | 13:34 | מאת: מתאמן בסבבה
מתוך פורום אימון, כושר גופני ותזונה

כן אני מתאמן 5 פעמים בשבוע על פי הפרוט הבא: א- מנוחה ב- משקולות ג- אומנות לחימה ד- מנוחה או משקולות ה-מנוחה או משקולות- תלוי אם התאמנתי ביום רביעי או לא. ו- אומנות לחימה ש- משקולות סה"כ 5 ימי אימון