מתי בעיות עיניים מצריכות טיפול דחוף?

(6)
לדרג
תוכן מקודם

כאבים בעיניים, אדמומיות ושינויים בשדה הראייה הם תסמינים שמצריכים בדיקה כדי לשלול תהליכים שעלולים להביא לאובדן הראייה. ד"ר יצחק סוויד, רופא עיניים בעל מרפאה פרטית בירושלים הפועלת במתכונת חירום, מרחיב על מקרים אלה

רופא עיניים
053-6288432 (מספר מקשר)

בשונה מהנהוג לחשוב, בעיות עיניים רבות שעלולות להתפתח עד לאובדן ראייה יכולות להתרחש באופן פתאומי מבלי שיתרחש אירוע יוצא דופן.

כיצד ניתן למזער את הסיכון לחלות במחלת עיניים?

"מטופלים החולים במחלות עיניים או נמצאים בקבוצת סיכון למחלות עיניים, עד לגרימת נזק בלתי הפיך לראייה, נדרשים למעקב קבוע ורציף: מעקב גלוקומה, מעקב לאנשים סוכרתיים (מחלת סוכרת של העיניים), מעקב אחרי הרשתית, בפרט כאשר כבר החל תהליך של היפרדות רשתית שעלול להתפתח עד לאובדן הראייה, במצבים אלה, אבחון וטיפול נכון בשעות הראשונות עשוי להציל את הראייה", מציין ד"ר יצחק סוויד.

מה הם המצבים המצריכים בדיקת רופא עיניים?

"כאשר מופיע כתם במרכז שדה הראייה או עיוות, ייתכן מאוד שמתחיל תהליך ניוון רשתית על רקע גיל (AMD). ניוון רשתית עלול להביא לאובדן ראייה, ולכן גם אם הכתמים לא מפריעים באופן ניכר לשגרת החיים חשוב להגיע לבדיקת רופא כדי לאתר כלי דם לא תקינים ולטפל בהם באמצעות הזרקה תוך עינית. הטיפול בהזרקה מונע התפתחות צלקות שגורמות לעיוורון".

עייים

"גם אם הכתמים לא מפריעים באופן ניכר לשגרת החיים חשוב להגיע לבדיקת רופא כדי לאתר כלי דם לא תקינים ולטפל בהם". צילום: שאטרסטוק

יש אנשים שרואים הבזקים בשדה הראייה. האם תופעה זו צריכה להדאיג?

"הבזקים או ברקים, כתמים זזים בצבע חום (נראה כמו יתושים או קורי עכביש) או מראה של מסך בשדה הראייה, מופיעים עקב שינויים בזגוגית, דימום בזגוגית העין או עקב קרע ברשתית, שעלול להוביל להיפרדות רשתית. גם במקרים אלה חשוב להגיע לבדיקת רופא עיניים בהקדם לצורך אבחון וטיפול, ועל אף ששגרת החיים לא הופרה", מדגיש ד"ר סוויד.

מתי טשטוש פתאומי בראייה או כאב שמופיע בעין אחת עלול להעיד על בעיה ומה הן דרכי הטיפול המקובלות?

"טשטוש פתאומי יכול להיות ביטוי למחלות בעצב הראייה שמטופלות בסטרואידים. כאב בעין אחת יכול להעיד על כיב בקרנית ומטופל בתרופות אנטיביוטיות. בשני המקרים יש לגשת בדחיפות לבדיקת אבחון אצל רופא העיניים".

האם ראייה כפולה בעיניים היא סיבה לדאגה?

"בדרך כלל ראייה כפולה בעיניים תהיה קשורה לפעולת עצבי העין, ייתכן עקב חולשת השרירים האחראים על תזוזת העין או עקב שיתוק. הדבר נכון גם לגבי איבוד ראייה פתאומי באחת מהעיניים - ייתכן עקב חסימת עורק ברשתית. גם במקרים אלה יש לגשת לטיפול מיידי כדי למנוע נזק בלתי הפיך".

ד"ר יצחק סוויד מדגיש כי: "ישנו פרדוקס, שכן פעמים רבות אנשים לא סובלים מכאבים או מתסמין שעלול להעיד על בעיה אך לפתע מתרחשת החמרה משמעותית, בעיקר כאשר מדובר בגלאוקומה, שהיא מחלה שקטה לגמרי, ולכן צריך לבדוק את הלחץ באזור ולמנוע את הבעיה. לא פעם אנשים נבהלים דווקא מהכאבים או מעין אדומה, אך ברוב המקרים לא מתגלה דבר. עם זאת, אי אפשר לאבחן בעיות עיניים בטלפון ויש להגיע לבדיקת אבחון במרפאה".

ד"ר יצחק סוויד הוא רופא עיניים המטפל במבוגרים ובילדים בכלל בעיות העיניים הקיימות – רטינופתיה סוכרתית, גלאוקומה, קטרקט, אופטומטריה, אופטומטריה רפריזיזיזה, רשתית, פזילה אמבלית ובעיות נוספות. את הכשרתו הוא רכש בצרפת, שם גם עסק בתחום הסרת משקפיים בלייזר וכיום הוא מקבל מטופלים מבוטחי קופת החולים מאוחדת במרפאתו הפרטית בירושלים.

ד"ר סוויד מעמיד לרשות מטופליו במרפאתו שירות רפואת עיניים חירום, מיון עיניים ראשוני, אשר מאפשר קבלת טיפול עיניים במהירות ובזמינות גבוהה.

לקביעת תור לבדיקת עיניים, טל': 058-5525126  כתובת המרפאה: ראשית חוכמה 6, שכונת גאולה, ירושלים. השירות ניתן בעברית, בצרפתית ובאנגלית

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום