לא רק תשישות: עייפות כרונית עלולה להתגלגל למחלות נוספות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

"כשאדם לוקה בתסמונת העייפות הכרונית, זה אומר שהגוף שלו כבר פתח שערים למחלות שונות", אומר פטר דובינצקי, מומחה מוסמך ברפואה סינית זה יותר מ-30 שנה. "אם נצליח לטפל בעייפות, הרבה מחלות שהיו עלולות להתפתח, או שכבר החלו להתפתח, ישתפרו ואפילו ייעלמו"

מטפל ברפואה סינית
072-3209545 (מספר מקשר)

תסמונת העייפות הכרונית קיבלה במשך שנים כינויים שונים ולא מחמיאים כמו "מחלת היאפים" וזכתה ליחס מזלזל מטעם הקהילה הרפואית, מקומות עבודה והחברה בכלל. התסמונת מתאפיינת בתשישות קיצונית מתמדת, עד כדי פגיעה בתפקוד היומיומי, ללא הקלה לאחר מנוחה או שינה. הזלזול לו זכו הלוקים בתסמונת יכול להיות מוסבר בכך שלא ניתן להסביר את הגורם לעייפות על ידי בעיות בריאות אחרות ולכן היא נתפסה כסוג של "פינוק".

עם הזמן זכתה התסמונת ליותר הבנה והסובלים ממנה מקבלים אהדה והתייחסות מצד גורמים רפואיים ומצד הסביבה. אך האם אכן מדובר בעייפות בלבד, ללא קשר למצבים רפואיים נוספים? על פי הרפואה הסינית, נראה שלא. פטר דובינצקי, מומחה מוסמך ברפואה סינית מעל 30 שנה, העוסק בטיפול במגוון מחלות על ידי שילוב דיקור, אקופרסורה, עיסוי ליניארי וצ'י קונג, מסביר כי מחלות רבות, אפילו מחלות סופניות, מתחילות מעייפות כרונית.

"כשאדם לוקה בתסמונת העייפות הכרונית, זה אומר שהגוף שלו כבר פתח שערים למחלות שונות", הוא אומר. "אם נצליח לטפל בעייפות, הרבה מחלות שהיו עלולות להתפתח, או שכבר החלו להתפתח, יישתפרו ואפילו ייעלמו".

איך עייפות כרונית פותחת שער לעוד מחלות?

"המשמעות של עייפות היא חוסר באנרגיה בגוף, בצ'אקרות. כשיש חוסר באנרגיה, כדי להמשיך ולתפקד, אנחנו מחפשים להוסיף אותה אנרגיה במקומות כמו אוכל, סוכר, ניקוטין, קפה – כל דבר שעשוי לעורר אותנו. זה כמובן מזיק ועוזר למחלות אחרות לשגשג. מהצד השני, אם אנחנו מצליחים להיפטר מהעייפות בדרכים לא מזיקות, נוספת לאדם אנרגיה לעשות עוד דברים חיוביים, וזה כמובן משפיע לטובה על הבריאות. העייפות יכולה להיגרם מכל מיני גורמים אבל הפתרון יהיה תמיד באיזון האנרגיה בגוף".

דיקור

איך מאבחנים את מקור העייפות?

" חשוב להבין את המקור כדי להבין מה דורש חיזוק ומה דורש הרגעה. האבחון נעשה דרך הדופק באזורים שונים בידיים, שאומר לנו המון על המצב הבריאותי. הדופק אומר לנו איפה יש חוסר באנרגיה ויש צורך לחזק ואיפה יש לחץ של אנרגיה, ושם צריך להרגיע. בסופו של דבר הפתרון לעייפות ולמחלות שעלולות להיווצר ממנו הוא איזון האנרגיה בגוף - שלא יהיה פחות מדי ושלא יהיה יותר מדי. אנחנו מחפשים הרמוניה".

איך מאזנים את אנרגיית הגוף?

"אנחנו עובדים על המרידיאנים הקשורים באיברים שזקוקים להתערבות. ברפואה הסינית עייפות לרוב קשורה בכליות, או למעשה בעל-כליות, שזה הוויסות ההורמונלי הקשור בכליות. הדבר הכי חשוב שאנחנו עושים ברפואה הסינית הוא ויסות הורמונלי. הטכניקה שפיתחתי היא על בסיס דיקור, עיסוי מזרחי מסורתי, נשימות והתעמלות טיפולית צ'י קונג, שמשפרת את הרגולציה הנוירו-אנדוקרינית של האדם. הרבה פעמים נעסוק בפעילות של כיווץ והרפיית שרירים, כאשר אלה עוברים לאורך המרידיאנים שאנחנו מכוונים אליהם. הטיפול משולב וכמובן מותאם אישית למצבו של המטופל ולסימפטומים".

ומה קורה אם כבר החלה מחלה נוספת?

"כפי שאמרתי, העייפות הכרונית עלולה להוביל למחלות נוספות, ולעתים נגלה שהן כבר החלו להתפתח. אבל שילוב הדיקור, העיסוי וההתעמלות הטיפולית הוכח כיעיל ביותר בטיפול במגוון רחב של מצבים ומחלות פתולוגיות. לכן, גם אם נפתח בגוף פתח למחלה מסוימת, הטיפול בעייפות יסייע גם לפתרונה".

איך אנשים יכולים לדעת שהם סובלים מעייפות כרונית?

"מאחר שעייפות היא חלק די רגיל מאורח החיים התובעני שלנו, פעמים רבות אנשים באמת לא יודעים לשים לב לתופעה. אבל יש מאפיינים שכדאי להכיר: חולשה כללית ותשישות שנמשכות גם לאחר השינה למרות שתייה מרובה של קפה. המצב הזה גם מלווה לרוב בתופעות לא נעימות כמו עצירות כרונית, נדודי שינה, כאבי ראש, פגיעה בזיכרון, אי יכולת להתרכז ולפתור משימות מקצועיות ויומיומיות. עייפות כרונית יכולה להיות מלווה גם בתופעות קיצוניות יותר כמו הפלות טבעיות, בריחת שתן, דיכאון וחרדה. אם מישהו או מישהי מרגישים עייפות תדירה, יחד עם אחד או יותר מהתסמינים האלה, מומלץ להגיע לאבחון".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום