תרפיה לגוף ולנפש בימים של חוסר ודאות

(5)
לדרג
תוכן מקודם

אנחנו נמצאים בתקופה לחוצה מתמשכת שלא רואים עדיין את סופה. הגוף שלנו דרוך ומחכה לבאות. כיצד זה משפיע עלינו, מה עלינו לבצע ובעיקר איך?

מומחית רפואה משלימה
053-7106287 (מספר מקשר)

"יש דרכים להקל על עצמנו בתקופה המתוחה הזאת. נקודת ההתחלה של כל טיפול היא התקשורת עם המטופל", אומרת לאה גלפנד, מטפלת ומומחית ברפואה אלטרנטיבית. "יש דפוסי התנהגות שנוצרים כתוצאה ממשהו שקרה ושפגע בנפש, כמו טראומות וקונפליקטים בלתי פתורים היוצרים נתק בין הגוף והנפש. זה אולי יישמע מוזר, אבל אני מרגישה דרך הגוף שלי את אנרגיית החיים של המטופל, את הבעיות שלו, את המתח בשרירים, את החסימות אנרגטיות ואת תפקודי הוויסות העצמי שלו".

כשמתעוררת בעיה נפשית או פיזית, מסבירה גלפנד, אין צורך לרוץ מיד ולחפש את הכדור המתאים. בעידן המודרני יש המון טיפולים שונים ויעילים כדוגמת פסיכותרפיה גופנית, טיפולים בשיטת רייקי, מגע עמוק, נשימות, ייעוץ אנרגטי, מדיטציה ועוד שיכולים לסייע מאוד.

נשימות עמוקות

אנשים מרגישים את המתח והדריכות בגוף ומתקשים לקחת נשימות עמוקות, ולכן חשוב לתרגל נשימה. לעתים קרובות עלינו להזכיר לעצמנו לקחת שאיפה עמוקה, למלא את חלל הבטן באוויר ואז לשחרר אותו בהדרגה. פעולה זו מרגיעה את הגוף שלנו ומשדרת לו שהכל בסדר.

נשימות עמוקות, הרפיה

רייקי

רייקי הוא תהליך ריפוי של העברת אנרגיית כוח-החיים דרך כפות הידיים. האנרגיה מכוונת לאיברים ולאזורים הזקוקים לאיזון ולריפוי, למשל טיפול בחרדות ובפחדים. השיטה מקלה על בעיות שינה או עייפות כרונית, משחררת רגשות מודחקים, מטפלת בטראומות ובבעיות של זיכרון וקשיי ריכוז ומיקוד. בנוסף חשוב לציין שהרייקי מקל ומרגיע מצבים של מגרנות, לחץ דם, סוכרת ותומך בטיפולי סרטן קונבנציונאליים. בעידן של חיים במתח, סטרס וחרדות, טיפולי רייקי מהווים פתרון אידיאלי להחזרת האיזון והשקט לחיי היומיום.

פסיכותרפיסטית גופנית

פסיכותרפיסטית גופנית מבדילה בין הסוגים השונים של הטיפולים ומשלבת ביניהם בצורה חווייתית ובהתאמה אישית. הטיפול בפסיכותרפיה גופנית משלב בין גישות ואמצעי טיפול שונים. השילוב הוא בין שיחה ותקשורת מילולית לבין תקשורת גופנית שאיננה מילולית שמתקיימת באמצעות טכניקות כמו מגע, התמקדות בנשימה, דמיון מודרך, תנועה, עיסוי, מדיטציה ועוד.

רייקי, לטיפול גוף-נפש

ריבלנסינג (Rebalancing)

ריבלנסינג (Rebalancing) היא שיטה מומלצת של עיסוי רקמות עמוק המבוססת על מגע ומניפולציות גופניות לשחרור המתח שנוצר בשרירי הגוף. השיטה הזו מלמדת איך לנשום נכון בצורה מודעת ומשחררת. עוד בתקופתו של פרויד הייתה התייחסות לגוף ולמיניות הן כסיבה והן כגורם מרפא. פרויד כינה זאת נברוזות. הוא דיבר על האפשרות שתכנים נפשיים מודחקים, כמו למשל פחדים וחרדות, מקבלים ביטוי גופני כדוגמת כאבים פיזיולוגיים, שיתוק או עיוורון. בזמנו הרעיונות שלו נתפסו כרדיקאליים מדי עד שהוא בעצמו הניח להם.

תלמידו הפסיכיאטר וילהלם רייך, ממשיך דרכו ומי שנחשב לאבי הפסיכותרפיה הגופנית,  חקר את השפעת הנפש על הגוף ומצא שבעיות נפשיות מתבטאות בגוף בצורה של קושי בנשימה, במתח השרירים, בצבע העור ובמבנה הגוף. היום אנחנו מבינים איזו פריצת דרך חשובה נעשתה כבר אז.

לסיום, חשוב להיות קשובים לעצמנו וכשהגוף או הנפש, או שניהם, מאותתים לנו - לא להדחיק. הטיפולים האלטרנטיביים נעשים במישור הנפשי או האישי ויוצרים איזון אצל אנשים שמרגישים חוסר איזון ושחייהם יצאו ממסלולם.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום