פיזיותרפיה עם גלי הלם

(20)
לדרג
תוכן מקודם

האם אפשר להקל על כאבים בגפיים ולרפא בעיות אורתופדיות בשיטה טבעית? חסנין שפיק, פיזיותרפיסט מוסמך, המשלב במרפאתו שיטות טיפול משלימות לרבות טיפול במכשיר גלי הלם מספר על הטיפול העוצמתי שמזרז את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף

פיזיותרפיסט
077-2308766 (מספר מקשר)

הטיפול בגלי הלם פועל על תדרים ועוצמות גל שונות, המסייעות לריפוי רקמות הגוף. במרפאתי בחרתי במכשיר גלי הלם אקוסטיים (ESWT), אשר חודרים את העור ואת הרקמות הרכות, ומאיצים תהליכי ריפוי טבעיים ובניית כלי דם חדשים בשכבת השריר-שלד (שרירים, גידים, כלי דם תומכים ועצמות).

מלבד בעיות אורתופדיות אני נוהג להציע את שיטת הטיפול גם לאנשים הסובלים מתהליכים דלקתיים – כרוניים ואקוטיים, שכן גלי ההלם מעודדים את פירוק משקעי הסידן ברקמות שהסתיידו וכן תורמים לבנייה מחודשת של רקמות על ידי ייצור קולגן דחוס בגידים שעולה בעוצמתו על הקולגן הפתולוגי שמופיע בעת הדלקת. תהליך זה אף ניתן למדידה ומתבטא בבדיקות הדם (ניתן לראות שיפור משמעותי במדדים המעידים על דלקת בעיקר ב"פקטור P"). עוד במהלך הטיפול הראשון מטפלים מדווחים על הפחתה משמעותית בכאב משום שבמהלך הטיפול עם מכשיר גלי ההלם המוח מפריש אנדורפינים המקטינים את תשדורת הכאב, והפחתת הכאב מסייעת להקטנת התהליך הדלקתי. שילוב של טיפול בגלי הלם עם עיסויים ותרגילים פיזיותרפיסטים מביא לתוצאות מוצלחות וארוכות טווח, עד לשיקום מלא.

טיפול בדלקות באמצעות גלי הלם

תהליך של הסתיידות הוא תהליך ניווני, שיכול לנבוע מפציעה או משחיקה, ודלקות רבות שנובעות מאותה ההסתיידויות מצטברות על סיבי הגיד ומעוררות תהליך דלקתי מקומי שמלווה בכאב. בשנים האחרונות רופאים רבים ממליצים על טיפול בגלי הלם בדלקות חמורות מאוד שכן המכשיר משדר גלים עוצמתיים אשר מפרקים את ההסתיידויות המקומיות שמצטברות על רקמות הגוף הרכות. בהקשר זה אדגיש שישנה חשיבות גבוהה מאוד לכך שהמטפל בגלי הלם יהיה פיזיותרפיסט מוסמך בעל ידע בתחומי האנטומיה והפיזיולוגיה וכן בעל הכרות עם פרוטוקולים רפואיים לטיפול בבעיות אורתופדיות שונות, מטפל הבקיא בתחומים אלו יוכל להציע לכם טיפול בטוח ויעיל, שנחשב לטבעי ואף הוכח מחקרית.

טיפול בגלי הלם מחליף ניתוחים

טיפול בגלי הלם הוא טיפול שמרני, ויש בכוחו לרפא בעיות רפואיות מורכבות, שבעבר נפתרו רק באמצעות ניתוח (ברפואה המודרנית מנסים קודם לכן פתרונות שמרניים, ואם הטיפול לא מביא להטבה או לריפוי אז הרופא המטפל יציע לנתח את המטופל). הטיפול בגלי הלם מסייע לריפוי מהיר של דלקות והסתיידויות גידים, גם במקרים כרוניים, כיוון שזהו טיפול המבוצע בעומק הרקמות, שיש בכוחו "לפנות" את הדלקת מאזורים שאליהם לא ניתן להגיע באמצעות מכשור אולטרה-סאונד טיפולי. באמצעות מכשור גלי הלם ניתן לטפל בעיות אורתופדיות רווחות כמו דורבן ודלקת בפלטנר פסיה, שמקורן בשכבות העמוקות של העקב וכן בכל בעיה דלקתית אחרת הגורמת לכאב במפרקים ופוגעת בטווחי התנועה.

מסיבות אלו רופאים רבים ממליצים על טיפול בגלי הלם כחלק מפרוטוקול הטיפול השמרני, ומגבים את המלצתם הן בזכות התוצאות שמניב הטיפול והן באמצעות הספרות המחקרית בתחום שמצביעה על אחוזי הצלחה גבוהים בטיפול בהסתיידויות רקמות ובדלקות גידים. אדגיש בהקשר זה שהטיפול בגלי הלם מאושר מזה מספר שנים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

טיפול בגלי הלם כהשלמה לטיפול הפיזיותרפי

הטיפול בגלי הלם מסייע להגיע למקור הבעיה, ולכן הוא משלים את הטיפול הפיזיותרפי, ומוביל להצלחה ארוכת טווח ולשיקום מלא. לדוגמה: אם מטופל סובל מחוסר יציבות, שבבסיסה ישנו חוסר איזון שרירי הרי שהשילוב בין טיפולים מעולם הפיזיותרפיה כמו עיסויים, תרגילים וטיפולים ידניים שונים יחד עם גלי ההלם הוא זה שיביא לריפוי מלא. במרפאתי אם צריך אני מציע למטופליי גם טיפולים נוספים מעולם הרפואה המשלימה כמצו דיקור סיני, טווינה, כוסות רוח ונרות הופי, כאשר כל מקרה נבחן לגופו ולכל מטופל ישנו פרוטוקול טיפולי ייחודי.

הכותב הוא חסנין שפיק פיזיותרפיסט מוסמך מזה כשש שנים המשלב במרפאתו טיפולים במכשיר גלי הלם במטרה להביא לריפוי מלא של בעיות אורתופדיות. חסנין משלב במרפאתו טיפולים מתחום הרפואה המשלימה לרבות טיפול בנרות הופי, טווינה ודיקור סיני.  

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום