האם יש פתרון קסם לשיניים תותבות?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רבים חוששים משימוש בשיניים תותבות בגלל התחזוקה והחשש שייפלו. רופא השיניים ד"ר צבי קופר מסביר כיצד בזכות טכנולוגיה מתקדמת כבר "לא צריך לרדוף אחרי השיניים"

רופא שיניים
055-4315165 (מספר מקשר)

הטכנולוגיה המתקדמת בעולם הרפואה, ובפרט ברפואת השיניים, הובילה לפתרונות חדשים לבעיות שאנחנו מתמודדים איתן כבר שנים. אחת מהן היא תותבות שיניים מלאות. עד לא מזמן, שימוש בשיניים תותבות הצריך תחזוקה אינטנסיבית וגם חשש של המטופל מהשימוש בהן ומכך שייפלו. אולם, לדברי רופא השיניים ד"ר צבי קופר, החששות האלה שייכים לעבר. בזכות הטכנולוגיה ופתרונות חדשניים לטיפול ולשיקום הפה, "כבר לא צריך לרדוף אחרי השיניים", הוא אומר.

ד"ר קופר הוא המייסד של מרפאת השיניים "צבי קופר" במגדיאל, מרפאה הפעילה כבר 40 שנה. כמי שמקפיד על איכות הטיפול, הוא מתעדכן בכל החידושים המקצועיים ומצרפם לרשימת הטיפולים הארוכה הניתנת במרפאתו.

אחד הטיפולים האלה נוגע לשימוש בתותבות מלאות על גבי שתלים. לדבריו, לא פעם הגיעו אליו מטופלים שביצעו שיקום פה באמצעות תותבות אבל השימוש היה רצוף בתקלות. "תותבות יציבות מבחינה רפואית ותפקודית וגם מבחינה אסתטית הן קריטיות לאיכות החיים שלנו. היום שלנו יכול להיות יום נפלא, אבל אם התותבות מכבידות, היום כולו ייראה אחרת", הוא מסביר.

מה ניתן לעשות?

"ראשית, כדאי להבין מהי תותבת שלמה על גבי שתלים. מדובר בתותבת נשלפת, אך היא נתמכת או מוחזקת על ידי שתלים דנטליים. השתלים הללו מייצבים את התותבת ומונעים את ניוון עצם הלסת. במקרים רבים שבהם מותקנת תותבת שלמה, היא מורכבת על גבי הלסת ופוגעת בה. בזכות הטכנולוגיה שקיימת היום, ניתן לבצע זאת על גבי שתלים ובכך לצמצם גם את הנזק ללסת".

שיניים תותבות

שיניים תותבות על גבי שתלים. צילום: שאטרסטוק

לדברי ד"ר קופר, לתותבות הנשלפות נדבקה הסטיגמה של שיניים שנופלות מהפה. "הסטיגמה הזו", הוא אומר, "מובילה רבים מהמטופלים לבחור באופציות מכבידות יותר, כמו שיקום הפה באמצעות גשרים כבדים, קשיחים ולא גמישים שעשויים משילובים שונים של מתכות וחומרים קרמיים".

זה נשמע לא נוח.

"אני מסכים, לא לכולם זה מתאים ובעיקר צריך לזכור שיש פתרונות טובים יותר. למשל, אצלנו במרפאה מיושמת שיטת 'אברקדברה', שיטה חדשנית שבה ניתן לקבל תותבת נשלפת קלה שמתנהגת כמו גשר קבוע לכל דבר.

"המשמעות היא שיש תותבת נשלפת, אבל בזמן שהיא בפה היא לא זזה, לא נופלת, לא מציקה. בעיקר, היא משפרת את איכות החיים של המטופל, הן מבחינה תפקודית שכן היא מאפשרת לו לאכול ולדבר בצורה תקינה והן מהבחינה האסתטית, כי הוא זוכה לחייך בפה מלא".

אילו עוד יתרונות יש לשיטת "אברקדברה"?

"זוהי שיטה המתבצעת בצורה טלסקופית והיא פותרת בעיות מכניות רבות שמטופלים רבים נאלצו להתמודד איתן בעבר. התותבת למעשה נאחזת במקומה באמצעות חיכוך בין קירות מקבילים. על כן, אין צורך להדביק או להבריג אותה. יחד עם זאת, ניתן להוציא אותה ומומלץ לעשות זאת לשטיפה וניקוי באופן יומיומי.

"בנוסף, בניגוד לשיטות אחרות שבהן המבנים מוכנים מראש וסובלים מחוסר דיוק, בשיטה הזו כל מבנה נבנה בפה המטופל ומותאם לו באופן אישי. בהמשך לכך, בשיטה זו ניתן למקם את השתל במקום האידיאלי מבחינת העצם והמבנים, בניגוד לשיטות אחרות שבהן ממקמים את השתלים בלסת בהתאם לאילוצי השיקום שנבחר".

היכן מומלץ לעבור שיקום פה באמצעות תותבות שלמות?

"רפואת שיניים, ובפרט בכל הקשור לשיקום ותותבות, מצריכה מיומנות מיוחדת, מקצועיות, ידע וניסיון. על כן חשוב לפנות לרופא שמתמחה בנושאים הללו ומי שידע לכוון את המטופל לפתרונות שמתאימים לו בהתאם לצרכים ולבעיות הייחודיות לו".

ד"ר קופר צבי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום