טריגר פוינט: להקל על הכאב בדרך טבעית

(11)
לדרג
תוכן מקודם

טריגר פוינט הוא טיפול אשר מגיע מהעולם הרפואי של השלד והשריר. לשיטת הטריגר פוינט יש הוכחות והצלחות להקלה משמעותית ברמת הכאב – אקוטי וכרוני. סחר חורי, מרפאה לשיקום תנועתי-אורטופדי מפרטת על הנושא

פיזיותרפיסטית ,מומחית לאורתופדיה
053-6853523 (מספר מקשר)

מהו הטריגר פוינט?

נקודות הטריגר מצוית על הרקמה הרכה בגוף – גידים, שרירים ורקמת המעטפת (פאציה) אשר עשויים לגרום לכאב מקומי או לכאב המקרין על אזור אחר. בנקודות הטריגר מצטברים רעלים ומתחים כתוצאה מטראומה או מעומס שמופעל על הרקמה אשר מביאים לרוב להתקצרות סיבי השרירי, הצטברות של רעלנים, התקשות והידבקויות של הרקמות. תוצאות תהליך זה באות לידי ביטוי בתנועה מוגבלת, היווצרות של דלקת, שינוי במבנה השריר וכאב.

הטריגר הוא נקודה שלא ניתן לרפא באמצעות עיסוי או באמצעות מתיחה אלא רק על ידי הפעלת לחץ נקודתי עוצמתי מאוד אשר מעודד זרימה של דם לנקודה ומוריד את רמת הכאב מהשריר. נקודה רפויה כואבת פחות ולכן מספר טיפולים יביאו להפחתה משמעותית בכאב.

מתי טריגר פוינט הוא הפתרון המתאים למצב?

הטריגר פוינט הוא המוצא האחרון לשיטות פיזיותרפיסטיות לטיפול בכאבים, כך שאם טיפולים אחרים כמו דיקור או מתיחות ותרגילים לא הביאו להקלה בכאב מומלץ להגיע לטיפול בטריגר פוינט. הטיפול בטריגר פוינט מתמקד בנקודה הכואבת ביותר בשריר ולכן כדי לאתר אותה המטפל יבקש להניע את האיבר הכואב ויבצע בדיקת שריר.

כך למשל אם הכאב ממוקד בכתף, אבקש מהמטופל שירים את הכתף לזווית של 40 מעלות, בשלב זה תתבצע בדיקת שריר לאיתור נקודה ייחודית אשר מאופיינת בכאב חד שלא ניתן לסבול – זו הנקודה שעליה יופעל הטריגר כלומר תבוצע לחיצה נקודתית באופן ידני עד להשבת טווח התנועה לכתף. יש לציין שאת התוצאות ניתן לראות כבר מהטיפול הראשון.

טריגר פוינט לכל הגוף

נקודות טריגר קיימות היכן שישנו שריר ולכן שיטת הטיפול פועלת בכל אזורי הגוף ובפרט במפרקים, בגפיים, בגב, בצוואר, בראש ואפילו כפתרון לכאבי שיניים הנובעים מחריקת שיניים ומתח. טיפול טריגר פוינט מתאים לכל אדם שסובל מכאבי ראש, נעילת לסתות, כאבי צוואר, גולף אלבו, טניס אלבו, כאבי גב, פריצות דיסק, בלט דיסק, שחיקת סחוס, בעיות ברכיים וכתף פצועה.

שיטת הטיפול האינטגרטיבית בכאב.

הרפואה הסינית דוגלת בראייה הוליסטית של גוף-נפש, כאשר הנקודות השונות בגוף משפיעות זו על זו וקשורות זו לזו. הטיפולים בכאבים מחולקים לשני רבדים:

הראשון – נוגע לטיפול ממוקד בשריר ייעודי או במספר שרירים תפוסים ומשלב בין טיפולי טריגר פוינט לבין דיקור יבש (דיקור עמוק יותר)

השני – נוגע לטיפול בבעיה רפואית ומשלב בין מספר שיטות טיפול מתחומי הרפואה הסינית. כך למשל בטיפול בפריצת דיסק אשלב בין דיקור סיני לדיקור יבש וכוסות רוח לשחרור רעלים וכן לעידוד זרימת הדם לאזור הפגוע.

אם קיימת עדות לשרירים תפוסים מאוד באזור הגב התחתון הטיפול יתרחב לאזור הישבן והרגליים שקשורים זה לזה. אם הכאב מורגש באזור הצוואר הטיפול יתרחב לכתפיים ולידיים וכן הלאה. כאשר הטיפול עובר בין מספר נקודות טריגר בשרירים תפוסים הקשורים זה לזה. בסיום הטיפולים ניתן יהיה לשלב טיפול מסוג טווינה, שמרפה את השרירים, מרחיב את הטווחים ומפחית את המתח. אך הרעיון המהותי הוא שניתן לשלב בטיפול אחד מספר שיטות כדי להביא להטבה מהירה.

לטפל בכאב באופן טבעי

כל מי שמחפש טיפול טבעי או לא יכול ליטול משככי כאבים מסיבות רפואיות יוכל להתנסות בשיטת הטיפול להפגת הכאב באמצעות הטריגר פוינט. היתרון המרכזי של השיטה הוא במיקוד שלה ולכן הטיפול מהיר מאוד, פועל על האזור הכואב וההטבה בכאב מורגשת במיידיות. הטריגר פוינט מתאים לטיפול בכל סוגי הכאבים – כאב כרוני, כאב אקוטי, כאב דוקרני, אך יחד עם זאת אם מדובר על בעיית כאב שנמשכת לאורך שנים נדרש יהיה להיערך למספר טיפולים וזאת על מנת לשחרר את הדלקת שהצטברה או את ההידבקויות באזור. הטיפול אף מתאים כשיקום לאחר ניתוח, תאונה וכן לבני גיל הזהב שסובלים מהאטת התנועה.

טריגר פוינט לגיל הזהב

טריגר פוינט הוא טיפול בטוח המתאים לכולם החל מהגיל הרך ובפרט לבני גיל הזהב שאורח חייהם מאופיין בתנועה מעטה, איטית ובישיבה מרובה – אשר מהווים את התנאים להיווצרות של טריגר פוינט (קיצור שריר) בשרירים. טיפולי טריגר פוינט לבני גיל הזהב יכולים לסייע ולשפר משמעותית את איכות החיים ולשמור על תפקודי גוף תקינים.

הכותבת היא סחר חורי בעלת מרפאה לשיקום תנועתי אורטופדי ובעלת ותק של מעל ל-15 שנים במתן טיפולים הוליסטיים ברפואה סינית בהתמחות אורטופדית לשרירים ולגב. סחר משלבת בין מספר שיטות טיפול כדי להביא להטבה מיידית ולתוצאות מיטביות עבור המטופל

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום