התעלומה נפתרה - הנסיכה קייט מידלטון חולה בסרטן

(0)
לדרג

מהודו, דרך בריטניה ועד כוש רחשו השמועות על מצבה הבריאותי של הנסיכה קייט מידלטון. הסקרנות לא פסחה גם על מערכת זאפ דוקטורס, עד אשר התעלומה נחשפה בסוף השבוע האחרון. הנסיכה מווילס לקתה בסרטן. מה קורה בממלכה המאוחדת?

מאת: סתיו קורן - מערכת זאפ דוקטורס

אנשים רבים ברחבי העולם תהו לאן נעלמה הנסיכה קייט מידלטון, שלא נראתה מאז חודש דצמבר האחרון. היעלמותה של הנסיכה מווילס הוציאה את הרשת מדעתה - אינספור תיאוריות קונספירציה נזרקו לאוויר, כולל בסרטוני טיקטוק רבים. התהיות סביב הנושא שיגעו את הציבור אשר שיווע לדעת מה קרה לקייט. האם הנסיכה עברה פרוצדורה רפואית ותו לא, או שמדובר בטיוח של בית המלוכה? שרשור הקונספירציות כולן בכתבה שלפניכם, וגם - התשובה העגומה: הנסיכה קייט מידלטון לקתה בסרטן ועוברת טיפולים כימותרפיים.

לאן נעלמה הנסיכה קייט?

התעלומה סערה בממלכה המאוחדת - לאן נעלמה קייט מידלטון, נסיכת ווילס? היעדרותה הבלתי מוסברת של קייט, שבעבר כונתה הדוכסית מקיימברידג', מהחיים הציבוריים מאז דצמבר האחרון, יצרה ואקום של תהיות וספקולציות, שמילאו את הרשתות החברתיות ואת הטיקטוק בעיקר.

לקראת פורים, הכנו לכם את מצעד הספקולציות הגדול, ביניהן: התגובה הרשמית של בית המלוכה על ההיעלמות המפתיעה, הבגידה המלכותית של וויליאם ושאר התופינים. אולם בסוף השבוע הגיעה הבשורה המרה.

עד לסרטון שפרסמה הנסיכה ביום שישי, האירוע האחרון בו נראתה קייט היה ביום חג המולד, כשהגיעה לכנסיה באחוזת סנדרינגהם המלכותית יחד עם בעלה הנסיך וויליאם ושלושת ילדיהם. לבושה במעיל כחול כהה וכובע מודרני, נראתה הנסיכה רעננה ובריאה לחלוטין, כששום סימן חיצוני לא העיד על הפרשה הדרמטית שעתידה להתגלגל שבועיים לאחר מכן.

הניתוח של קייט

בשלב מאוחר יותר נודע שקייט אושפזה בינואר האחרון במטרה לעבור ניתוח בבטן בבית חולים פרטי בלונדון. ארמון קנזינגטון שמר על חשאיות מוחלטת לגבי אשפוזה ופרטי הניתוח. מהארמון יצאה הודעה קצרה ולקונית לפיה קייט עברה "ניתוח בטן מתוכנן", ללא פרטים נוספים על הניתוח או מדוע הנסיכה נאלצה לעבור את הפרוצדורה.

לעומת זאת, עם או בלי קשר לקייט, הארמון פרסם פרט רפואי על אודות בן מלוכה אחר – המלך צ'ארלס, שעבר בדיקה רפואית עקב ערמונית מוגדלת וחשד לסרטן הערמונית.

בחזרה לאניגמת קייט, התגובה הזהירה והחשאית של ארמון המלוכה רק הסעירה את רוחות הספקולטורים יותר, ובהיעדר מידע רשמי, הופצו שמועות רבות על מצבה הבריאותי של קייט - החל מהסברה כי עברה היסטרקטומיה או ניתוח להסרת גידול ממערכת העיכול, ועד לתיאוריות מופרכות לפיהן קייט כבר אינה בין החיים.

הספקולציות הרבות הופנו כלפי הבית המלכותי, שספג ביקורת נוקבת מצד התקשורת הבריטית על כך שמנע ממידע חיוני להגיע לידי הציבור. כתבים בכירים המסקרים את בית המלוכה העלו שאלות קשות על הסיבות לחשאיות היתר סביב ניתוחה של הנסיכה הפופולרית ביותר בממלכה. היעדרות כה ממושכת עוררה חשדות לכך שמדובר במחלה קשה או במצב רפואי חמור הרבה יותר מכפי שהארמון מוכן לחשוף.

התמונה המשונה שבית המלוכה בחר לפרסם

מספר ימים לאחר ההודעה הלקונית של בית המלוכה, פורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של הדוכס והדוכסית מקיימברידג' צילום של קייט עם ילדיה בחגיגות יום האם. אלא שגם הניסיון הזה הפך למחדל תקשורתי - התמונה פורסמה עם עבודת פוטושופ חובבנית במיוחד שגרמה לתוצאה הזויה במיוחד.

בתמונה קייט נראית מחויכת עם שלושת ילדיה, אך לא רק הילדים וקייט נמצאים בתמונה המדוברת, אלא גם מספר ידי אדם שלא שייכות לאף אחד מהמצולמים. "נפלנו קורבן לתקרית חמורה של הונאה; אמינות הבית המלכותי נפגעה קשות", נמסר בתגובה לממצאים המוזרים בהודעה רשמית מטעם בית המלוכה.

קייט מידלטון

משפחת המלוכה הבריטית. מידלטון עם ילדיה (שנייה מימין). צילום ארכיון: שאטרסטוק 

משבר התמונה המזויפת, שכונה בתקשורת הבריטית "מזויפ-קייט" (Fake Kate), הביך את ארמון קנזינגטון, שנאלץ לפרסם התנצלות רשמית מטעמה של קייט: "כמו צלמים חובבים רבים אחרים, אני לפעמים משחקת בעריכה דיגיטלית של תמונות. רציתי להביע את התנצלותי על כל אי הבנה שהתמונה המשפחתית שחלקנו אתמול גרמה. אני מקווה שכולם חגגו יום אם שמח וטוב". בהמשך ובחלוף ימים אחדים הופצו צילומים מטושטשים נוספים של קייט יושבת ברכב מבית המלוכה רק כדי להוסיף שמן למדורה הבוערת של התעלומה הבלתי פתורה.

חוסר המידע המוחלט והתגובות הבלתי עקביות של מוסדות המלוכה אודות מצבה הבריאותי של קייט גרמו לציבור לאבד סבלנות, וידוענים ביטאו בגלוי חשדות מרחיקי לכת. "קיימת סבירות לא מבוטלת שהיא נפטרה לפני כ-18 חודשים וזה ההסבר למצב", אמר בבדיחות הקומיקאי הבריטי ג'ון אוליבר בראיון טלוויזיוני.

הבגידה של הנסיך מווילס

אחת הקונספירציות המובילות ביותר ברשת אודות היעלמותה של קייט היתה הבגידה של הנסיך וויליאם. בשנת 2019 פורסם כי הנסיך בגד בקייט עם חברתה הטובה ביותר, רוז הנברי, שכמובן השתתפה בחתונת הזוג ונמצאת ביחסים קרובים מאוד עם הנסיך. אף נטען כי הנברי בהריון מהנסיך, ומרוב בושה קייט החליטה להיעלם מהעין הציבורית. לטענה זו אין באמת הוכחות, ולמען האמת, אין גם שום הוכחה שקייט אכן עברה פרוצדורה רפואית. נכון לעכשיו, כל הפרשה הזו, עדיין בגדר תעלומה.

גניבת המידע הרפואי 

בצל המסתורין הרב שהקיף את מצבה הבריאותי של קייט מידלטון, התגלתה תקרית חמורה שמעידה על חוסר הסבלנות של הציבור לקבל תשובות. בבית החולים היוקרתי The London Clinic, אליו פונתה הנסיכה מוויילס לטיפול בניתוח הבטן המסתורי שעברה לפני כחודשיים, נחשפה פרצת אבטחה חמורה בה ניסה לפחות איש צוות אחד לפרוץ למאגרי המידע הרפואיים ולחשוף את תיקה האישי והסודי של מידלטון.

על פי גורם בכיר שמעורב בחקירה, אנשי הצוות הבכירים במוסד הרפואי היוקרתי נותרו משותקים לנוכח המעשה הקיצוני - הפרת אמונים חמורה ביותר של אחד מטובי אנשי הצוות. "הם פשוט לא האמינו שמשהו כזה יכול לקרות אצלם", סיפר המקור יודע הדבר ל"מירור". "חלק מהאנשים הבכירים ביותר התכנסו במהירות לישיבת חירום והזעיקו את נציגי ארמון באקינגהם כדי לדווח על התרחשות המצערת".

ממקורות אחרים שמקורבים לארמון עלה כי הניסיון הבוטה להפר את סודיות הפרטים הרפואיים של הנסיכה קייט נתפס כמכה קשה במערכת היחסים המסורתית בין המשפחה המלכותית לבין מוסד הרפואה הנחשב. במיוחד לאחר שסרטון תועד את קייט צועדת עם בעלה הנסיך וויליאם בווינדזור ונועד להרגיע את הבריטים, הפרשה הנוכחית רק הוסיפה שמן למדורת הסקרנות והשמועות סביב מצבה.

במענה לשאלות התקשורת, דובר בית החולים נאלץ להכחיש את הידיעות כשטען: "אנו מכבדים את פרטיותם של כלל מטופלינו ללא יוצא מן הכלל, ומתייחסים בכבוד רב לסודיות המידע הרפואי". עם זאת, כמקובל בפרשיות רגישות, הוא נמנע מלהתייחס ישירות לפרשת ניסיון הפריצה לתיק הרפואי של הנסיכה קייט.

סוף המגילה 

משהו לא טוב עובר על בית המלוכה הבריטי. לפני מספר חודשים הודיע המלך צ'ארלס, שהמתין שנים רבות עד למינויו כמלך - שהוא לוקה בסרטן וכעת, הנסיכה האהובה קייט אובחנה אף היא כחולה בסרטן. בסרטון שהוציאה בסוף השבוע היא מדברת במבטא בריטי מצוחצח ובפנים חתומות על כך שהמחלה התגלתה במהלך הניתוח שנעשה בבטנה ושהיא החלה בטיפולים כימותרפיים. ובכל זאת, למרות שגילתה סוף סוף את סודה, לא סיפרה הנסיכה איזה סוג סרטן יש לה, באיזה שלב גילו את המחלה ומה מצבה האמיתי. אנחנו מאחלים לנסיכה "ונהפוך הוא" אמיתי. ממש כמו זה שקרה לאסתר המלכה, כדי שתחלים מהר ותחזור אלינו בשלום. 

(צילומים: שאטרסטוק)

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום