אביב הגיע, היובש בא: 4 טיפים טבעיים לטיפול ביובש בפנים

(20)
לדרג

אחת מתופעות הלוואי הנפוצות באביב היא יובש בגוף ובפנים, אך זו לא גזירת גורל וניתן לטפל בתופעה. הכנו לכם 4 טיפים טבעיים לסילוק היובש מחייכם

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

כולנו מכירים את התחושה הזו באביב, האוויר מתחמם ואנחנו כבר כמעט יכולים להרגיש את הקיץ. אך יחד עם מזג אוויר החמים מגיעות רוחות מזרחיות קרות ויבשות שמייבשות את העור שלנו כהוגן. לכן כדאי ואפילו רצוי לטפל בעור הפנים בקפדנות בתקופה זו.

כיצד מתמודדים? קטרינה ידלין, מומחית לארומתרפיה ובעלת מותג הטיפוח "קטרינה טיפוח אורגני", נתנה לנו ארבעה טיפים טבעים ומעולים לטיפול ביובש בפנים.

1. לא לוותר על ניקוי פנים לפני השינה

אתם בוודאי כבר יודעים כמה חשוב לנקות את עור הפנים לפני השינה: להסיר לכלוך, אבק, איפור, זיעה ושומן טבעי של העור. כל אלה מכסים את העור שלנו מדי יום ולכן חשוב לנקות אותו באופן קבוע ולעזור לעור להתחדש ולתקן את עצמו מנזקי היום.

ניקוי פנים

שיטת הניקוי הכפול - ניקוי כפול היא הדרך הכי יעילה ונכונה לניקוי הפנים. מדוע? כיוון שיש שני סוגי לכלוך על העור שלנו: לכלוך שומני ולכלוך מימי. לכן, אנו זקוקים לשני מוצרים כדי לנקות את הפנים ביעילות.

שיטת הניקוי הכפול כוללת שימוש בתכשיר ניקוי על בסיס שמן כדי להמיס ולהסיר איפור מסיס בשמן, קרם הגנה ומסנן קרינה. לאחר מכן משתמשים בסבון פנים על בסיס מים, שיסיר את כל היתר.

מדוע כדאי לנו להשתמש בשמן על הפנים? בטבע קיימים צמחים מסוימים שהשמנים שלהם דומים לסבום העור שלנו והם מנקים בצורה יעילה את העור כגון:

מדובר בשמנים שנספגים במהירות ובקלות ומותירים שכבת הגנה נושמת ומלחחת על עור הפנים, וביניהם: שמן חוחובה, שמן שקדים, שמן זרעי ענבים ושמן ארגן. שימו לב: בניגוד להנחה הרווחת, שמן בטוח ומומלץ לשימוש גם אם העור שומני.

שמן לפנים

2. המריצו וחדשו את העור עם עיסוי פנים

אחת הדרכים לשפר את עור הפנים, בעיקר כשהעור נראה "עייף" או עם נפיחויות, היא עיסוי פנים. העיסוי בעזרת הידיים, גוואשה או כוסות רוח משחרר את שרירי הפנים, ממריץ את זרימת הדם בפנים, ממריץ את הלימפה ומסייע לניקוז רעלים מהעור, מגביר את ייצור הקולגן והאלסטין והתוצאה היא עור גמיש, זוהר ורענן יותר וכמובן שתראו גם שיפור במראה הקמטוטים והאטת היווצרותם.

3. ביחרו בתזונה שמיטיבה עם העור

הסיבות החיצוניות העיקריות להזדקנות העור הם קרינת השמש, עישון, גנטיקה, סטרס, שינויים הורמונליים, מחסור בשינה, תזונה קלוקלת וכימיקלים בקוסמטיקה. תיאוריית הרדיקלים החופשיים היא אחת הסיבות הנחקרות כהסבר להזדקנות העור.

ניתן להאט את תהליך ההזדקנות  ולקבל מהתזונה את נוגדי החמצון הנלחמים ברדיקלים החופשיים, בעזרת ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות.

העיקרון הוא לאכול תפריט עשיר בירקות ופירות עם הרבה פיגמנטים צבעוניים ויפים. הצבעוניות היא דרכו של הטבע להראות לנו שהפירות והירקות הללו עשירים בנוגדי חמצון. מומלץ לצרוך במקביל דגנים מלאים, קטניות וחלבון איכותי. מומלץ כמובן להפחית בסוכר, במזון מעובד ובפחמימות ריקות.

4. העירו את העור עם מסיכות טבעיות ביתיות עשירות בויטמינים ובמינרלים

נסו את מסיכת האבוקדו-יוגורט -  אבוקדו עשיר בחומצות שומן ובוויטמינים A, E, C, המזינים ומרככים את העור ומקנים לעור מראה צעיר, זוהר ובריא. יוגורט מכיל פרוביוטיקה, חומצה לקטית, אבץ וויטמינים המותירים את העור חלק, זוהר ובהיר יותר.

מסיכת הזנה לעור הפנים

מה צריך? 1/4 אבוקדו בשל, 1 כפית שמן זית/ חוחובה/ קוקוס, או כל מה שיש בבית ומתאים לעור שלך, 1 כפית יוגורט ביו, 1/2 כפית דבש.

איך מכינים מסיכת אבוקדו-יוגורט? מועכים בעזרת מזלג את האבוקדו למרקם חלק, מוסיפים את השמן, היוגורט והדבש ומערבבים היטב למרקם אחיד. מורחים שכבה אחידה על הפנים והצוואר ומשאירים לכחצי שעה. שוטפים במים פושרים.

המידע באדיבות קטרינה ידלין,  מומחית לארומתרפיה ומפתחת מוצרי קוסמטיקה אורגנית, בעלת מותג הטיפוח "קטרינה טיפוח אורגני"

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום