הנזקים האסתטיים של שחיקת שיניים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

שחיקת שיניים, שלרוב נגרמת באופן לא מודע כתוצאה מסטרס, עלולה לפגוע במראה השיניים בצורה קשה. שתי שיטות חדשניות מחזירות את האסתטיקה לפה

טיפולי שיניים
077-7299423 (מספר מקשר)

רוב האנשים אינם מודעים לשלל הבעיות שחריקת שיניים, הידוק שיניים ושחיקה עלולים לגרום, אך הנזק הוא רב. מבחינה בריאותית, אדם ששוחק את שיניו עלול לסבול מבעיות כמו כאבי ראש, לסתות מודלקות, "קנאקים" בפה. אבל עוד פחות אנשים יודעים שלשחיקת שיניים יש עוד אפקט בעייתי מאוד והוא האסתטיקה.

הנזק האסתטי העיקרי של שחיקת שיניים הוא התקצרות אורך השיניים. בניגוד לבעלי חיים מסוימים בטבע שיודעים להצמיח שיניים חדשות כאשר שיניהם נפגמות או אובדות – אצלנו, בני האדם, אין הזדמנות שנייה ומה שאבד אבד.

התופעה של שחיקת שיניים היא נרחבת, ובעיקר בקרב צעירים שנמצאים תחת לחץ גדול וחורקים את שיניהם מבלי משים. הטרגדיה במקרים אלה היא כפולה, שכן עבור צעירים המראה האסתטי חשוב יותר, ורבים מוצאים את עצמם עם שיניים קצרות עד כמעט בלתי נראות, שגורמות להם למבוכה גדולה ולהימנעות חברתית.

בעבר, הדרך לטיפול בשיניים שחוקות היתה פולשנית מאוד, וכללה השחזת שן והלבשת כתרים, דבר שהחליש מאוד את השיניים ונתן תוצאה אסתטית לא מספקת. כיום אנחנו מנסים לטפל בפן האסתטי של שחיקת שיניים בדרכים לא פולשניות – כמה שפחות לקחת מהשן הקיימת, ורק להוסיף לה את מה שאבד. שתי השיטות המתקדמות ביותר היום הן ציפויי Veneer ו-Inlay Onlay.

ציפויי Veneer

כאשר השיניים הקדמיות או הצדיות נשחקות, ניתן להדביק עליהן חזיתות חרסינה הנקראות ציפויי Veneer. החרסינה דקה מאוד, מותאמת בצורה אופטימלית לצבע השן המקורית והיא מעוצבת בצורה ובאורך הרצויים.

לעתים, על מנת להדביק את הציפוי לשן יש צורך להסיר שכבה מהשן, אך זו תהיה דקה ביותר, והשן החדשה תקבל מראה טבעי לגמרי. הטיפול קצר וכמעט שאינו פולשני, ולכן אינו כואב ואינו מזיק לחוזק השיניים.

ציפויי Veneer מתאימים לטפול בשיניים שהתקצרו כתוצאה משחיקה, אך גם להשלמת שיניים שבורות ולכיסוי שן ששינתה את צבעה עקב טראומה או טיפול שורש.

Inlay Onlay - סתימות יצוקות בצבע השן

כאשר מבוצע בשן טיפול שורש, יש צורך להלביש עליה כתר. הכתרים הקלאסיים עשויים מתכת וחרסינה, ואינם תואמים לחלוטין את מראה השיניים הטבעיות. כיום, במצבים מסוימים, ניתן להחליף את הכתר במילוי Inlay Onlay שהוא סתימה יצוקה המיוצרת במעבדה, תוך התאמה לצורת השן ולצבעה המקורי.

מילוי שיניים

מילוי Inlay Onlay. סתימה יצוקה המיוצרת במעבדה. צילום: שאטרסטוק

הטיפול קצר, ולרוב נדרשים שני מפגשים: מפגש ראשון להכנת השן לטיפול, לקיחת הטבעות לצורך הכנת הסתימה במעבדה והנחת כתר זמני, וטיפול שני להרכבת השן החדשה.

יתרונות שתי השיטות

היתרון בשיטות החדשניות הללו הוא כפול. מבחינת מראה השן, מדובר באסתטיקה אולטימטיבית, עם יכולת להגיע לצורה ולצבע האופטימליים כך שייראו כאילו מדובר בשיניים טבעיות לחלוטין. מבחינה בריאותית, השיטות לא פולשניות ושומרות על חומר שן רב, כך שהשיניים נותרות חזקות יותר.

לשני היתרונות הללו מצטרף בונוס חשוב והוא אילוצו של המטופל לשנות את ההתנהגות ההרסנית שהביאה אותו לצורך בשחזור שיניים. הטיפול מכניס את המטופל למשטר התנהגותי אחר ממה שהיה עד כה. החומר החדש לא מאפשר לו לשחוק את שיניו או לכסוס אותן והוא מסגל לעצמו הרגלי חיים בריאים יותר.

  • צור קשר
ד"ר ניסים לוי
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום