עברתם את גיל 40 והראייה כבר לא משהו? הפתרון: עדשות מגע מולטיפוקליות

(6)
לדרג
תוכן מקודם

מאמצים את העיניים ומתקשים לקרוא את התפריט במסעדה או את הידיעות בעיתון? אם חציתם את גיל 40 סביר להניח שמדובר בירידה בכושר הראייה שלכם לקרוב. האופטומטריסטים יהודית סבהט ונחשון וולפסון מ"אופטיקה בלום" מסבירים מדוע עדשות מגע מולטיפוקליות הן פתרון טוב ונוח בנוסף למשקפיים

אופטיקאי
077-2319164 (מספר מקשר)

הידעתם? אחרי גיל 40 עצמים קרובים נראים יותר מטושטשים עקב היחלשות בגמישות העדשה התוך עינית. אף כי מדובר בשינוי פיזיולוגי שמתרחש באופן טבעי, אנשים רבים מוצאים עצמם נעזרים במשקפיים על מנת לקרוא או להסתכל על עצמים מקרוב. למי שעד אז לא הרכיב משקפיים מדובר בהתפשרות על מראה חדש שלעתים מוביל לתסכול. הפתרון האולטימטיבי? עדשות מגע מולטיפוקליות.

עדשות מגע הן פתרון מצוין עבור מי שאינו מעוניין להרכיב משקפיים, עבור אנשים שמשתמשים במשקפיים העוסקים בספורט או עבור מי שלא מעוניין להיות תלוי במשקפיים. כמו כן, זהו פתרון טוב גם עבור אנשים שרוצים לשמור על "המראה הרגיל"  ועדיין להיטיב לראות ולקרוא. לדברי האופטומטריסטית יהודית סבהט מ"אופטיקה בלום", פירוש המילה מולטיפוקל הוא "רב מוקדי".

למעשה, "עדשות מולטיפוקליות מעניקות מענה לאנשים שמתחילים להרגיש קושי בראייה מקרוב (פרסביופיה), לכאלה שכבר משתמשים במשקפי קריאה וכמובן למי שזקוקים לתיקון לרחוק בנוסף לקרוב", מוסיף אופטומטריסט נחשון וולפסון מ"אופטיקה בלום" ומונה את היתרונות בשימוש בעדשות רב מוקדיות:

  • ראייה טובה לרחוק ולקרוב.
  • נוח וידידותי למשתמש - בעיקר לאנשים העוסקים בספורט.
  • מראה טבעי יותר.
  • שדה ראייה רחב יותר ללא הגבלה.
  • זמן הסתגלות קצר.

עדשות מולטיפוקליות

עם זאת לדבריו, יש גם חסרונות: "עדשות אלו דורשות תחזוקה באמצעות ניקוי קבוע עם תמיסות ושמירה על כללי היגיינה מסוימים. מעבר לכך, מבנה העדשה גורם לכך שמי שמרכיב אותה לעתים נתקל במראות של הילה סביב תאורה בלילה".

איך יודעים אם הראייה לקרוב הידרדרה?

"בדיקת ראייה מומלצת פעם בשנה לכולם", אומרים האופטומטריסטים מ"אופטיקה בלום". "ישנם סימנים מקדימים שיכולים להצביע על העדרדרות בראייה, כגון: הרחקת ספר או חפץ על מנת לראות טוב יותר, קושי בקריאה ממושכת, עייפות ולעתים כאבי ראש. בכל מצב כזה יש לפנות לבדיקת ראייה על ידי אופטומטריסט מוסמך, בעל רישיון של משרד הבריאות".

שורה תחתונה: עדשות מגע מולטיפוקל הן פתרון טוב עבור נשים וגברים שעברו את גיל 40 וסובלים מירידה בכושר הראייה לקרוב.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום