חשוב מאוד: סטריליות במרפאת השיניים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

מעבר לטיפול מקצועי, מסור ומשפחתי, במרפאת חיוך ראשון – המרכז לטיפולי שיניים בראשל"צ, מקפידים על סטרילות גבוהה במרפאה. על נקודה שרוב המטופלים לא שמים לב אליה אבל יש לה חשיבות גדולה

בית רופאים
053-9346864 (מספר מקשר)

מרפאת "חיוך ראשון" הוקמה בשנת 2004 בעיר ראשון לציון. במרכז לרפואת שיניים פועל צוות מנוסה, מקצועי, מיומן ואדיב, המונה שמונה רופאי שיניים ושלוש שינניות. מרפאת "חיוך ראשון" מציעה עבור לקוחותיה מגוון רחב של טיפולי שיניים, החל מרפואה משמרת, בדיקות שגרתיות ושיננית, דרך השתלות שיניים, טיפולי שורש ושיקום מלא של חלל הפה, וכלה ביישור שיניים וברפואה אסתטית.

במרפאת השיניים "חיוך ראשון" שמים דגש מיוחד על הסטריליות במרפאה. סביבת העבודה של רופאי השיניים מאופיינת בכך שיש בה כלי עבודה רבים, חלקם חד פעמיים וחלקם רב פעמיים. כלי העבודה החד פעמיים נזרקים מיד לאחר השימוש, אך זה לא אומר שאין צורך בשמירה על סטריליות כאשר מתעסקים בהם.

טרם השימוש, יש לוודא שכלי העבודה החד פעמיים יישמרו במקום הראוי להם, מקום נקי עם טמפרטורה מתאימה. חשוב גם לוודא שהעטיפה של כלי העבודה לא תיפגם וכמובן שכלי העבודה אכן נזרקים לאחר שימוש יחיד ולא מועברים ממטופל למטופל הבא אחריו.

הדגש בשמירה על סטריליות בסביבת העבודה של רופאי השיניים נוגע לכלי העבודה הרב פעמיים, המשרתים את רופא השיניים בטיפול בכלל המטופלים.

מהו סטנדרט הסטריליזציה במרפאה?

כל מרפאת שיניים חייבת כיום להחזיק במכשיר סטריליזציה, וזאת כחלק מהפרוטוקול למניעת העברת זיהומים. לתוך המכשיר מכניסים את הכלים שמעוניינים לבצע בהם סטריליזציה, המכשיר חושף אותם ללחץ גדול, לאדים ולחום גבוה, כך שלאחר 40 דקות לערך המכשירים מוכנים לשימוש עבור לקוח נוסף, מבלי לחשוש שנותרו בהם חיידקים שעלולים לגרום לזיהום.

יש לשים את הדעת על כך שלא כל המכשירים הנמצאים בסביבת העבודה של רופא השיניים יכולים לעבור סטריליזציה על ידי המכשיר שהזכרנו. למשל, מוצרים מסוימים העשויים מחומר פלסטיק, יש לחטא באמצעות מגבונים מיוחדים ותמיסות חיטוי ייחודיות. זאת משום שפלסטיק לא עומד בחום כה גבוה, ועל כן הוא לא יכול לעבור תהליך של סטריליזציה.

מרפאת שיניים

הדגש בשמירה על סטריליות בסביבת העבודה של רופא השיניים נוגע לכלי העבודה הרב פעמיים, המשרתים בטיפול את כלל המטופלים. צילום: אילוסטרציה

בנוסף לכך ישנם מכשירים שהם חלק מסביבת העבודה עצמה. למשל, כיסא המטופלים. הכיסא אמנם לא נחשב לכלי עבודה, כיוון שהוא לא נכנס אל תוך פיו של המטופל, ולכן הוא לא יכול להעביר זיהומים מפה לפה. אולם, כאשר מטופל יושב בכיסא עלולים לעבור ממנו חיידקים. לכן, גם את כיסא המטופלים יש לחטא בין מטופל למטופל, וזאת על ידי שימוש במגבוני החיטוי שציינו לעיל.

אילו עוד ערכים מובילים את מרפאת "חיוך ראשון"?

המרפאה חורטת על דגלה מקצועיות ורלוונטיות. הכוונה היא, שצוות הרופאים במרפאה דואג להתעדכן בכל הטכנולוגיות, השיטות והחידושים האחרונים בתחום ולעצב את תכניות הטיפול שלהם בהתאם. זאת כדי שלקוחות מרפאת "חיוך ראשון" יקבלו את טיפול השיניים שהם זקוקים לו על הצד הטוב ביותר ושיטות הטיפול יהיו חדשניות ואפקטיביות ביותר.

המרפאה מעודדת את הצוות הרפואי שלה ללימודי המשך, הן בקורסים מקצועיים והן בהשתתפות בכנסים מקצועיים. בצורה כזו, המרפאה נמצאת במצב של התפתחות מתמדת, כאשר טיפולים חדשים מתווספים כל העת והלקוחות יכולים ליהנות מהם.

בנוסף לכך, מרפאת "חיוך ראשון" שמה דגש רב על אדיבות ועל יחס אישי וחם עבור המטופלים. זאת מתוך נקודת הנחה שטיפולי שיניים אינם תמיד נעימים, ועל כן יש לגרום למטופלים להרגיש טוב יותר, לעודד אותם, הן דרך האווירה שהמרפאה עצמה משרה עליהם והן דרך היחס המשפחתי והסבלני שמעניק צוות המרפאה למטופלים, החל מהמזכירות, דרך רופאי השיניים ועד מומחי הכירורגיה.

עדינות גם היא ערך עליון במרפאה. צוות המרפאה רואה את המטופלים בתור הרבה מעבר לסט של שיניים הדורש טיפול רפואי. מטופלים רבים מגיעים לפעמים עם פחדים וחששות שנובעים מנסיון העבר שלהם אצל רופאי שיניים. צוות המרפאה מתמחה בטיפול בלקוחות "פחדנים", קשוב אליהם ואל הפחדים שלהם ועושה כל שביכולתו כדי להבטיח שהטיפול הבא שלהם יהיה רגוע ולא יכאיב.

כמו כן, מדובר במרפאה משפחתית. מרפאת "חיוך ראשון" מציעה את מגוון הטיפולים לכל בני המשפחה, כך שכולם יכולים להגיע ולהיות מטופלים במקום אחד. 

  • צור קשר
חיוך ראשון -  המרכז לטיפולי שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום