כיצד לשמור על איזון בימי המלחמה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

על רקע מלחמת חרבות ברזל, הפסיכותרפיסטית עפרה פפר מסבירה מדוע חשוב להגביל את החשיפה לחדשות ומציעה דרכים שונות להרגעה

פסיכותרפיסטית
050-9724796

מלחמת חרבות ברזל היא ללא ספק מהאירועים הטראומטיים והקשים שעברנו במדינת ישראל מיום הקמתה. נרצחים, חטופים, מעשי זוועה אשר הופצו ברשתות החברתיות וגם במהדורות המרכזיות מערערים את תחושת הביטחון הבסיסית שלנו ומשפיעים על התפקוד ועל שגרת היומיום.

ההתמודדות הרגשית הלא פשוטה מתגברת בקרב מי שמתגוררים בחזית וגם בקרב בני משפחה והורים שילדיהם משרתים בשדה הקרב. מה ניתן לעשות כדי להרגיע מעט את הלחץ, להתמודד טוב יותר עם הפחד ולאזן מעט את הנפש? הפסיכותרפיסטית עפרה פפר מסבירה.

עלייה חדה בחרדה, במיוחד בקרב הורים

"חרדה היא כיום בעיית השעה", אומרת פפר ומספרת כי ישנה עלייה משמעותית בכמות הפונים אליה בנושא זה, בעיקר בקרב הורים לחיילים המשרתים בצבא ובכוחות הביטחון, בחזית וגם בעורף. היא מרגישה שפרק הזמן שהיא מקדישה לכל מטופל עלה משמעותית, שכן המצב מורכב וקשה, "הן עבור המטופלים והן עבורי כמטפלת".

מומלץ: הגבלת חשיפה לתקשורת

על מנת להימנע מחרדה מיותרת שעלולה לפגוע בתפקוד, פפר ממליצה להגביל את החשיפה לחדשות, לסרטונים ולקטעי וידיאו מזעזעים. לדבריה, אמנם צפייה בחדשות מרגיעה ברגע הראשון, אך עלולה לגרום לחרדה מתמשכת והרסנית יותר.

אין פתרון אחיד לכולם

פפר מדגישה שאין פתרון אחיד שמתאים לכל האוכלוסיה. לדבריה, כל אדם שונה וצריך למצוא את הדרך המתאימה לו להרגעה ולאיזון - החל מנשימות, האזנה למוזיקה ועד שיחה עם מטפל. היא מספרת שאצל חלק מהמשפחות עוזרת שירה, בעוד אחרים מעדיפים מוזיקה. החשוב הוא שכל אחד ימצא את הדרך שנכונה עבורו.

טיפול באמצעות שיחה 

פפר עצמה מתמחה בטיפול פסיכותרפי באמצעות שיחה. לדבריה, שיחה מעמיקה מאפשרת לחדור לרבדים עמוקים של הנפש ולסייע למטופל לעבד ולהתמודד עם מצבי לחץ וחרדה. היא מדגישה כי השיחה עוזרת מאוד במקרים רבים יותר ממוזיקה או מגע להרגעה ולעיבוד רגשי. פפר מזמינה מטופלים חדשים לפנות אליה להתייעצות והיא זמינה הן במרכז תל אביב והן באמצעות שיחת טלפון או הודעת ווטסאפ.

(צילום: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט >>>

  • צור קשר
עפרה פפר - פסיכותרפיסטית מוסמכת
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום