ביטול הנחיות קורונה – בינהן ביטול חובת הבידוד והקלות בתחום הטיסות והתיירות

(0)
לדרג

במשרד הבריאות ובממשלה שוקלים שינויים בהנחיות הקורונה עקב הירידה בתחלואה. בשבועיים הקרובים ועד 1 במרץ צפויה סדרה של הקלות שתקל על הטסים לחו״ל

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

עיקרי הכתבה:

  • עקב הירידה בתחלואת גל האומיקרון, עד ל-1 במרץ ולפני חג הפסח, נשקלות סדרה של הקלות בהנחיות הקורונה, בעיקר בתחום הטיסות והתיירות.
  • בין ההקלות: תתאפשר כניסת ילדים לא מחוסנים עד גיל 12 לארץ, ביטול חובת בידוד לישראלים לא מחוסנים שחזרו ארצה, ביטול החובה לבצע בדיקת קורונה לפני עלייה למטוס.
  • חובת עטיית מסיכות תמשיך כרגיל, אך תישקל מחדש לקראת פסח כחלק מהמדיניות של ראש הממשלה בנט להסרת מגבלות הקורונה כדי לאפשר חזרה לשגרה.
    _______________________________________

 במשרדי ראש הממשלה והבריאות מתכוננים להקלות בהנחיות הקורונה בתחום התעופה והתיירות, עקב ירידה מתמשכת בתחלואה בישראל. הדיונים וההחלטות מתקבלות לנוכח המדיניות של ראש הממשלה נפתלי בנט, להסיר את מגבלות הקורונה ולאפשר חזרה לשגרה.

התהליך יתחיל מהשבועות הקרובים ומשמעותו ביטול מרבית ההגבלות שהוטלו עקב גל האומיקרון, עד ל-1 במרץ. ההנחיות ייבחנו מדי שבוע על מנת להיערך גם לאפשרות של גל תחלואה נוסף. אולם, רגע לפני פסח וגל הטיסות לחו״ל, יבוטלו שורה של הגבלות בעיקר בתחום הטיסות והתיירות, שיאפשרו לישראלים לנסוע לחו״ל ולחזור ארצה ביתר קלות.

בדיקת קורונה בנתב"ג

אילו הקלות נשקלות במשרדי הממשלה והבריאות? סדרה של ביטולי הנחיות קורונה נשקלות בשבועיים הקרובים:

  • תבוטל חובת הבידוד לישראלים לא מחוסנים בחזרה לארץ.
  • תבוטל החובה לבצע בדיקת קורונה לפני עלייה למטוס הממריא חזרה לישראל מחו״ל. כיום, מי שחוזר מחו״ל לישראל נדרש לעבור שתי בדיקות, אחת לפני העלייה למטוס ואחת עם הנחיתה. בדיקת הקורונה שמבצעים בנתב״ג תישאר בתוקף.
  • תתאפשר תיירות משפחות: ילדים זרים עד גיל 12 שאינם מחוסנים השבים מחו״ל ומלווים בהורים מחוסנים – חובת הבידוד שתחול עליהם היא החובה הסטנדרטית: 24 שעות לכל היותר או עד קבלת תוצאה שלילית מהבדיקה שהתבצעה בנתב״ג.
  • זרים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים לא יורשו להיכנס לארץ. גם מחלימים לא יוכלו להיכנס לארץ אם הם לא מחוסנים.
  • התו הירוק באירועים ובכנסים לא יוארך ויבוטל ב-1 במרץ.

מתווה החינוך הנוכחי הדורש שתי בדיקות אנטיגן פעמיים בשבוע, ביום הראשון והרביעי, נחשב לאפקטיבי באיתור מאומתים, כמו גם חובת עטיית מסיכות במקומות סגורים, ושתי הנחיות אלו יימשכו לעת עתה, אך יישקלו מחדש בשבועות הקרובים ועד לפסח. גורמים שונים מעריכים כי אם חובת עטיית המסיכות תבוטל, יהיה זה לקראת פסח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום