הנוף, האוויר והיחס האישי: "מול כרמל" הוא לא עוד בית אבות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ליווי צמוד ואווירה פסטורלית - בבית האבות "מול כרמל" הדיירים יודעים שהם נמצאים בבית וגם המשפחות שלהם משתלבות נהדר. עובדות במקום מספרות על ייחודיות המקום האידיאלי למגורים בשלהי החיים

שירותי דיור מוגן ובתי אבות
050-5349446

בית האבות "מול הכרמל" ,הממוקם בקיבוץ שער העמקים, הוקם ב-1998. יש בו מחלקה סיעודית ומחלקת תשושי נפש ובמקום פועל צוות רב מקצועי: רופאה, אחיות, מטפלים, מדריכות תעסוקה, פיזיותרפיסטים, דיאטנית, מלווה רוחנית ומרפאה בעיסוק.

פעילויות ייחודיות ויחס אישי

מאיה יצחקי, מדריכת תעסוקה במקום, מספרת כי בית האבות מונה כ-70 דיירים ומספר דומה של אנשי צוות. נתון זה מעיד לדבריה על היחס האישי ועל תשומת הלב המוענקת למטופלים.

עליזה שטרית, גם היא מדריכת תעסוקה, מסבירה כי הדיירים זוכים לטיפול מקיף הכולל, בין היתר התעמלות פסיבית ואקטיבית המותאמת ליכולתם ולמצבם, וכן גרייה חושית המתמקדת בהפעלת כלל החושים באמצעות פעילויות כמו אפייה, הקשבה למוזיקה ועוד.

"אני אישית מדריכה את הדיירים בפעילות המוזיקלית, המשמשת ככלי תרפיה יעיל שמאפשר לחבר את הדיירים לחוויות עבר ולזכרונות", מציינת רוית בן דוד, מדריכת תעסוקה. לדבריה, בכל שבוע מתקיימת במקום פעילות בהתאם לנושא ספציפי.

משפחות הדיירים הן חלק מהבית

"בראש ובראשונה, בית האבות רואה את טובת הדייר: בתפקוד היומיומי, בעיסוקים השונים וגם בליווי ברגעים הטובים והקשים", מוסיפה יניקה אברהם, מדריכת תעסוקה. בין היתר מסייעים לדיירים לשמר הרגלים מסוימים כמו קריאת עיתון.

בית אבות

נעמה ברחד, מרפאה בעיסוק, מעידה כי "'מול כרמל' הוא הבית של הדיירים, על כל המשתמע מכך: "אנחנו תולים את תמונות המשפחה בחדרים, גם המשפחות מתקבלות אלינו ביחד עם הדייר וזוכות לליווי בתהליך ההסתגלות של ההורים. הן ממש חלק מהבית ב'מול כרמל, הן מוזמנות לפעילויות, לחגיגות ימי הולדת ובחגים וזוכות לליווי של עובדת סוציאלית ושל כל הצוות המורחב לאורך כל הדרך".

לצד כל היחס האישי, יתרון נוסף הוא הטבע המחבק בסביבתו של בית האבות. "הנוף המשקיף מבית האבות יפהפה והגינון שבו מרשים", אומרת לסיום מדריכת התעסוקה חתאם בסול.

צילומי אילוסטרציה: שאטרסטוק. סייעה בעריכת הכתבה: מיכל הלפרין 

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום