הנחיות קורונה מעודכנות: כל ההנחיות העדכניות שאסור לפספס

(53)
לדרג

נחשפתם לחולה מאומת ואינכם יודעים באילו צעדים לנקוט כעת? אתם לא לבד – הנחיות משרד הבריאות לקורונה מתעדכנות כל זמן קצר ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר

מאת: סתיו שינדלר - מערכת זאפ דוקטורס

עיקרי הכתבה – ההנחיות החדשות

  • הנחיות תו ירוק מעודכנות - עבור מקבלי ארבע מנות חיסון, יוארך תוקף התו הירוק עד 31/5 או 6 חודשים ממועד החיסון הרביעי (המאוחר מביניהם).  עבור מי שקיבל שלוש מנות חיסון וחלף לפחות שבוע ממנת החיסון השלישית של פייזר ושבועיים ממנת החיסון של מודרנה או אסטרהזניקה (לא כולל יום החיסון) – יוארך תוקף התו הירוק עד 31/5 או 6 חודשים ממועד החיסון השלישי (המאוחר מבניהם).
  • הבדיקה יצאה חיובית? במקרה שבוצעה בדיקת אנטיגן ביתית, תתבקשו לבצע לאחריה גם בדיקת אנטיגן מפוקחת, כדי לאמת את הממצאים. אם גם הבדיקה הנוספת יצאה חיובית, תתבקשו להיכנס לבידוד למשך חמישה ימים.
  • לא מחוסנים ולא מחלימים? תתבקשו להיכנס לבידוד לחמישה ימים. כדי להשתחרר תתבקשו לבצע ביום החמישי בדיקת אנטיגן מוסדית, כלומר לא תצטרכו להיבדק לאחר החשיפה למאומת, אלא רק ביום החמישי לבידוד.
    ___________________________

הנחיות בידוד קורונה לכלל האוכלוסיה (מחוסנים ומחלימים)

ההנחיות החדשות תקפות החל מתאריך 11 במרץ 2022:

ועדת הבריאות האריכה עד לסוף החודש - 31.3.22 - את צו בריאות העם נגיף הקורונה הנוגע לחובת בידודים ועטית מסיכה, עם שינוי משמעותי בהגדרת חובת הבידוד אשר מעתה יהיה רק בחשיפה לחולה בן בית ולא בכל חשיפה אחרת.

השינוי בהגדרת חובת הבידוד מייתר לחלוטין את כל מתווה "בודקים-לומדים" במוסדות החינוך, כאשר שם נקבעו הוראות רק לגבי חשיפה עם תלמידים. לגבי חשיפה עם בני הבית, חלה חובה בידוד על ילדים שאינם מחוסנים או מחלימים.

הוראה זו תהיה מעתה זהה גם לגבי כלל האוכלוסיה שאינה מחוסנת או מחלימה, כאשר החובה בבידוד היא רק בחשיפה לחולה בן בית (המחלימים והמחוסנים פטורים מבידוד גם במקרה זה).

בדברי ההסבר לשינוי נכתב כי חלה מגמת הירידה בהיקפי התחלואה לצד מידע מדעי מבוסס על מידת אלימות נמוכה של וריאנט האומיקרון שהינו הזן הדומיננטי בישראל. עוד צוין כי בהתאם לנתוני תחלואה שנאספו בגל התחלואה האחרון, מעל שני שליש מאירועי התחלואה התרחשו בעקבות חשיפה ביתית לחולה מאומת, עם סיכון מוגבר להדבקה של בני הבית אשר אינם מחוסנים או מחוסנים ותיקים. בנוסף, עדיין נצפים אחוזי הדבקה גבוהים גם בקרב בני משפחה מחוסנים ומחלימים במידה שלא נשמרת הפרדה בתוך הבית, בבית חולה מאומת ליתר בני המשפחה.

עוד אישרה הוועדה בתיקון חוק זה כי בהתבסס על הערכה שהסיכון לתחלואה חוזרת בפרק הזמן הסמוך להחלמה הינו נמוך מאוד, מוצע כי יהיה פטור מחובת בידוד של 24 שעות למי שחוזר ארצה וקיבל אישור החלמה על בסיס תוצאה חיובית שביצע בחו"ל ולא חלפו יותר מ-60 ימים, או אישור החלמה על בסיס תוצאה חיובית שביצע בארץ.

בתיקון מס' 5 לצו בריאות העם הוועדה אישרה בנוסף את הצו המאפשר שימוש בבדיקות אנטיגן מוסדיות לצורך הכרה בחולה או לקיצור בידוד על סמך תוצאה שלילית בבדיקה.

מתחם לחיסוני קורונה

מחוסנים ותו ירוק

עבור מקבלי ארבע מנות חיסון, יוארך תוקף התו הירוק עד 31/5 או 6 חודשים ממועד החיסון הרביעי (המאוחר מבניהם).

עבור מי שקיבל שלוש מנות חיסון, וחלף לפחות שבוע ממנת החיסון השלישית של פייזר ושבועיים ממנת החיסון של מודרנה או אסטרהזניקה (לא כולל יום החיסון) – יוארך תוקף התו הירוק עד 31/5 או 6 חודשים ממועד החיסון השלישי (המאוחר מבניהם).

עבור מי שקיבל שתי מנות חיסון וחלף לפחות שבוע ממנת החיסון השנייה של פייזר ושבועיים ממנת החיסון של מודרנה או אסטרהזניקה (לא כולל יום החיסון), וטרם חלפו 6 חודשים ממנת החיסון השנייה.

מי הם "מחלימים"?

חולים לשעבר ששטרם חלפו 6 חודשים מקבלת אישור החלמה וילדים עד גיל 12 ו–3 חודשים שהחלימו – תוקף התו הירוק הוא כחצי שנה מאישור ההחלמה האחרון שלהם.

מחלים-מחוסן או מחוסן-מחלים

מחלים אשר התחסן במנה אחת לפחות (ללא חשיבות לסדר) – תוקף התו הירוק יהיה חצי שנה מההחלמה האחרונה, או חצי שנה ממועד החיסון האחרון, או עד 31.5.2022 – המאוחר מביניהם.

הנפקת התו הירוק המעודכן – דרכים להנפקה:

ההנפקה החדשה מתאפשרת רק מ-1 במרץ 2022. אדם הנמצא בבידוד לא יכול להנפיק "תו ירוק".

מתווה תיירות

כניסת ישראלים: החל מ-1 במרץ בוטלה הדרישה לביצוע בדיקת PCR או אנטיגן טרם הכניסה לישראל/ העלייה למטוס לשבים לישראל. חובת בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג נותרה ללא שינוי.

מי פטור מבדיקת PCRאזרח ישראל, תושב קבע ובעל רשיון לישיבת ארעי כללי (א5) בכפוף להצגת מסמך המעיד על כך: דרכון ישראלי/ מסמך נסיעה ישראלי לרבות תעודת מעבר/ תעודת זהות ישראלית.

כניסת זרים: החל מ-1 במרץ 2022 הותרה כניסת זרים לישראל בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR טרם הכניסה/ העלייה למטוס לישראל, וביצוע בדיקת PCR עם הכניסה לישראל .

כל הנכנסים לישראל (ישראלים וזרים) נדרשים למלא טופס הצהרת נוסע נכנס במהלך 48 השעות טרם הכניסה/ עלייה למטוס לישראל. כמו כן, כל הנכנסים לישראל (ישראלים וזרים) חייבים בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שנעשתה בכניסה לישראל/ נתב"ג או 24 שעות (המוקדם מביניהם).

יש להדגיש כי במידה שמדינה תסווג כאדומה, כל החוזרים מאותה מדינה, כולל ישראלים, יחויבו בבידוד ובבדיקה לפני הכניסה לישראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום