כיצד בוחרים משקפי מולטיפוקל?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רבים ממי שעברו את גיל 40 זקוקים למשקפיים שיאפשרו להם לראות היטב מקרוב ומרחוק. מאג'ד נסד מ"אופטיקה לעיונק" מסביר כיצד מתאימים את המשקפיים האידיאליים

אופטיקאי
053-6332254 (מספר מקשר)

רבים ממי שעברו את גיל 40 זקוקים למשקפי מולטיפוקל. אלה הם משקפיים רב מוקדיים המאפשרים למרכיב אותם לראות היטב הן מקרוב והן מרחוק. כיצד בוחרים משקפי מולטיפוקל ואיך מתאימים אותם? מאג'ד נסד מ"אופטיקה לעיונק" מסביר.

רבים ממי שעברו את גיל 40 מתקשים לקרוא, ללא סיוע חיצוני, ספרים, הודעות טקסט במכשיר הטלפון הנייד או חומרים על צג המחשב. הראייה מיטשטשת והנטייה היא להרחיק את הטקסט על מנת הצליח ולפענח את הכתוב. זהו למעשה השלב שבו רבים מבינים שהם זקוקים למשקפיים שיסייעו בראייה למרחקים קרובים.

אולם, יש מי שבנוסף על כך זקוקים גם למשקפיים על מנת לראות היטב מרחוק והם נאלצים לתמרן בין המשקפיים לראייה מקרוב לאלה המסייעים לראייה מרחוק. הפתרון לכך הוא משקפי מולטיפוקל. עדשות מולטיפוקל הן עדשות רב מוקדיות, עם יותר משלושה מוקדים.

לדברי נסד, אופטומטריסט ותיק ומנוסה מ"אופטיקה לעיונק", המשקפיים מתאימים גם למי שהגיע לגיל 40 פלוס ושיש לו קושי בראייה מרחוק ומקרוב אך גם לאנשים שיש להם רק קושי בראייה מקרוב ובעיקר מול מסכי מחשב.

מהי הדרך הנכונה להתאים משקפי מולטיפוקל?

נסד: "עדשה איכותית מתבטאת באיכות של תעלת שדה הראייה ולכן חשוב להתאים את העדשה הנכונה בהתאם לצרכים הייחודים לאותו אדם. למשל, לאנשים שעובדים רוב היום מול צגי מחשב יש צרכים שונים מאלה של נהג מונית שנוהג בדרכים והדבר צריך לבוא לידי ביטוי גם במשקפיים המתאימים. יש חשיבות גדולה לכך שהאופטומטריסט יהיה מוסמך, בוודאי עם ניסיון גדול בהתאמת מולטיפוקל לכל אחד ואחת".

האם יש מי שמתקשה להסתגל למשקפי המולטיפוקל?

"ההסתגלות למשקפיים תלויה במרבית המקרים בניסיון ובמיומנות של האופטומטריסט".

כמי שצבר ניסיון של מעל 24 שנים בהתאמת משקפי מולטיפוקל, זוכה נסד כיום לאחוזי הצלחה גבוהים ביותר. למעשה, 95% מהלקוחות שמגיעים אליו מסתגלים במהרה ובצורה מלאה למשקפי המולטיפוקל שהוא התאים להם.

"לקוחות שמגיעים אלי זכאים לאחריות מלאה", מוסיף נסד. "מעל 95% מהם מסתגלים למולטיפוקל ומשפרים את איכות חייהם, אבל גם אם מישהו נופל ב-5% שלא הסתגלו למולטיפוקל, האחריות מובטחת".

מה אתה ממליץ למי ששוקל לרכוש משקפי מולטיפוקל?

"אל תתפשרו על איכות הראייה שלכם ובהתאם על איכות החיים שלכם".

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום