הפתרון הסיני לחוסר איזון הורמונלי נשי

(6)
לדרג
תוכן מקודם

פטר דובינצקי, מומחה מוסמך ברפואה סינית מעל 30 שנה, מסביר כיצד ניתן לאזן ולחזק את המערכת ההורמונלית הנשית ולפתור מגוון רחב של בעיות, החל בקושי להיכנס להריון ועד עייפות וכאבי גב

מטפל ברפואה סינית
072-3209545 (מספר מקשר)

מחלות ובעיות בריאותיות רבות שנשים סובלות מהן קשורות בחוסר איזון הורמונלי – את זה אנחנו כבר יודעים. אנחנו יודעים שמצבי רוח משתנים לפני הווסת הם תוצאה משינוי הורמונלי ושהריון ולידה קשורים להורמונים בקשר ישיר. אבל מה לגבי עייפות קיצונית או כאבי גב? גם אלה, מתברר ועוד שלל בעיות יכולים להיות קשורים לחוסר איזון הורמונלי בנשים.

על פי הרפואה הסינית, איזון הורמונלי הוא כמעט הכל בחיים. פטר דובינצקי, מומחה מוסמך ברפואה סינית מעל 30 שנה, העוסק בטיפול במגוון מחלות על ידי שילוב דיקור, אקופרסורה, עיסוי ליניארי וצ'י קונג, מסביר כי על ידי ויסות של המערכות האנדוקרינולוגיות בגוף האישה ניתן לפתור בעיות רבות שמשפיעות באופן עצום על מהלך החיים ואיכותם.

בעוד שההורמונים משפיעים על שני המינים, דובינצקי מסביר כי ישנן בעיות הורמונליות שהן ייחודיות לנשים, ובהן שלוש בעיות עיקריות, ששלושתן נפתרות בקליניקה בצורה דומה: טיפולים לוויסות הורמונלי שמשלבים דיקור, עיסוי בנקודות אסטרטגיות, התעמלות טיפולית ונשימות. הגישה הוכחה כיעילה ביותר בטיפול במגוון רחב של מצבים ומחלות פתולוגיות וכפתרון עבור נשים על ידי איזון המערכת ההורמונלית.

קשיי פוריות - הריון ולידה

"נשים רבות מתקשות להיכנס להריון או להחזיק הריונות ועוברות הפלות טבעיות חוזרות", אומר דובינצקי. "כל איברי הרבייה הנשיים נמצאים באותו אזור בבטן התחתונה - הרחם, השחלות, הביציות. במקרים כאלה תתבצע עבודת תרגילים עם הרגליים, תנועות מונחות, נשימה המכוונת לאזור ולחץ על נקודות ספציפיות לאורך המרידיאנים שעוברים ליד איברי הרבייה. כל אלה משפיעים על האיברים ההורמונליים. חיזוק השרירים הספציפיים העוברים דרך מערכת הרבייה לצד חיזוק המערכת ההורמונלית הנשית עוזרים לאישה להגיע להריון וכן את היכולת לשאת את העובר עד לזמן הלידה האופטימלי".

גיל המעבר – תסמיני מנופאוזה

"לקראת גיל המעבר נשים רבות מתחילות לחוות תסמינים מעיקים מאוד", אומר דובינצקי. "רבות מדווחות על גלי חום ממושכים, על חוסר שינה, על שינויים במצבי הרוח ועד דיכאון. זה קורה כי ההורמונים הנשיים פוחתים בהדרגה בשנים אלו. על ידי דיקור מכוון, עיסוי, תנועה ונשימות, ניתן להחזיר לגוף באופן טבעי חלק מההורמונים שאבדו עם הגיל ולהקל מאוד על כל התסמינים האלה".

עייפות כרונית

תשישות יתר - תסמונת העייפות הכרונית

"עייפות כרונית היא מחלה שתוקפת את שני המינים אך היא נפוצה יותר בקרב נשים. חשוב לדעת שכל המחלות הקשות, ואפילו הסופניות, מתחילות מעייפות כרונית ולכן מאוד חשוב לטפל בה. לרוב עייפות כרונית מקורה בחוסר איזון הורמונלי שקשור בכליות, והוויסות ההורמונלי עוזר לפתור את בעיית העייפות. חיזוק המערכת האנדוקרינולוגית נעשה על ידי דיקור, עיסוי, תנועות, נשימה ותנועה, שמותאמים ומוכוונים לכל אחת ואחת. כאשר נשים סובלות מעייפות כרונית, לרוב נרצה לחזק את המרידיאן של שלפוחית השתן, שקשור למרידיאן הכליות, ונעשה זאת על ידי תרגולי כיווץ ושחרור שלפוחית השתן, יחד עם לחיצות עדינות בנקודות ספציפיות באזור".

האם הכל מתייחס בסוף להורמונים?

"אנחנו עושים המון דברים ברפואה הסינית, אבל בסופו של דבר ויסות אנדוקרינולוגי הורמונלי של הגוף הוא הדבר הכי גדול והכי חשוב שניתן להשיג דרך דיקור סיני, כי הכל מתחיל משם. לכן, בכל מה שנעשה בקליניקה יהיה ערך הורמונלי. אמנם אפשר לווסת הורמונים דרך דיקור בלבד, אבל כל תרגיל אחר מכוון גם הוא לאיזון המערכת. למשל, בתרגולי נשימות – אחד התרגילים הוא לנשום פנימה תוך הסתכלות למעלה כך שעור הצוואר נמתח והראש הולך אחורה. בצוואר נמצאת בלוטת התריס, שהיא איבר אנדוקריני. בתרגולים האלה אנחנו יכולים לחזק את הבלוטה ולעזור בהזרמת התיקורסין ובהמרצת האנרגיה, וזה נותן כוחות לכל הגוף ומפחית עייפות".

מתי אישה צריכה לחשוד שיש לה חוסר איזון הורמונלי?

"במהלך השנים נוכחתי לדעת שמחלות, תסמונות ומצבים רבים מתחילים בעייפות כרונית, שמאפייניה הם חולשה כללית ותשישות גם לאחר שינה, ולמרות שתייה מרובה של קפה. מצב זה מלווה לרוב בתופעות לא נעימות כגון עצירות כרונית, נדודי שינה, כאבי ראש, פגיעה בזיכרון, אי יכולת להתרכז ולפתור משימות מקצועיות ויומיומיות. לעתים העייפות מלווה בתופעות כגון הפלות טבעיות, בריחת שתן, דיכאון, חוסר שביעות רצון מהחיים וחרדה. לכן, עייפות קשה יחד עם התסמינים שציינתי הם מקום לחשד שההורמונים לא מאוזנים, וההמלצה היא לגשת להיבדק ולטפל בבעיה".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום