ציפוי שיניים: טיפול מוביל ברפואת שיניים מתקדמת

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רפואת השיניים שינתה את פניה בעשור האחרון ומתחום שמתמקד בבריאות בלבד, הפכה גם לתחום שמציע בשורה אסתטית. רופאת השיניים ד"ר חנין סלמאן זועבי על אחד הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר

רופא שיניים
04-8815885

אם בעבר היינו הולכים לרופא השיניים לבדיקות שגרתיות ולסתימת חורים, בשנים האחרונות השתנו מאוד המגמות בעולם רפואת השיניים, והסיבות להגיע למרפאה הפכו רבות ומגוונות יותר.

"כיום אנשים מגיעים אלינו לא רק כשהם סובלים מכאבי שיניים, אלא גם כשהם מחפשים טיפולים דנטליים משלימים, טיפולים אסתטיים, שימור שיניים קיימות, תחליף לשיניים שאיבדו בעבר, ועוד", אומרת ד"ר חנין סלמאן זועבי, בעלת מרפאת שיניים פרטית מתקדמת בכפר ניין.

"זה קורה בזכות החשיפה למדיה ובזכות ההתפתחות המהירה בטכנולוגיה הדנטלית, ואנחנו עושים כל שביכולתנו לתת את המענה הטוב ביותר לכל סוגי הטיפולים".

חנין מספרת שאחד הטיפולים שהפכו למבוקשים ביותר הוא ציפויי שיניים, או Laminates. מדובר בטיפול אסתטי המיועד לשיניים הקדמיות, שמטרתו לטפל בבעיות כמו חוסר אחידות בצבע או בצורה, בריווח בין השיניים ובמראה שיניים שבורות או בעלות פני שטח לא אחיד.

"הטיפול נעשה בשיתוף פעולה עם טכנאי שיניים", מסבירה חנין. "רופא השיניים, יחד עם הטכנאי, מכינים מודלים לתוצאה הסופית המתאימה למטופל הספציפי, ובהתאם נבנה סד הדרכה לרופא השיניים, לפיו הוא מכין את השיניים לקבלת הציפויים".

לדבריה, "ההכנה יכולה להיות הסרה של חלק קטן מהאמייל, וזאת לפי מיקום השן בקשת. אחרי ההכנה הרופא לוקח מידה או מטבע, אשר מועבר למעבדה להכנת הציפוי תוך התייחסות לצבע, לצורה ולהתאמה לפנים. השלב האחרון הוא השלב שבו הציפויים מודבקים לשיניים".

ציפי שיניים

למי זה מתאים?

"הטיפול מתאים לאלה שמעוניינים לשפר את מראה השיניים שלהם, אבל חשוב לציין שהטיפול אינו מתאים לשיניים הרוסות או לשיניים שעברו טיפולי שורש, והוא גם לא מתאים למטופלים עם כוחות סגרים חזקים או עם פעילות עששת גבוהה".

איך ניתן לשמור על הציפויים לטווח הארוך?

"בדיקה תקופתית אצל רופא השיניים וביקור אצל שיננית הם הכרח. מובן שמטופל עם ציפויים, כמו כל סוג אחר של שיקום שיניים, מתבקש לשמור על היגיינה אוראלית יומית טובה, לשמור על צריכה סבירה של מאכלים ומשקאות מכתימים ולא להפעיל עומסים מוגזמים על הציפוי".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום