זקוקים לטיפול שורש או לטיפול שיניים מורכב? כדאי שתפנו לאנדודונט

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כשכואבת לכם האוזן, מן הסתם תפנו למומחה לאא"ג, וכשהגב עושה לכם בעיות – לאורתופד. בעת הצורך בטיפול שורש או בטיפולי שיניים מורכבים, מומחה לאנדודונטיה הוא הכתובת שלכם. על הטיפולים המוצעים במסגרת מרפאה זו ועל יתרונותיהם על פני טיפול שיניים סטנדרטי

רופאת שיניים ,מומחית לאנדודונטיה
053-8096812 (מספר מקשר)

השיניים הן חלק חשוב מהפנים שלנו, הן מאפשרות לנו לחתוך ולאכול את המזון וגם מהוות חלק בלתי נפרד מהמראה האסתטי שלנו. אם עד היום לא שמעתם על תחום האנדודונטיה, הגיע הזמן להיכרות קצרה.

מיהו מומחה לאנדודונטיה?

מומחה לאורתודונטיה, או בשפה פשוטה מומחה בטיפולי שורש, הוא למעשה רופא שיניים שלאחר סיום לימודי רפואת השיניים השלים תכנית התמחות בת מספר שנים באנדודונטיה במוסד המוכר על ידי משרד הבריאות, עמד בהצלחה בבחינות מטעמו וקיבל בסיום התמחותו תעודת "מומחה לאנדודונטיה" ומספר רישיון מומחה.

במה שונה גישת האנדודונטיה בטיפולי שורש?

האנדודונט לרוב מתייחס לתעלות השורש כאל מערכת שלמה הכוללת מספר תעלות שונה בכל שן, צורות שונות עם חיבורים ופיצולים. מחקרים שונים הראו שטיפולים שונים המבוצעים על ידי מומחה לאנדודונטיה הם בעלי סיכויי הצלחה גבוהים במיוחד (כ–90%), לעומת שיעורי הצלחה נמוכים יותר אצל רופא שיניים כללי. מדובר בנתון חשוב בייחוד במקרים שבהם שיניים אלו מהוות את הבסיס עליהם נתמכים שיקומים נרחבים. טיפול שורש המבוצע בסטנדרטים גבוהים יבטיח את תוצאות הישרדותן של שיניים אלו לאורך שנים.

מעבר לכך, ישנם מקרים מורכבים יותר המצריכים גישה טיפולית ייחודית, תוך הסתמכות על מחקרים וספרות רפואית בעת קבלת ההחלטות ובקביעת דרכי טיפול. בנוסף, המיקרוסקופ הדנטלי הוא כלי חשוב עבור האנדודונט המאפשר ראייה בהגדלה ותאורה גבוהה, ובעזרתו ניתן לאבחן פריטים קטנים שהעין אינה יכולה לאבחן.

אילו טיפולים מבצע אורתודונט?

ניתן לבצע טיפולי שורש ראשוניים וטיפולים חוזרים. חלק גדול מהטיפולים החוזרים מהווה אתגר טיפולי, מאחר שהם כוללים תקלות ובעיות טכניות כמו ניקובים, סטיות מציר התעלה המקורי, שבר של מכשירים וחסימות.

בין השאר מומחה לאנדודונטיה מטפל באנומליות שונות מהנורמה ובאנטומיות חריגות. כמו כן אנדודונט מומחה לטיפול בחבלות דנטליות, מדובר בחבלות שבהן יש פגיעה במשנן. חלק מתפקיד האורתודונט הוא להתמודד גם עם סיבוכים העלולים להתפתח כתוצאה מכך.

אורתודונטיה

תחום טיפול נוסף באנדודונטיה כולל טיפול ב"ספיגות שורש" למיניהן, העלולות לסכן את השן. כיום קיימות דרכי טיפול רבות אשר בעבר הוגדרו כ"מקרים אבודים", וזאת הודות למחקרים שנעשו בנושא ולהתפתחות הדמיה תלת מימדית ברזולוציה גבוהה.

אנדודונט מומחה גם בטיפול בשיניים צעירות - טיפול בשיניים שלא סיימו את התפתחותן הוא אחד התחומים בהם מתמצא אנדודונט, תוך שימוש בחומרים ביוצרמיים חדישים.

בנוסף לטיפולים שצוינו, האנדודונט מבצע גם טיפולים כירורגיים מודרניים שאף הם מבוצעים תחת מיקרוסקופ, תוך שימוש בחומרים מיוחדים. הניתוח הנפוץ ביותר בתחום זה הוא "אפיסקטומי", שמטרתו לטפל בזיהומים ובאבצסים בחוד השן. קיימים סוגים נוספים של ניתוחים, כמו למשל "טיפול בניקובים" וב"ספיגות", בגישה כירורגית כטיפול ראשוני או בשילוב עם טיפול פנימי, ורפלנטציה עצמית של השיניים.

לסיכום: המקצועיות הרבה, המכשור הרפואי המתקדם והידע הספציפי בטיפולי שורש ובטיפולים מורכבים, הופכים את הטיפול אצל אנדודונט מומחה למתאים ולטוב ביותר עבור אלה הסובלים מבעיות שיניים מורכבות.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום