העוצמה שבמגע – עיסוי רפואי ורפלקסולוגיה

(6)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מכאבים בשרירים כבר זמן רב? עברתם ניתוח לאחרונה? החיים לחוצים ועמוסים ואינכם מוצאים מנוחה? מרינה אוליאנוב, מקליניקת מרינה - יופי ובריאות, מסבירה כיצד עיסוי רפואי מסייע לכם להתרגל מחדש לחיים ללא כאב

רפלקסולוגית
054-6804847

אנשים רבים סובלים משרירים תפוסים בשל אורח החיים המודרני והיעדר תנועה, ולעתים מבלי לשים לב עוברת תקופה ארוכה של שנה ואף יותר, שבה הם מתרגלים לכאב וחיים חיים פחות בריאים הן בהיבט התנועה והן בהיבט הנפשי. כמטפלת שעוסקת בתחום כבר קרוב לעשרים שנה, אני רואה מדי יום כיצד מצב של כאב פיזי, כל שכן כאב מתמשך, קשור למצב של כאב נפשי, דאגה, חרדה, עצבות ואכזבה. הגוף והנפש אחד הם, ולכן טיפול בשרירים לעולם לא יהיה שלם ללא "שחרור רגשי" ויכולת לפתוח את הלב ולשוחח על מה שמעיב וכואב.

העיסוי הרפואי משלים את הטיפול הפיזיותרפיסטי

רבים מהאנשים שמגיעים לקליניקה סובלים מכאבים מסיבות שונות. אלה יכולים להיות כאבים הקשורים לאורח חיים, לאחר מעבר של ניתוחים אורטופדיים, עקמת בגב או ניתוחים שיש בהם מאפיין של חיתוך שרירים. יש מביניהם שסובלים מכאבי גב לרבות כאבים בגב התחתון ויש שמבקשים מזור ומרחב להרפיה מאורח החיים הלחוץ שהם מנהלים.

העיסוי ההוליסטי נותן מענה לכל אחד ואחד מהיבטים אלה ומשלים ברוב המקרים את הפיזיותרפיה. יתרה מכך, לא פעם אנשים אלה מגיעים לאחר שהופנו על ידי הפיזיותרפיסט המטפל, שכן אם בפיזיותרפיה עובדים בדרך כלל על הגדלת טווחי התנועה, הרי שבעיסוי הרפואי אנחנו עובדים על ריפוי הכאב ברקמות השטחיות וברקמות העמוקות בגוף, וכמו שטיפול פיזיותרפיסטי מצריך סדרה של טיפולים, גם בעיסוי הרפואי נדרש להתחייב לטיפול תקופתי אם מעוניינים להגיע לריפוי מלא של הבעיה.

עיסוי עמוק

העיסוי הרפואי הוא לגוף וגם לנפש

אני משווה את העיסוי הרפואי לתהליך של ניקיון. ממש כפי שמנקים בית ומפנים את הפסולת, העיסוי הרפואי מפנה את הפסולת מהגוף – נוזלי הלימפה, דלקות, רקמות, אבל גם רגשות עצורים ודאגות, שכן העבודה על הגוף משפיעה גם על הנפש.

עוצמת המגע הפיזי מסייעת גם בהיבטים רגשיים, והמרחב בקליניקה לא פעם משמש כמעין מקום המספק "עזרה נפשית ראשונה" מלב אל לב, מהצורך בחיבור אנושי, כי יש שיחה ויש אנרגיה שעוברת בין שני אנשים ותומכת בתהליך הריפוי. חשוב לי שלקוחותיי ירגישו בנוחות, שירפו ממחשבות שמעוררות בהם דאגות ויתמסרו לטיפול.

מתחילים בשיחה ומסיימים בהרפיה

מהלך הטיפול נחלק לשלושה שלבים. ראשית, אני עורכת תשאול ראשוני ומבררת אם יש בעיות רפואיות ברקע כמו יתר לחץ דם, הימצאות של פצעים על הגוף כמו פסוריאזיס, דלקות, פציעות טריות ועוד. כמו כן אני בוחנת באילו מנחים המטופל יכול לבצע את הטיפול – האם הוא יכול לשכב על הבטן או על הגב, ורק לאחר מכן אני מתחילה בטיפול. כאשר האדם שוכב על בטנו, אני בוחנת אם ישנן דלקות בגוף ומתחילה לחמם את הגוף באמצעות שמן חם, באמצעות אבנים חמות או בשילוב של שניהם, כאשר אבן חמה תונח בכל מקום שבו יידרש חימום נוסף.

בתהליך העיסוי עצמו אתחיל לשחרר את השרירים, תחילה בשכבות השטחיות ולאחר מכן בשכבות העמוקות. בטיפול אני משלבת בין מספר שיטות עיסוי, לרבות עיסוי שוודי, ולעתים אם מדובר על טיפול ארוך - שילוב של רפלקסולוגיה וטיפול אנרגטי באמצעות קריסטלים ואבנים טובות, או עיסוי פנים לשחרור שרירי פנים, בהתאם לרצון המטופל.

ככלל, אני ממליצה לקבוע איתי תור לטיפול דרך אפליקציית הואטסאפ, אני משתדלת להשיב מהר להודעות ושולחת תזכורת למטופל על תורו בטווח של יומיים טרם מועד הטיפול. ניתן לשלם על הטיפול באמצעות תשלום מזומן או באמצעות יישומון ביט.

רפלקסולוגיה

עיסוי משולב במספר שיטות

אני מעסה רפואית בעלת רשיון כבר כשני עשורים. את דרכי המקצועית התחלתי במסגרת לימודי ברוסיה והשלמתי אותם בישראל. בתחילת דרכי השתלמתי אצל מטפלים ותיקים ולמדתי את מערכת השריר על בוריה, כיצד הגוף מתפקד, אילו שרירים משפיעים זה על זה ועל אילו אזורים בגוף ומה נדרש לעשות כדי לשחרר אותם. אמנם הטיפול מלווה במוזיקה עדינה ורגועה, ויש במקום אווירה של חדר טיפולים נקי ופרטי, אך אין זה ספא אלא מרחב לריפוי שמשלב בין מספר שיטות עיסוי שונות במטרה לשחרר את השרירים, לטפל באדם ולרפא אותו. חשוב לי להדגיש שתהליך הריפוי מצריך זמן, וסדרת טיפולים יעילה אורכת בין שנה לשנה וחצי.

לשחרר את הלחץ באנרגיית הקריסטלים

העיסוי הרפואי בקליניקה שלי מתקיים בין שלושה רבדים: נפש, גוף ותדר. אני עוסקת באנרגיה ומציעה במסגרת הטיפול שאורך שעה וחצי או במסגרת טיפול נפרד עיסוי אנרגטי עם קריסטלים, במטרה להפחית את רמות הלחץ בגוף ולשחרר את הדאגות והמחשבות. הרכיב האנרגטי משלים את העיסוי העמוק ומאפשר להגיע להרפיה ארוכת טווח.

קריסטלים

הכותבת היא המעסה הרפואית מרינה אוליאנוב, בעלת מרפאה פרטית המתמקדת בעיסוי רפואי הוליסטי לנפש, לגוף ולרוח. המרפאה מטפלת באנשים שנותחו בעברם וסובלים מכאבי שרירים, באנשים עם פגיעות אורטופדיות, בספורטאים, ובכל אדם שמבקש להגיע לתהליך של ריפוי ונכון להתחייב אליו. במרפאה מוצעים הטיפולים: עיסוי רפלקסולוגי קלאסי, עיסוי רקמות עמוקות, עיסוי שוודי, עיסוי עם אבנים חמות, כוסות רוח, ריפוי בפרפין, טיפול באנרגיית רייקי  – מרינה משלבת בין סגנונות עיסוי שונים בהתאמה למאפייני המטופל.

לקבלת פרטים נוספים ולקביעת תורים שילחו הודעה: 054-68004847 מרינה, שיבת ציון 5 ראשון לציון

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום