מתי צריך לבקר אצל פודולוג?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

שלמה אדיז', פודולוג בכיר, מספר בראיון מיוחד על תחום הפודולוגיה בישראל ומה הם הסימנים המדאיגים שמחייבים פנייה לפודולוג מקצועי

פודיאטור ,מומחה לכירורגיה אורתופדית
077-2307068 (מספר מקשר)

שלמה אדיג', פודולוג בעל תעודה ממשרד הבריאות הצרפתי, סבור שרובנו לא מודעים לסימנים או לבעיות בכפות הרגליים שלנו שאמורים להדליק אור אדום המאותת על בעיה בריאותית.

ואכן, רובנו לא שמענו על מקצוע הפודולוגיה, ולכן כאשר אנו חווים בעיות כמו יבלות או ציפורן חודרנית, אנחנו פונים בדרך כלל לאנשי מקצוע בתחומים משיקים. למעשה, בתחומים של פטרת הרגל והציפורניים, אבחון וטיפול ביבלות, יבלות וירליות וציפורניים חודרניות – הכתובת היא פודולוג.

מתי צריך להגיע לביקור במרפאה פדולוגית?

"אם אתם סובלים מבעיות בציפורני הרגליים, אם יש לכם יבלות, זיהום, פצע וכיו"ב, כדאי לקבוע תור לפדולוג, שיכול לטפל בבעיות מעין אלו במגוון הכלים והידע שיש לו".

האם יש אנשים שצריכים לראות פודולוג באופן קבוע?

"כן, חולי סוכרת צריכים לראות פודולוג באופן קבוע. לסוכרתיים יש לעתים תכופות בעיות של יבלות ופטריות בכפות הרגליים, אבל הם לא מודעים להן בגלל שהם לוקים בחוסר תחושה בכפות הרגליים. זהו מצב שנגרם עקב זרימת דם לקויה שאופיינית במצבים של נזק עצבי שהסוכרת עלולה לייצר. בשל כך, לחולי סוכרת אין מודעות לתלאות שכפות הרגליים שלהם עוברות, ולפעמים מדובר בפצעים עמוקים".

זיהום, פצע או פטריה צריכים להדליק נורה אדומה. הדמיה: שאטרסטוק

זיהום, פצע או פטריה צריכים להדליק נורה אדומה. הדמיה: שאטרסטוק

אילו בעיות ברגליים יש לחולי סכרת?

"אנשים שסובלים ממחלת סוכרת חווים בקביעות נפיחות בכפות רגליים עקב הצטברות נוזלים בקרסוליים, חוסר תחושה או נמלול, כאבים וזיהומים. לא פעם הפצע שלא טופל מתפתח לכיב שעלול להיות נגוע בחיידקים, וכבר ראינו חולי סכרת שנאלצו לעבור כריתת רגל בגלל חוסר טיפול והזנחה".

מי עוד צריך לרשום לעצמו ביומן פגישות קבועות עם הפדולוג?

"ספורטאים. פציעות ספורט מתבטאות לעתים קרובות באזור הקרסול וכף הרגל, ופדולוג מומחה יכול לעזור גם בטיפול בפציעות וגם בבעיות של כאבים כרוניים. אנשים שנוהגים לרוץ, לדוגמה, מפתחים לעתים קרובות יבלות, פטריות (בגלל הגרביים העבים שלא מאפשרים לרגל לנשום) ובעיות מפרקים. הפדולוג יכול להתאים לספורטאי מדרסים שיסייעו לו לשקם את כפות הרגליים, להחלים ולהיפטר מכאבים כרוניים, אפילו כאבי גב".

מדרסים

התאמת מדרסים נכונה יכולה לפתור את הבעיות. צילום: שאטרסטוק

מהי ההמלצה שלך לאנשים שמתחילים פעילות גופנית חדשה כמו ריצה?

"אם אתם מתחילים בפעילות חדשה שמערבת את הרגליים, כמו ריצה למשל, שימו לב לקרסוליים שלכם ולכפות הרגליים. אל תתעלמו מכאבי מפרקים שעלולים להעיד על דלקת פרקים, וגם לא מנפיחות, אדמומיות, גירוד שלא עובר ועוד. כאבים עזים בעקב הרגל עלולים להעיד על פגיעה בגיד או על מצב של דורבן. כדאי להגיע לפדולוג ולהתאים מדרסים מיוחדים, שיסייעו לכם לעשות ספורט בלי פציעות וכמובן גם בלי כאבים".

לסיכום, מה הם הסימנים שמצריכים לבוא למרפאת הפדולוג?

"ציפורניים חודרניות, יבלות, כאבים בעקב, עיוות של כף הרגל, זיהום, פצע, פטריה או כאבים בהליכה. גם חוסר תחושתיות צריכה להדליק נורה אדומה".

  • צור קשר
אדיז' שלמה – פודולוג.
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום