רובוט חדשני בניתוחי החלפת מפרק ברך

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הטיפול השמרני בשחיקה של סחוס מפרק הברך לא הביא להטבה ואתם סובלים מכאבים ומקשיי הליכה? הפתרון הוא ניתוח להחלפת מפרק הברך בשיטה חדשנית ובשילוב רובוטיקה מתקדמת. ד"ר יוחנן חורב, מנתח מומחה למפרק הברך, מנהל היחידה לכירורגיית הברך ופגיעות ספורט בבית החולים לניאדו, מרחיב בנושא

רופא אורטופד ,מומחה לכירורגיה אורתופדית
077-9977115 (מספר מקשר)

ניתוח להחלפת מפרק הברך הוא מהניתוחים הנפוצים והמוצלחים בתחום האורתופדיה ולו שלוש מטרות: מטרה אחת היא להביא לשיפור באיכות חייו של המנותח. מטרה נוספת היא לפתור את בעיית הכאב והסבל היומיומי כתוצאה מהשחיקה המתקדמת, ומטרה לא פחות חשובה: להביא לחזרתו המלאה של המנותח לשגרה, הן בהיבט מהלך הניתוח והאשפוז שלאחריו והן בהיבט השיקום שלאחר הניתוח.

על אף ששם הניתוח עלול לבלבל – אין לטעות – בניתוח זה לא מבוצעת פעולת החלפת מפרק ברך, אלא מבוצע שחלוף של משטחים מפרקיים סחוסיים פגועים במשטחים מתכתיים עם חוצץ פלסטי.

יש לציין שכיום מושקעים מאמצים רבים בפיתוח שיטות טיפול מתקדמות מבוססות רובוטיקה במטרה לדייק את התוצאות, לשפר את ההרגשה הטבעית במפרק לאחר הניתוח ולהשביח את המודלים המותאמים באופן פרטני למטופל.

שלב אחרי שלב - השימוש ברובוט בניתוחי החלפת מפרק ברך

רובוט בניתוחי החלפת מפרק הברך מיועד לשתי מטרות: הכנת מודל וירטואלי אישי של מפרק הברך ובניית תכנית ניתוחית. שתי מערכות הרובוט הללו נבדלות הן בהיבט הטכנולוגי והן במספר מישורי חיתוכי העצם, אשר מבוצע בעזרת הרובוט ביחס לכלל מישורי החיתוך שנכללים בשלבי הניתוח. יש להדגיש שיתר החיתוכים מבוצעים בצורה ידנית ובטכניקה הרגילה.

בתחילת הניתוח מחזירי-אור כדוריים מוצבים באופן נייד ונייח בנקודות אנטומיות ספציפיות, בהתאם לעצמות מפרק הברך. מיקום מחזירי האור מזוהה באמצעות מצלמת אינפרה אדום דו ראשית, אשר מוצבת בצדי שולחן הניתוח.

החלפת מפרק ברך

בשלב הבא, מודל מפרק הברך האנטומי האישי של המנותח נבנה באמצעות המחשב וברמת דיוק של חצי מילימטר, ומשמש את המערכת לתכנון תכנית הניתוח האישית.

בשלב הסופי, המנתח צופה במודל המוצג על מסך ויכול לעצב אותו בהתאם לשיקוליו. לאחר מכן, הרובוט יבצע את חיתוכי העצם בהתאם לתכנית הניתוחית, כאשר במקביל הרופא המנתח עוקב באמצעות המערכת הממוחשבת אחרי שלבי החיתוך ואיכות הביצוע באופן רציף.

רובוטיקה במלוא מובן המילה

הרפואה מבצעת שימוש ברובוטים זה מספר שנים, אך בשונה ממערכות ניתוח אחרות, מערכת הרובוט להחלפת מפרק הברך היא המערכת המתקדמת ביותר שנקלטה בארץ, וזאת כיוון שכל חיתוכי העצם מבוצעים באמצעות זרוע הרובוט, ולכן אלה הם חיתוכים מדויקים יותר, אשר מנטרלים את הדיוק המופחת שנלווה להצבת תבניות חיתוך וביצוע החיתוך ביד האנושית.

עם זאת, המערכת אינה מחליפה את המנתח אלא משמשת ככלי עזר מתקדם ויעיל מאוד בשיפור רמת הדיוק ותוצאות הניתוח. המנתח הוא זה שמבקר, מנטר, עוקב, מתכנן ומעצב את הפתרון, ומהלך הניתוח מבוצע בהתאם לשיקוליו המקצועיים ונסיונו.

הכירו את המומחה: ד"ר יוחנן חורב, מומחה לאורתופדיה עם תת התמחות אורתופדית ובכירורגיה של הברך, הקים את היחידה לכירורגיה של הברך ולפגיעות ספורט בבית החולים לניאדו ועומד בראשה. ד"ר חורב מבצע מדי שבוע ארבעה ניתוחים להחלפת מפרק ברך באמצעות רובוטיקה מתקדמת.

לייעוץ מקצועי למבוטחי הביטוחים המשלימים צרו קשר: [email protected] מרפאת בית גירון, רעננה, טל': l 09-7713026 09-7743576. שעות פעילות: א', ג', ד', ה', 20:00-16:00. מרפאת בית גדי, נתניה, טל': 098618081. מענה טלפוני: א'-ה', 20:00-08:00, ו', 12:00-08:00 

  • צור קשר
ד"ר חורב יוחנן - אורתופד ברך
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום