אקסס בארס (Access Bars) – כל מה שרציתם לדעת על שיטת ההרפיה

(0)
לדרג

אקסס בארס, טכניקת ריפוי אנרגטית להרפיה עמוקה, נמצאה יעילה במצבי מצוקה נפשית ופיזית, אך רובנו לא מכירים אותה. איך עובדת השיטה ולמי היא מועילה?

מאת: ליהי גיאת - מערכת זאפ דוקטורס

עיקרי הכתבה:

  • אקסס בארס היא שיטת הרגעה והפחתת לחצים שפועלת על ידי לחיצות ב-32 נקודות בראש.
  • שיטת אקסס בארס נמצאה כמפחיתה משמעותית דיכאון וחרדה והיא מתאימה גם לילדים.
  • הטענה העיקרית נגד השיטה היא הבטחות שווא על בריאות מופלגת מצד מטפלים שאינן מוסמכים כלל לעסוק בטיפול.
    _______________________________________

הטיפול בשיטת אקסס בארס (Access Bars) קיים כבר 30 שנה, אך נראה שרוב האנשים לא שמעו עליה מעולם, וחבל, כי מדובר בשיטת הרגעה והפחתה של דיכאון ולחץ שפועלת על ידי נגיעה עדינה, ללא תרופות וללא התערבות כירורגית. 

אקסס בארס - מה זה?

מקור השם: אקסס – Access - גישה, בארס Bars - גבולות, חסימה. אקסס בארס היא טכניקה פשוטה ויעילה לשחרור חסימות מחשבתיות ומנטליות, שהומצאה בשנת 1990 על ידי גארי דאגלס האמריקאי. השיטה עוזרת למטופל להיפטר מדפוסי חשיבה רעילים קדומים שהוחדרו לראשו בילדות, סלידה עצמית, דיכאון ועוד.

איך עובדת שיטת אקסס בארס?

שיטת אקסס בארס מבוססת על הרעיון שכל אחד מאיתנו נושא עימו "סוגרים מחשבתיים" - תבניות מחשבה, אמונות ורגשות - מודעים ולא מודעים - אשר מגבילים אותנו ומונעים מאיתנו למצות את הפוטנציאל שלנו. הטכניקה מבוססת על לחיצות עדינות ב-32 נקודות בראש. הלחיצות הללו משחררות את המטען המגנטי שנוצר על ידי החסמים המחשבתיים ומאפשרות לשנות את הדרך שבה אנו חושבים, מרגישים ומתנהגים.

מה הם היתרונות של אקסס בארס?

היתרון הגדול של השיטה הוא שמדובר בגישה עדינה, מלטפת, לא מכאיבה, לא חודרנית, לא כרוכה בתרופות ולכן בעצם מתאימה לכולם. היא לא לגרום נזק, מאחר שהיא אינה גורמת לשינוי גופני. אקסס בארס יכולה להועיל במגוון תחומי חיים, וביניהם: שיפור בריאות הנפש והגוף; שיפור מערכות יחסים; שיפור הביטחון העצמי; שיפור היצירתיות והחדשנות ושיפור הצלחה בקריירה ובעסקים.

אקסס בארס לילדים

האם אקסס בארס מתאימה לכולם, גם לילדים? מאחר שמדובר בשיטה עדינה ולא פולשנית היא אכן מתאימה לכולם, כולל לילדים ולבני נוער. עם זאת, היא מצריכה הרבה סבלנות ויכולת לשכב בשקט לאורך הטיפול, אם כי ניתן לבקש לקבל את הטיפול גם בישיבה על כיסא. אורך הטיפול משתנה בהתאם למטופל מאחר שלכל אחד יש חסימות אחרות. אצל אדם אחד הטיפול יכול להימשך 20 דקות ואצל אדם אחר - 90 דקות.

אקסס בארס

32 הנקודות באקסס בר ממוקמות על הראש וקשורות לתחומי חיים שונים, כמו כסף, יצירתיות, שמחה, שליטה ותקשורת. צילום: שאטרסטוק

אקסס בארס יכולה להועיל לילדים במגוון תחומים, בין היתר תמודדות עם קשיים חברתיים, שיפור הביטחון העצמי, שיפור היצירתיות, מיקסום יכולת ההתמודדות עם רגשות שליליים, שיפור ההתנהגות ושיפור הלמידה. אקסס בארס לילדים יכולה להתבצע גם על ידי הורים או מטפלים שלמדו את השיטה.

האם אקסס בארס באמת עובדת?

חוקרים אמריקאים ערכו מחקר של מדידת דפוסי גלי מוח באמצעות מיפוי מוח ומצאו שטיפול של אקסס בארס במשך 90 דקות שיפר את תסמיני החרדה ב-84.7% ואת תסמיני הדיכאון ב-82.7%. אלה מדדים מצוינים לטיפול שאינו כרוך בתרופות או בכל אמצעי אחר מלבד לחיצות עדינות.

מה אומרים המתנגדים לשיטה?

המתנגדים לטיפול אקסס בארס טוענים כי אין הוכחות מדעיות ליעילות השיטה. הם טוענים כי השיטה מבוססת על תיאוריות חסרות בסיס מדעי, כגון הטענה כי לחיצות על 32 נקודות בראש משחררות אנרגיה "תקועה" וגורמות לשינויים רגשיים ופיזיים. בנוסף, עולה מדי פעם טענה כי השיטה יקרה ומנוצלת על ידי מטפלים חסרי הכשרה מתאימה. המתנגדים טוענים כי קיימים שרלטנים המבטיחים למטופלים הבטחות שווא לטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות, כגון דיכאון, חרדה, כאבים כרוניים ואף סרטן.

מפת נקודות אקסס בארס

32 הנקודות באקסס בר ממוקמות על הראש וקשורות לתחומי חיים שונים, כמו כסף, יצירתיות, שמחה, שליטה ותקשורת. כשנוגעים בעדינות בנקודות הללו, הן משחררות את המטען האלקטרומגנטי שנאגר במוח עקב המחשבות, הרגשות והרגשות שצברנו במהלך חיינו. הטיפול נועד לעזור לנקות דפוסי חשיבה ואמונות שליליות ולפתוח אותנו לאפשרויות חדשות.

שמות הנקודות בטיפול אקסס בארס:

* להיות צודק

* להיות טועה

* שמחה

* עצב

* כסף

* שליטה

* יצירתיות

* תקשורת

* מודעות

* הזדקנות

* זמן

* שטח

* גוף

* ריפוי

* מיניות

* תודעה

* הכרת תודה

* שלום

* רגוע

* עדינות

* קלות

* קבלה

* נתינה

* לדעת

* ידע עצמי

* אפשרות

* פוטנציאל

* קצבה

* יצירה

* חלומות

* נקודות מבט

* שמחת ההוויה

* להיות

* הכל

* שום דבר

אקסס בארס - תופעות לוואי 

אקסס בארס היא טכניקה בטוחה ויעילה לרוב האנשים. עם זאת, כמו בכל טיפול יש סיכונים אפשריים של תופעות לוואי, כמו למשל תגובות אלרגיות לאחד המרכיבים של החומר המשמש בטיפול, או התקף חרדה שעלול להחמיר, לפחות זמנית, את תחושות החרדה שבגללן המטופל הגיע מלכתחילה לטיפול. יש גם אנשים שמרגישים עייפות גדולה אחרי הטיפול, מין שלווה גדולה שיורדת עליהם וגורמת להם לרצות לנמנם.

כמה עולה טיפול אקסס בארס?

מחירי טיפול אקסס בארס משתנים בהתאם למספר גורמים: משך הטיפול (טיפולים קצרים יהיו זולים יותר מטיפולים ארוכים יותר), מיקום גיאוגרפי וכמובן המומחיות והניסיון של המטפל עצמו. בישראל, מחיר טיפול אקסס בארס מתחיל ב-150 שקל לטיפול של 60 דקות, כאשר כל מטפל קובע לעצמו את המחיר לפי ראות עיניו. מחירי טיפול אקסס בארס בישראל: טיפול של 60 דקות: 150-250 שקל; טיפול של 90 דקות: 250-350 שקל; טיפול של 120 דקות: 350-450 שקל. קיימות גם חבילות טיפולים במחירים זולים יותר.

אקסס בארס ושיפור ראייה

המאמינים בשיטת אקסס בארס סבורים שהיא יכולה להועיל גם בשיפור הראייה. ההסבר שלהם הוא שהראייה היא תהליך מורכב שמושפע ממספר גורמים כמו מבנה העין, מערכת העצבים והמוח, ואקסס בארס יכולה לסייע לשחרר חסימות מחשבתיות ומנטליות שיכולות להשפיע על הראייה.

במחקרים שבדקו את השפעת אקסס בארס על שיפור הראייה נמצא כי השיטה יכולה לשפר את הראייה אצל אנשים עם מיקוד לקוי וכן שהשיטה מסייעת לשיפור יכולת המוח לעבד מידע חזותי, מה שיוביל לשיפור הראייה בפועל.

שאלות ותשובות 

מה זה אקסס בארס? שיטת ריפוי על ידי לחיצות ב-32 נקודות בראש.

כמה עולה טיפול אקסס בארס? מתחיל מ-150 שקל ותלוי במשך הטיפול.

איזו שיטת טיפול עדיפה אקסס בארס או טאט? מדובר בשתי שיטות שונות. אקסס בארס היא טכניקה פשוטה ויעילה לשחרור חסימות מחשבתיות ומנטליות, על ידי לחיצות בנקודות מסוימות בראש. טאט היא טכניקה יפנית המסתמכת על הרעיון של זרמים אנרגטיים בגוף. הטכניקה מבוססת על לחיצות עדינות על נקודות בגוף, שמשחררות חסימות אנרגטיות ומאפשרות לזרמים האנרגטיים לזרום בחופשיות. העדיפות היא בהתאם למה שגורם לכם להרגיש טוב. שיטת טאט גם יקרה יותר ומתחילה מ-200 שקל לטיפול.

האם אקסס בארס עוזר? לפי מחקרים אמריקאיים, הטיפול מצליח להפחית את רמת המתח והדיכאון באופן משמעותי.

למי מתאים אקסס בארס? שיטת אקסס בארס היא עדינה ולא חודרנית ומתאימה לכל מי שיכול לשכב בשקט במשך לפחות 20 דקות ומעלה, כולל ילדים.

(צילומים: שאטרסטוק)

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום