הפיזיותרפיה בראייה הוליסטית

(49)
לדרג
תוכן מקודם

טיפול פיזיותרפיסטי הוא כלי שיקומי לחיים שמומלץ לאחר ניתוח לצורך הרחבת טווחי תנועה ולהקלה על כאבים. חסנין שפיק, פיזיותרפיסט שהוא גם בעל מרפאה לטיפולים משלימים, מרחיב לגבי ההבדלים בין הטיפול הפיזיותרפיסטי המוצע על ידי קופות החולים, לבין טיפול פיזיותרפיסטי בראייה הוליסטית.

פיזיותרפיסט
077-2308766 (מספר מקשר)

טיפולי הפיזיותרפיה בקופות החולים מוצעים לאנשים, אשר לוקים בהפרעות בתנועה לרבות קשיי הליכה ותפקוד מוטורי וכן לאנשים אשר לוקים במגבלה גופנית כלשהי שפוגעת באיכות חייהם עקב שחיקה או טראומה. אני רוצה לציין שהקופות מציעות טיפולים למגוון רחב של מקרים לרבות טיפול שיקומי לאחר שבר, אירוע מוחי או חבלה, וכן טיפולים למקרים מורכבים בהם ישנה מעורבות של מערכות שונות: מערכת שריר-שלד, מערכת הנשימה ומערכת העצבים.

טיפולי פיזיותרפיה בקופה לעומת טיפולי פיזיותרפיה במרפאה פרטית.

הטיפולים בקופה ניתנים בסדרות הן במרפאות הקופה והן כהחזרים כספיים של עד 80% מעלות הטיפול ועד גובה של 95 ₪ ממחיר הטיפול, כאשר לא פעם המטופל נאלץ להמתין כחודשיים עד שיוכל להתחיל בטיפולים, ומצב זה מקשה על אורח חייו ופוגע בשגרת יומו. נוסף לכך משך הטיפול בקופה הוא חצי שעה, ברוב המקרים הטיפול מחולק לשלושה עד ארבעה תרגילים אותם המטופל מבצע בעצמו בנוכחות, כאשר הפיזיותרפיסט נע בין המטופלים השונים ומסייע לכל אחד בתורו – מצב זה מביא לכך שאת רוב הטיפול המטופל מבצע בעצמו ועם מעט סיוע. אדגיש בזאת שהקופה מגבילה את המטופל לשתי סדרות טיפולים בשנה (12 טיפולים בסדרה), וכי רוב הטיפולים ניתנים במסגרת הביטוחים המשלימים מצב זה מונע מאוכלוסייה רחבה גישה לטיפולים אלו שיש בכוחם למנוע החמרה רפואית.

לעומת זאת טיפולי פיזיותרפיה במכונים פרטיים מותאמים יותר למטופל הן בהיבט שיטת הטיפול והן בהיבט הפרטיות ותשומת הלב שהמטופל זוכה לה. ברוב המקרים המטפל יהיה קשוב יותר לכאבו של המטופל, ויוכל להתאים תרגילים שונים או לשנות את מספר החזרות בכל תרגיל וכן לשלב עיסויים וטיפול במכשור ייעודי שיקלו על עוצמת הכאב ויטיבו עם המטופל. כמו כן הטיפול נמשך 45 דקות ולא 30 דקות כפי שנהוג בקופות החולים.

טיפולי פיזיותרפיה בראייה הוליסטית

טיפולים פיזיותרפיסטים בראייה הוליסטית משלבים בין שיטות טיפול מוכרות מעולם הרפואה המשלימה לבין הטיפול הפיזיותרפיסטי המוכר והמקובל. ברוב המקרים ניתן למצוא בקליניקות הפועלות בגישה זו מספר מכשירים ייעודיים שלא רואים בקליניקות הפועלות בקופות החולים ביניהם מכשירי טנס, כריות חמות, מכשור וואקום ומכשור לייזר. אמצעים אלו מאפשרים טיפול במספר בעיות רוחביות כמו הסתיידויות, וכן דלקות שונות כמו דלקות בשרירים ודלקות במפרקים.

במרפאתי בחרתי לשלב נוסף לטיפולי לייזר, טנס, כריות חמות וואקום גם טיפול בגלי הלם כטיפול שמונע ניתוח, שיטה זו זוכה לכ-80% סיכויי הצלחה וממוקדת באזור המפרקים והקלה על כאבי דורבן. הראייה ההוליסטית במרפאתי ממשיכה אל פעולות שיקומיות לאחר הטיפול כמו התאמת מדרסים, שעליהם ניתן לקבל החזר דרך קופות החולים, וכן בשילוב של שיטות טיפול משלימות שמסייעות לשמר את התוצאה מטיפול לטיפול כמו שימוש בכוסות רוח, הקזת דם, נרות הופי, קינזוטייפינג, דיקור סיני וטווינה.

שלבי הטיפול במרפאת פיזיותרפיה בגישה הוליסטית.

כאשר מגיע למרפאה מטופל עם אבחנה ידועה, אוכל לעבוד על פי פרוטוקול מוסכם, אך אם המטופל מתלונן על כאבים כלליים ללא אבחנה, עלי להנחות אותו לבצע אבחנה מקצועית אצל רופא אורתופד מומחה. לאחר שהמטופל אובחן והבנתי את מצבו הרפואי של המטופל אתכנן את תוכנית הטיפולים המותאמת למצבו הפרטני והייחודי – טיפולים אלו כוללים תרגילים, עיסויים, שילוב של מכשור המותאם לכל בעיה וכן טיפולים מעולמות הרפואה המשלימה. אדגיש בזאת שהייעוץ הראשוני ותוכנית הטיפול ניתנת ללא עלות. מטופלים שמעוניינים להמשיך בסדרת הטיפולים והם מבוטחי כקופת החולים "כללית" יוכלו להגיש בקשה להחזר כספי.

טיפול פיזיותרפיסטי הוא פתרון טבעי ובטוח, שמתאים כטיפול משקם לאחר ניתוחי גפיים ובטן, כאמצעי למניעת החמרה של בעיות רפואיות וככלי להקלה על כאבים ממקור צווארי וממקור גב-מותני – ובכלל כל כאב שבו מעורבים המרפקים. אם אתם או מי מקרובכם סובל מכאבים שונים ומעוניין לטפל בעצמו בדרך טבעית ובטוחה, להקל על עוצמת הכאב ולשפר את טווחי התנועה – פנו למכוני פיזיותרפיה המשלבים טיפולים משלימים.

חסנין שפיק הוא פיזיותרפיסט מוסמך מזה כשבע שנים, ונוסף לכך עוסק ברפואה משלימה כחלק מגישה טיפולית הוליסטית אותה הוא מציע במרפאתו. לחסנין שפיק ניסיון רב בעבודה עם ילדים (טיפולים ביתיים, בדגש על טיפול נשימתי) וכן בטיפול בבוגרים שסובלים מכאבים בגפיים, בגב, בצוואר, כאבי דורבן באופן שגרתי, בעקבות חבלה או לאחר ניתוח.   

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום